December 4, 2002
Då är frågan om han hade fått livstid om det inte var en offentlig person som blev mördad?
May 9, 2001
Tveksamt. Antingen några år eller vård.
De flesta verkar ju hävda att de "inte var vid sina sinnes fulla bruk".
Många får ju bara vård idag ju om man inte dödat en offentlig person.
Livstid i Sverige är väl typ 12 år eller något sådant. Löjligt att kalla det livstid.
Skulle vara som i USA där man dömmer efter vad de gjort.
Har man krockat och skadat någon på väg till mordplasten kan man även bli dömd för det.
Sedan kan man bli dömd för att man kanske haft ett olagligt vapen.
Just därför kan man typ bli dömd till över 100 års fängelse.
I sverige dömmer man efter helheten och kan tom. få lägre straff.
June 17, 2002
Livstid i Sverige e Livstid.. men man brukar kunna få komma ut efter 10-12 år iaf... har för mig att det finns EN snubbe som sitter inne o har suttit i typ 50 år i Sverige... Han begick självklart ett Ekobrott vilket ju e sååå mycket hämskare än våldsbrot i detta land.
Men aja.. han kommer väl ut om kanske 15 år eftersom det var en minister han plockade...
August 12, 2003
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....mijai3.jpg
Hahaha, vad ful han är.
Fan dödar de han för? Inte fan är det nån som bryr som om han? Shoot him in the face, dumpa skiten i sjön, slut. Sverige är ett mesigt land. 😛
December 4, 2002
ruski2 wrote: http://www.aftonbladet.se/nyhe.....mijai3.jpg
Hahaha, vad ful han är.Fan dödar de han för? Inte fan är det nån som bryr som om han? Shoot him in the face, dumpa skiten i sjön, slut. Sverige är ett mesigt land. 😛
Eeeeh?
February 24, 2003
Dödstraff? E du sjuk eller varför skulle han ha det? Som någon ovan nämnde bara för att det var en allmän preson han mördade ska straffet vara såååå mycket hårdare då?,,,fan också att han fick livstid, jag hoppades på att han skulle få 2,5 år, med tanke på en gubbe som kickade ihjäl sin unge och fick 3 år bara. Anna lindh var ju gammal så hennes liv borde ju vart värt mindre så sett.....hmm......Men det är väll en smakfråga. Det var inte mihaljovic (stavning?) som dödade Lindh det var staten som inte gav honom vård som är mördaren,hehe
July 27, 2002
ruski2 wrote: Bryr mig inte om Lindh, vill bara att han ska dö. Kul liksom. 😛
Hade bannat dig för den kommentaren.
Sen är det väl 25 år som är livstid? Det sa min samhällslärare iaf, och livstid i sverige är inte livstid. Men oftast kommer man ut jävligt snabbt. För övrigt tycker jag att om man dödar en annan person borde man inte få dö själv eftersom i vissa fall är det inte överlagt mord. 8)
Men han kunde gott få 5-10 år sen utvisning tycker jag..
August 16, 2002
Callister wrote: [quote=ruski2]Bryr mig inte om Lindh, vill bara att han ska dö. Kul liksom. 😛
Hade bannat dig för den kommentaren.
Sen är det väl 25 år som är livstid? Det sa min samhällslärare iaf, och livstid i sverige är inte livstid. Men oftast kommer man ut jävligt snabbt. För övrigt tycker jag att om man dödar en annan person borde man inte få dö själv eftersom i vissa fall är det inte överlagt mord. 8)
Men han kunde gott få 5-10 år sen utvisning tycker jag..
njae inte riktigt... det är väl 35 eller 36 år som man sitter minst, den kan man skriva brev till regeringen och be om benådning... hur stor tror ni risken är att en regering om 35 år väljer att benåda en person som dödat en minister?
hur som helst, om man döms till livstid så kommer man inte ut snabbt... om det är ett grovt brott så sitter man hela livet eftersom regeringen inte måste benåda nån, och det gör de typ aldrig... det finns över 450 pers i sverige som sitter livstid just nu
edit: det heter ju livstid av en anledning... *duh*
edit2: ajuste glömde att efter 35 eller 36 år så kan man också få ett tidsbestämt straff... så absolut minimum är då de där 35 eller 36 åren... finns iofs íngen som kommit ut efter så kort tid i sverige... ni som säger att han kommer ut om ett par år vet inte vad ni snackar om
1 Guest(s)