September 1, 2002
http://www.newsoftheworld.co.u.....ort1.shtml
Okey, News of the World är väl inte direkt världens mest pålitliga källa men de ligger ofta en del i vad de säger.
Oroväckande tycker jag då Ljungberg, för mig, är Arsenals själ.
Cashely Cole kanske hade lite rätt i att gnälla om hur Arsenal behandlat honom ändå...
September 1, 2002
Mean Machine wrote: Ljungberg Arsenals själ? Jag vet inte vad du går på, men vad det än är, så tar jag två.
Jag är mest förvånad att de velat ha honom såpass länge som de har haft honom.
Han är den som varit längst i klubben, och han var i stort sett ovärdeligt för ett par år sedan. Därav anser jag att han är klubbens själ, FÖR MIG.
Visst, han har varit väldigt skadad under en längre tid så man kan förstå om tålamodet tryter.
Men OM det nu stämmer det som skrivits så kunde de i alla fall ha fört en dialog med honom.
Troligtvis är det nog inte så illa som Notw skriver, men det är ändå lite oroväckande imo.
June 23, 2002
Gamblor wrote: Det jag tycker mister Ljungberg gör bäst är att ramla faktiskt. Han ramlar väldigt snyggt och ansträngningslöst. Jag menar inte att han filmar, men att han ofta har väldigt svårt att stå på benen så fort det blir närkamp.
Han har väldigt bra fart och motståndarna hinner ofta inte med. Detta kan du även se hos andra snabba fotbollsspelare. Kanske inte världens bästa balans men så farligt är det inte.
Jag tror inte många vet hur mycket Ljungberg betytt för Arsenal genom åren och fortfarande gör. Enligt News of the World hade man erbjudit honom till Chelsea, Liverpool och Man Utd. Hur troligt är det? Nej inte alls. Han blir nog åtminstonde kvar till hans kontrakt går ut och jag tror inte Arsenal skulle gå ut och säga det på detta sättet. Han har betytt så pass mycket, dock lite överdrivet med att säga att det är Arsenals själ för det är det inte.
Är själv Gunner-fan sen barnsben.
June 23, 2002
Dehman wrote: Blir du ärligt talad förvånad? Han är ju skadad mer än han spelar, suger bara massa pengar från Arsenal.
Frågar du mig?
Ja på sättet de gör det på, om det nu stämmer. Dock kan jag se varför, han börjar bli till "åren" och har varit skadad mycket. Men de matcherna han har spelat så har han varit bra. Jag är ytterst tveksam till det här, Arsenal lär väl gå ut officiellt snart och bekräfta eller dementera detta. Det kan vara så att de inte vill förlänga kontraktet och då blåser media upp det. Han tillför en hel del till laget trots att han är skadad just för sin rutin.
August 7, 2001
Gamblor wrote: Det jag tycker mister Ljungberg gör bäst är att ramla faktiskt. Han ramlar väldigt snyggt och ansträngningslöst. Jag menar inte att han filmar, men att han ofta har väldigt svårt att stå på benen så fort det blir närkamp.
Det är skillnad på att vara punktmarkerad och att vara markerad...
Det lite skillnad på fart på ljungberg mot andra spelare också.
Bara jämnföra med en cykel... Vid en knuff är det betydligt mycket svårare att vara kvar på cykeln vid hög fart.
Plus att det finns ingen större kämpe i sverige än han. Ger allt alltid.
Till skillnad från många andra svenskar som sticker hem så fort dom inte får spela. Måste passa på att säga att det är starkt av Runström att stanna kvar i fulham också.
Ingen som tänker på att Ljungberg var Arsenals bästa spelare i CL i våras?
August 22, 2006
Även om Ljungberg varit skadad rätt mycket på sistonde så är han den typen av spelar som kan gå in i en CL-final och fortfarande var bland de bästa på plan.
Det låter otroligt att Ljungberg skulle byta klubb, men om han skall göra det någon gång är det nog dags nu - innan han blir för gammal.
Hoppas litet på att han kommer till Milan, även om han inte är den typen av spelar vi behöver just nu 🙂
June 23, 2002
conny_69 wrote: Är stenhård Arsenal-fan, och jag tror inte Ljungberg lämnar..inte denna säsong. Var en av dem som inte alls trodde på det media rapporterade..av flera orsaker.
Samma här. Skönt vinst igår, fyfan vilken jävla kass domare alltså. Skönt att vi vann med 2-0 ändå.
Det är ju klart att Freddie stannar nu så, känns rätt skönt.
November 26, 2003
macrus wrote: [quote=conny_69]Är stenhård Arsenal-fan, och jag tror inte Ljungberg lämnar..inte denna säsong. Var en av dem som inte alls trodde på det media rapporterade..av flera orsaker.
Samma här. Skönt vinst igår, fyfan vilken j**la kass domare alltså. Skönt att vi vann med 2-0 ändå.
Det är ju klart att Freddie stannar nu så, känns rätt skönt.
Fin vinst, helt klart. När Gilberto utvisades, vilket jag dessvärre får hålla med domaren om att det var rätt, så trodde jag aldrig vi kunde vinna.
1 Guest(s)