April 10, 2003
jonte_power wrote: [quote=Tyrfing]NAD T752 (5x80W) som driver bak och center
NAD C272 (2x150W) som driver frontarna
NAD T542 (CD/DVD) på lagning
B&W 603s3 (front)
B&W 600s3 (bak/surround)
B&W LCR60 (Center)
B&W ASW675 (10" 500W subb)
Bi-ampar frontarna[quote=Delph1]Han kör surround 🙁
//Andreas
Det kan faktist låta helt ok om man är villig att läga ut pengar på det ;).
Man kanske får komma över nån dag o provlyssna..
Själv kör jag
Infinity Beta 40 Frontar
Infinity Beta 10 Bak
Infinity Beta C250 Center
harman/kardon HK-970 som stereoförstärkare, levererar ganska bra med tryck till frontarna, till detta kör jag en HD-970 CD-Spelare och supra kablar..
Har inte Bi-Ampat frontarna eftersom det inte gjorde någon större skillnad på dessa högtalare..
Snart ska det även inhandlas en Hamran/Kardon AVR-340 Hmmeabioreciver och en Hamran/Kardon DVD-47.
Vill helst ha ett separat stereo system enbart för musik.. 😀
Är samtidigt ute efter en HTPC, fast vet inte om jag ska köra analogt eller digitalt ut.. har jävligt bra DAC i min HD-970 CD-Spelare och även digital in...
H/K och infinity värkar vara en populär blanding specielt om man går efter vad man sätt på Minhembio.
Har faktist funtant på att köra en separat ljudanlägning men käns som att dom pengarna är bättre spenderade på ett par nya frontar.
December 24, 2002
Anledningen till att jag kör separat stereoanläggning är för att det blir så våldsamt dyrt att köpa en surround som levererar så höga strömstyrkor...
Men har ju som sagt en separat CD också, för att den spelar mkt bättre än en vanlig DVD-Spelare.
Tror inte ett par dyrare/bättre frontar kommer kunna leverera så mkt mer om man matar dem med dålig signal...
December 24, 2002
absolut, det var inte så jag menade.. alltså att du matar dina högtalare med taskig signal..
utan mer varför just jag kör separat... jag använder systemet till 99,9% till musik..
har inte äns kopplat in mina bakhögtalare och center till min hemmabioreciver (pioneer vsx-D814)
April 10, 2003
Ahh då är jag på dig trodde du mena att det inte går och få bra ljud för musik med surround stärkare :P.
Men en trevlig detalj är att min stärkare har separata kretsar för surround och stereo.
40-45% är väll film så för mig är det värt det (Men ibland undrar jag om det inte vart värt och skippat surround och gått på 700 serien.)
4 Guest(s)