January 1, 2004
Nu är det såhär att ja ska ha stereo i min moppe och fråga inte varför tack.
ja ska ha högtalare och undrar vad ja moste ha för att kunna koppla mp3.n till det ? slutsteg eller nogot annat förslag? ju billigare desto bättre..
Ingen ide att såga av grenen för trädet är ruttet
May 17, 2002
Timpa^ wrote: [quote=x-per]Om du ändå bara ska lyssna när du står still kan du lika gärna använda en Mp3 spelare och hörlurar!
Vart har du tänkt att få plats med allt på moppen?
Det är inte samma grej!
jag har plats kan jag lova 🙂
men om du nu har ett 12V batteri så lär det inte vara något 60Ah direkt. Om du spelar en kvart med en hyffsad stereo så lär batteriet vara helt dött.
May 17, 2002
Timpa^ wrote: Jo men det behöver inte vara tyngsta stereon..
man kanske får lösa det med ett till eller ett annat batteri?
visst det skulle väll gå. Men tänk då hur skall du lösa laddnignen till det andra batteriet. Tänk även på att även en vanligt bilcdstereo drar en hel massa batteri. Vet inte hur mycket en bilgenerator laddar men det är nog en hel massa mer än en moppegenerator. Med tanke på att en moped har ungefär en hästkraft och en bil har cirka 70-200hp normalt så...
May 17, 2002
Timpa^ wrote: Kan man inte ha solsels batteri 😀 hahaha
tror inte en solcell orkar ladda lika mycket som du gör av med.. särskillt inte som den här sommaren har sett ut...
Men kolla upp hur starkt batteri du har och hur länge det räcker, sedan kollar du hur mycket din generator laddar. Efter det kollar du hur mycket din stereo med högtalare och ev. slutsteg förbrukar och kollar ifall det verkar räcka.. är det bara lite som saknas kan du ju trycka in en fet kondensator eller något i den stilen...
1 Guest(s)