January 12, 2004
Farbror wrote: Klart man kan. Har man levat i 40år längre så har man ju en sjuhelvetes massa mer erfarenhet(oftast). 😎
Ber om ursäkt, jag menade inte per automatik att just äldre har det.
Jag vet dom som är äldre än mig som inte har en gnutta livserfarenhet, men även att det finns dom som är tonåringar och kan klå mig i det.
September 16, 2002
Om denna livserfarenhet involverar ämnet i fråga man diskuterar, så ja.
Låt oss säga att man diskuterar huruvida det går att kommunicera med gravt störda människor. Om då den andre har arbetat inom den avdelningen av vården i 8 år, så tycker jag verkligen att det är värt något att hänvisa till.
Men du kanske inte klassar det som "livserfarenhet", men snarare, arbetserfarenhet. Dock så ser jag inte mycket till skillnad.
Livserfarenhet behöver inte vara arbetserfarenhet, men arbetserfarenhet är alltid livserfarenhet.
Tycker jag.
November 27, 2003
obelix wrote: Kan man verkligen hänvisa till det i en diskution?
Jag vet att speciellt yngre utan det kan bli smått störda av en sådan kommentar. :bgrin:
vad tycker ni?
Tycker du gör helt rätt. Sätt ungarna på plats. När de blir äldre förstår de förhoppningsvis vad du pratade om 😉
//Andreas
March 21, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Farbror]Klart man kan. Har man levat i 40år längre så har man ju en sjuhelvetes massa mer erfarenhet(oftast). 😎
Har du å andra sidan tillbringat 30 av dem i ett rum med nerdragna persiener har då då mer livserfarenhet än en 10åring? :eye:
Då har man nog haft lite tid att tänka på saker och ting så jag skulle satsa på en 15åring 🙄
November 5, 2001
Pingen wrote: Har man livserfarenhet så märks det på sättet man diskuterar, inget man behöver påpeka. Att säga att man har mer erfarenhet är bara en sista (misslyckad) utväg att "vinna" en diskussion.
Man ska inte behöva hänvisa till det utan det ska framgå klart och tydligt av sättet man resonerar på. Tror nog att man kan vara tvungen att göra vissa förtydliganden.
January 4, 2001
obelix wrote: Kan man verkligen hänvisa till det i en diskution?
Jag vet att speciellt yngre utan det kan bli smått störda av en sådan kommentar. :bgrin:
vad tycker ni?
Nej det tycker jag inte, ska du hänvisa till det så får du också säga vad det är du har gått igenom som gör att du är mer erfaren inom något.
Man kan ha gått igenom mycket trots att man inte är speciellt gammal, och då är även det livserfarenhet.
1 Guest(s)