January 13, 2004
October 1, 2002
Callister wrote: [quote=ruski2]Bryr mig inte om Lindh, vill bara att han ska dö. Kul liksom. 😛
Hade bannat dig för den kommentaren.
Skönt att du inte har privilegier att göra så på forumet då, Callister.
Alla har rätt att uttrycka sin egen åsikt. Svårt att förstå det?
Å andra sidan tror jag knappast att ruski var särskilt seriös i sitt inlägg, men det är en annan sak 🙄
EDIT: Dubbelpost. Förlåt 🙁
June 20, 2002
keffing wrote: [quote=Callister][quote=ruski2]Bryr mig inte om Lindh, vill bara att han ska dö. Kul liksom. 😛
Hade bannat dig för den kommentaren.
Sen är det väl 25 år som är livstid? Det sa min samhällslärare iaf, och livstid i sverige är inte livstid. Men oftast kommer man ut jävligt snabbt. För övrigt tycker jag att om man dödar en annan person borde man inte få dö själv eftersom i vissa fall är det inte överlagt mord. 8)
Men han kunde gott få 5-10 år sen utvisning tycker jag..
njae inte riktigt... det är väl 35 eller 36 år som man sitter minst, den kan man skriva brev till regeringen och be om benådning... hur stor tror ni risken är att en regering om 35 år väljer att benåda en person som dödat en minister?
hur som helst, om man döms till livstid så kommer man inte ut snabbt... om det är ett grovt brott så sitter man hela livet eftersom regeringen inte måste benåda nån, och det gör de typ aldrig... det finns över 450 pers i sverige som sitter livstid just nu
edit: det heter ju livstid av en anledning... *duh*
edit2: ajuste glömde att efter 35 eller 36 år så kan man också få ett tidsbestämt straff... så absolut minimum är då de där 35 eller 36 åren... finns iofs íngen som kommit ut efter så kort tid i sverige... ni som säger att han kommer ut om ett par år vet inte vad ni snackar om
Man kan komma ut efter runt 10 år, vilket dock är rätt tveksamt...
Kollade på TV igår, och där var någon advokat som gissade på mellan 15-30 år beroende på hur sinnesstämningen är när det börjar närma sig...
November 22, 2001
Jag tror att anledningen till att det blir ett hårdare straff är att politikerna faktiskt behövs. Det måste finnas någon form av skydd för dem som tar risken och blir offentliga personer.
De flesta av dem (åtminstone hoppas jag det) utför ju någon form av nytta för landet.
2 Guest(s)