May 3, 2004
Ja jag tänkte då köpa en mobiltelefon på Siba. Hade sett telefonen på siba.se, en NEC E228 med 3Fri kontantkort med 250kr samtalspott för 349kr. Tyckte det var ganska billigt med tanke på att man får 250kr att ringa för och en ganska späckad mobil, även usb kabel så man kan ta emot bilderna och filmerna man tar...
Iaf så jag har ett Siba här i närheten, nämligen i Bromma. Men då jag är van att dessa skitbutiker inte har deras erbjudanden i lager så tänkte jag ringa i förväg och kolla. Varken på hemsidan eller i annonsbladet vi fått hem i brevlådan står telefonnumret direkt till Siba i Bromma utan till deras huvudkontor. Men jag gav mig inte med det, sökte även på gulasidorna och i telefonkatalogen utan framgång. Jaja jag ringde huvudkontorets nummer, tyvärr så hade de inte telefontider på helger så okej det går helt enkelt inte att ringa Siba på helger. Aja tänker jag, jag får dra mig ut i regnet och sätta mig på bussen.
Efter en halvtimme så är jag då där och letar mig fram till "telefon-ön". Väl där så är det kanske 5 personer före mig i kön, 2 av dom köpte telefon med abbonemang. Endast en siba-nisse på dessa 5 kunder. Efter noga räknat 34 minuter i kö så kom jag äntligen fram. Jag frågar snällt och artigt om han har E228 på lager...svaret blev som jag fasade...Nej den är inte på lager. Jaha säger jag, när får ni in den då? Vi vet inte blev svaret... Svetten rann nerför pannan och frustrationen var stor... Efter ytterligare 45 minuter så kommer jag hem, blöt och jävligt lack. Sista gången jag handlar på Siba...
January 14, 2002
Llåter nästan som när jag skulle köpa min nokia 6630 på onoff i onsdags tror jag..
Åkte till farsta, stod i kö o 30 minuter för att få svar om att dom inte hade den i lager, "har någon annan onoff affär i stockholm den på lager då" frågar jag.. tjejen kollade i datorn och såg att onoff i sickla hade en på lager, hon ringer till dem och kollar så den inte sålts redan och bokade den i mitt namn.
Åker till sickla och står i kö i nästan 50 minuter (det var 2 personer framför mig!) sen när jag väl säger att jag har bokat en nokia 6630 med vodafone live abbonemang så går han till lagret och hittar den men att den inte var bokad så vem som helst skulle kunnat köpt den innan mig.
+ att den annonsen i tidningarna där det står att man kan köpa nokia 6630 med vodafone live för 1 kr från den 4'e till den 10'e januari inte finns med i deras register! Det resulterade i ytterligare 20 minuter för att skriva in den annons som stod i tidningen i datorn register. sen som grädde på moset så var bara en kassa öppen vilket resulterade i att stå i den kön i 15 minuter.
January 14, 2002
Extatic wrote: köp inte 3g, det är ren skit... sämst täckning och skumma villkor
köp en Sony Ericsson k700i istället, lätt bästa telefonen jag har haft att göra med 🙂
Har täckning i mitt rum vilket jag inte hade med min T300 8)
Här där jag bor är det bra täckning iaf, 4 kompisar har 3g och klagar inte 😛
Edit: jag fick ju 3g för mindre än en vecka sen så kan väll inte direkt uttala mig men tycker det fungerar prima än så länge.
September 12, 2001
Coore wrote: Tycker du det var jobbigt? Jag åkte till trysil (strax över 40mil) för att åka bräda, men när jag kommer fram så har det blåst upp storm och dom var tvugna att stänga. Aja, bara att vända och åka hem igen. :/
Jo det där är fett drygt.
Det känner jag igen mer än väl.
March 14, 2004
Håller med dig BloodMan. Det är bara en massa idioter där. Hade samma problem när jag skulle köpa en brännare på Elgiganten. Stod i kö i 50min och när jag väl fick hjälp så visste han inte vad det var jag menade trots att den hade varigt med i deras senaste reklamblad. Efter kanske 15min så visste han vad jag meade (då efter att ha frågat runt blend en massa personal) och då visade det sig att den kostade 500kr trots att det stod 300kr i reklambladet. Onoff, Siba, Power, Elgiganten allt är samma skit.
2 Guest(s)