November 22, 2001
macrus wrote: [quote=Json_81]Studiebidrag i juni??
Man går ju i skolan ungefär halva juni och halva augusti.
Man får inget i augusti, men får i juni. Det blir ju som en månad. Det är ganska bra att man får ett helt i juni istället så man har dom till sommaren.
Det gäller gymnasiet?
Så var det inte när jag pluggade på högskola nämligen. Då fick man typ ett halv bidrag i maj, sen fick man ett och ett halvt i augusti.
June 23, 2002
Json_81 wrote: [quote=macrus][quote=Json_81]Studiebidrag i juni??
Man får inget i augusti, men får i juni. Det blir ju som en månad. Det är ganska bra att man får ett helt i juni istället så man har dom till sommaren.
Det gäller gymnasiet?
Så var det inte när jag pluggade på högskola nämligen. Då fick man typ ett halv bidrag i maj, sen fick man ett och ett halvt i augusti.
Japp för gymnasiet är det så. Har ingen aning hur det ligger till med högskolan.
Bogus wrote: Jag har 45kr kvar på kontot 😀
Måste ju kännas kul såhär inför midsommarhelgen.
October 16, 2003
macrus wrote: [quote=Bogus]Jag har 45kr kvar på kontot 😀
Måste ju kännas kul såhär inför midsommarhelgen.
Well, jag ska hålla mig hemma ändå... Är tvungen att vara nykterist fram tills slutet av denna månaden också ändå. 😕
EDIT: Men enligt löne specen så får jag min lön imorrn ändå...
October 25, 2003
macrus wrote: [quote=Json_81]Studiebidrag i juni??
Är du säker?
För i sådana fall så har jag 1000:- till som jag verkligen inte planerat.
EDIT:
Tydligen 😀
http://www.csn.se/BlanketterOchInformationsmaterial/ GenerellaFiler/PDF/1016A.pdf
August 7, 2001
8500:- fick jag idag.
Var lite maffigare när man jobbade heltid. 🙁
Men pengar är inte allt jag överlever iallafall. 🙂
Lön ska man få närmsta vardagen innan den 25:e såvida inte arbetsgivaren slarvar. Kan dock vara anledningar till att man inte få det men normalt så ska det vara så.
Dom flesta bidragen utbetalas den närmsta vardagen till det datumet det är satt att det ska utbetalas.
1 Guest(s)