July 10, 2004
Jobbar för närvarande som telefonsupport. Har även ett kvarstående jobberbjudande på Burger King, dock vet jag inte vad man tjänar där? Enligt kollektivavtalet(som BK anslutit sig till) för restaurangbiträde är 86:75kr minilönen. Men jag har en kompis som jobbar på McDonalds som tjänar 76kr, fast de borde väl ha samma kollektivavtal?
Någon som kan säga vad en timlön för en person utan tidigare restaurangerfarenhet bör ligga på på Burger King?
May 8, 2001
Om man jobbar och klarar sig själv så är det värt all respekt nästan oavsett vad man jobbar med tycker jag!
OBS! Detta betyder INTE att de som inte jobbar och klarar sig själva av olika skäl inte är värda respekt!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 17, 2002
Det kan ju vara olika beroende på hur gammal man är. Har för mig att gränsen för "lönesänkning" är runt 20år. Efter det får man vanliga "minimilönen", men det borde ju stå i kollektivavtalet isåfall... Annars kan du ju fråga på BK.
Dessutom kan det vara väldigt trevligt och socialt att jobba på BK eller Mc Donald's eller liknande. Mitt första jobb var på Mc Donald's och visst var det pissig lön, pissigt arbete, otroligt dålig OB, elak chef och tråkiga arbetsuppgifter. Däremot var det ett asskönt arbetslag som gjorde att det var kul att gå till jobbet trots allt! Människorna man jobbar med gör ju så stor skillnad och på Burgerställen brukar det ju jobba unga och trevliga människor, så om man själv är ung och trevlig så kan det vara kul...
July 18, 2003
På donken beror det lite på från resturang till restrutang.
Samt ålder.
Jag är 19 år och har jobbat där i 3 år och får ~88 kr. Nyanställda får typ 75 om dem är under 20 annars 88 som mig. Dock så är de tpå min resturang och det är olika på dem flesta. Ovasett avtal eller inte...
January 13, 2003
Callister wrote: Man känner sig rätt nöjd med sin lön på 129 kr som 18-åring. 🙂
Man känner sig rätt nöjd med 184kr/h som 21åring med. 🙂
Nej, men ett jobb är alltid bättre än att sitta hemma.
Oavsett om det är att flippa burgare eller torka äldre i röven.
Editerar in mitt jobb här för inte posta massa onödigt: Jag sitter i en Cat 966G -05 på citytunnlen i malmö och äter godis.
2 Guest(s)