February 10, 2004
Tjena..
Satt å spelade med hörlurarna på mig.. plöttsligt fick jag sånt dära tjut som man kan få ibland.. men det försvinner inte.. i skrivande stund var det ca. 2 timmar sen.. (jag hade inte hög volym på).
Efter ett tag när jag fortsatt spela så övergick pipet till typ lock för örat..
hör väldigt dålit på vänsteröra. å varje gång det kommer nått ljud.. så tjuter det.. låter som att någon sitter i en burk och pratar på ventrilo med dålig ping elr nått..
Snälla Hjälp mig!! vad kan man göra för att få bort detta obehag!?
/Adde
August 16, 2005
Jag kan bota lock för öronen genom att spänna några muskler i öronen(typ de man använder för att "vifta på öronen")... vetefasen hur det går till men det funkar.
Annars ta nässpray och testa att täppa igen alla hål i ansiktet och försök blåsa ut luft.
Tuggummi kan hjälpa på vissa också.. åtminstone för tryckutjämning när man åker flygplan men det låter som det är samma symptom.
February 10, 2004
Tack för alla svar.. har provat allt.. blåsa ut luft, nässpray, dircka vatten upp&ner (fast det kanske är mot hicka?), svälja kraftit.. försökte med "Dsk's" trick att spänna nåm jävla muskel men jag fick det inte å funka.. topps.. U name it.. sitter fortfarande kvar.. å ibland kommer pipet tillbaka.. ujujuj.. 🙁 blir tokig snart.. ibland tror man att det är borta.. så provar man å vissla så känner man att det är kvar å då kommer även pipet :S
aa.. får vel vänta å se helt enkelt 🙁
June 30, 2001
När jag flög senast så fick jag ett jäkla obehagligt lock som inte släppte på tre dagar. Jag försökte tryckutjämna genom att blåsa och hålla för näsan, men det var helt omöjligt. Till slut blev jag otålig och petade upp en tops i näsan för att få mig att nysa. När jag var på väg så stoppade jag det genom att hålla för näsan. Det blev ett jäkla tryck och locket släppte. Så prova det 😉
May 10, 2002
Black_light wrote: Propplösning
Nej, men seiriöst. Kan vara så att du har en del vax i örat, sånt man inte direkt når med fingret. In med en tops nästan så långt du kan, dra sedan ut den :p Är det ett sånt problem jag hade så ska det sitta en hel del på den där topsen.
Lycka till!
Det var ju ungefär dagens dummaste tips, no offence. Trycker du in toppsen för långt i örat så är risken stor att man förstör nånting där inne rejält.
Det är säkert något som går över, är det kvar efter en vecka så gå till doktorn.
November 27, 2003
abishai wrote: [quote=Black_light]Propplösning
Nej, men seiriöst. Kan vara så att du har en del vax i örat, sånt man inte direkt når med fingret. In med en tops nästan så långt du kan, dra sedan ut den :p Är det ett sånt problem jag hade så ska det sitta en hel del på den där topsen.
Lycka till!
Det var ju ungefär dagens dummaste tips, no offence. Trycker du in toppsen för långt i örat så är risken stor att man förstör nånting där inne rejält.
Det är säkert något som går över, är det kvar efter en vecka så gå till doktorn.
Öronläkare brukar rekommendera att det minsta du ska trycka in i örat är din egen armbåge 😉
//Andreas
May 1, 2005
abishai wrote: [quote=Black_light]Propplösning
Lycka till!
Det har alltid funkat för mig 🙂
July 18, 2001
Delph1 wrote: [quote=abishai][quote=Black_light]Propplösning
Lycka till!
Öronläkare brukar rekommendera att det minsta du ska trycka in i örat är din egen armbåge 😉
//Andreas
det skulle ja gärna se nån göra 😀
May 10, 2002
Black_light wrote: [quote=abishai][quote=Black_light]Propplösning
Lycka till!
En del andra har fått nedsatt hörsel och tinnitus av det. Det är ju jätteroligt :eye: :eye: :bgrin:
May 17, 2004
abishai wrote: [quote=Black_light][quote=abishai][quote=Black_light]Propplösning
Lycka till!
En del andra har fått nedsatt hörsel och tinnitus av det. Det är ju jätteroligt :eye: :eye: :bgrin:
det kan man få om man stoppar in en penna där, eller att man står längst fram på en konsert, eller att någon har ett automatvapen just bredvid ditt öra och skuter av några skott när övningen är slut :eye:
tinnitus är skit kul!
(allt har hänt folk jag känner)
January 13, 2004
Sätt i ett par öronproppar över natten. Försvinner det inte kan du ju uppsöka läkare. Farsan hade för inte så länge sedan lock för ena örat i flera veckor eller kanske rent av i över en månad för att trycket inte släppte. Men det gjorde det ju till slut 🙂 Tror han fick det på planet.
Men oroa dig inte så mycket, det har ju inte ens gått en dag. Jag har haft en del sus till och från och mitt bästa tips är att låta öronen vila och inte lyssna efter ljudet. Det verkar ju som att det kommer släppa samtidigt som locket.
3 Guest(s)