September 12, 2001
On 2001-10-26 23:21, Gorgeous-George wrote:
Japp, de var inte heller bra sist de spelade mot Timrå...Därför tror jag stenhårt på seger 😀
Ja jag är ju ingen Timråfan..men däremot en hockeyfan o måste säga att jag gillar Timrås friska satsning..nära nog full fart framåt o kul o se..inte alltid helt taktisk men va sjutton..
July 25, 2001
On 2001-10-26 20:46, skiroy wrote:
On 2001-10-26 18:51, jocke-s wrote:
On 2001-10-26 18:42, Gorgeous-George wrote:
Säger bara Timrå IK :heart:Imorrn så åker jag ner till Gävle o ser dem mosa BIF !!
DRÖM VIDARE....
BIF är helt under isen just nu..såg matchen mellan Luleå HF o BIF..snacka om taskig insats där..helt under isen må jag säga.
Asså jag bor i Gävle så jag vet varför det går så taskigt just nu. De har grymt mycket skador. Mot Färjestad skadade sig Pär Djoos, så att han måste vila i 8 veckor. En beninbit i foten skall tas bort på han. 2 backar vart utvisade samtidigt. Våran center Janne Larsson fick spela som back. Sedan hade vi bara 2 ordinarie backar kvar som fick spela hela tiden. Kan inte vara kul att spela alla byten.
Sedan håller Brynäs fdarmarlag Tierp på att gå i konkurs. Det innebär att vi inte kan låna spelare av dem. Vilket kommer att göra situationen ännu värre. Tror dock Brynäs kommer tillbaka efter jul. Det gör det alltid. Hatar Sthlms lag. De är så jäkla kaxiga. Kommer fortfarande ihåg fajten vihade på Gavlerinken med fjantarna som är blåa röda gula. Zoogården.
September 12, 2001
On 2001-10-26 23:33, -=Andreas=- wrote:
On 2001-10-26 20:46, skiroy wrote:
On 2001-10-26 18:51, jocke-s wrote:
On 2001-10-26 18:42, Gorgeous-George wrote:
Säger bara Timrå IK :heart:Imorrn så åker jag ner till Gävle o ser dem mosa BIF !!
DRÖM VIDARE....
BIF är helt under isen just nu..såg matchen mellan Luleå HF o BIF..snacka om taskig insats där..helt under isen må jag säga.
Asså jag bor i Gävle så jag vet varför det går så taskigt just nu. De har grymt mycket skador. Mot Färjestad skadade sig Pär Djoos, så att han måste vila i 8 veckor. En beninbit i foten skall tas bort på han. 2 backar vart utvisade samtidigt. Våran center Janne Larsson fick spela som back. Sedan hade vi bara 2 ordinarie backar kvar som fick spela hela tiden. Kan inte vara kul att spela alla byten.
Sedan håller Brynäs fdarmarlag Tierp på att gå i konkurs. Det innebär att vi inte kan låna spelare av dem. Vilket kommer att göra situationen ännu värre. Tror dock Brynäs kommer tillbaka efter jul. Det gör det alltid. Hatar Sthlms lag. De är så jäkla kaxiga. Kommer fortfarande ihåg fajten vihade på Gavlerinken med fjantarna som är blåa röda gula. Zoogården.
jodå..jag vet att dom har massor av skadade spelare just nu..det är därför jag säger att dom är helt under isen..förövrigt borde Per Djoos bytas ut som back o bli tredje reserv på läktaren..jag menar inget illa men han är låångsam..det finns en kille som ännu låååångsammare o det är peter Andersson i malmö..man garvar läppen av sig när man ser han hasa fram där ute på isen..nä släng ner en rullator åt honom.. han kan behöva det
January 3, 2001
Jo h*****e va skönt att Löven vann. Man bara hatar ju Skellefteå nåt så fruktansvärt. Vilken match det var Löven hade ju allt och det fanns ju många spelare som höjde sig ett snäpp jämfört med veckan innan. Forsell, Beljavski och Kingen var ju ruskigt bra men hela laget var ju kalas, får man sen bara ordning på Powerplay så kan det bli riktigt riktigt bra, påminner ganska mycket om 99 faktiskt. Var nån mer än jag uppe i MonkeyTown förra Onsdagen ?
September 12, 2001
Det finns väl inget som är skönare då det är derby o värsta lokalfienden får smisk..
Glömmer aldrig matcherna mellan Piteå HC o Luleå HF innan Luleå knallade upp till elitserien..gosh..det var hatmatcher med enormt mycket prestige..o då var dom helt jämbördiga..när Luleå gick upp till elit tappade piteåboysen total all inspiration..
Du vet..det gällde att ligga före dom..samma sak mellan Skellfteå-Löven..
September 12, 2001
Jo det vore kul om Löven knallade upp till eliten..dock dock..alltid samma visa.pengar pengar..blir less att deras skrala ekonomi alltid ska ställa till det..tyvärr är inte Umeå en bra hockeystad just för att det är i en huvudsak en universitetsstad..
Beliavksi(felstavat)är en toppenlirare tycker jag..smart,stark duktig lagspelare som kan spela förstafiol..
July 25, 2001
jodå..jag vet att dom har massor av skadade spelare just nu..det är därför jag säger att dom är helt under isen..förövrigt borde Per Djoos bytas ut som back o bli tredje reserv på läktaren..jag menar inget illa men han är låångsam..det finns en kille som ännu låååångsammare o det är peter Andersson i malmö..man garvar läppen av sig när man ser han hasa fram där ute på isen..nä släng ner en rullator åt honom.. han kan behöva det
Spelar ej roll om han är långsam. Han läser spelet skitbra och jag anser att han är en av de bättre i laget. Djoos, Olsson och Sjödin är tre jäkligt bra backar Brynäs har. Tycker endå att lagets bästa spelare just nu och som komme ratt bli ännu bättre är vran målvakt Asplund. Han är lika gammals som mig och jag känner han litegrann. Kommer att bli ruskigt bra. Visst inte lika bra som Honken ännu, men det kommer.
September 12, 2001
On 2001-10-27 00:08, -=Andreas=- wrote:
Spelar ej roll om han är långsam. Han läser spelet skitbra och jag anser att han är en av de bättre i laget. Djoos, Olsson och Sjödin är tre jäkligt bra backar Brynäs har. Tycker endå att lagets bästa spelare just nu och som komme ratt bli ännu bättre är vran målvakt Asplund. Han är lika gammals som mig och jag känner han litegrann. Kommer att bli ruskigt bra. Visst inte lika bra som Honken ännu, men det kommer.
Vet du vad man brukar säga om en som "läser spelet bra" jo han är som fastvuxen
January 3, 2001
On 2001-10-27 00:02, skiroy wrote:
Jo det vore kul om Löven knallade upp till eliten..dock dock..alltid samma visa.pengar pengar..blir less att deras skrala ekonomi alltid ska ställa till det..tyvärr är inte Umeå en bra hockeystad just för att det är i en huvudsak en universitetsstad..Beliavksi(felstavat)är en toppenlirare tycker jag..smart,stark duktig lagspelare som kan spela förstafiol..
Jo i och för sig, men förra året hade de inte allt för dåliga publiksiffror. Med tanke på att det brukar vara ofattbart mycket folk på UIK nuförtiden skulle det inte vara allt för svårt att skapa ett stort intresse för hockeyn om de bara gick bra för dem....
September 12, 2001
On 2001-10-27 01:41, Iron Fraggel wrote:
Kan björklöven spela hockey,jag trodde löven hadde vissnat ???
Njaaaa..man har ju sett Skellfteå säcka ihop när det verkligen gäller..inte sant?
iaf var det ju ett bra tag sedan aik var i eliten..nåja vi får se men jag tror mer på löven..tyvärr,,jag är inget fan av något av lagen utan grundar det på det jag har sett av bägge lagen..tempo,taktik,försvar o anfall..vi får ju se om aik klappar ihop..
January 3, 2001
Grejen är ju den att Skellefteå alltid sattsar och alltid misslyckas titta bara de senaste två åren, först åkte man ut mot löven i kvalet till kvalserien och sen förra året mot Oskarshamn. I år kommer ju dessutom indelningen i poolerna göra så att Nyköping och hammarby får lättare motstånd vilket ger mer poäng än i den norra gruppen. Risken är ganska stor att Boden, Skellefteå och Löven kommer göra upp om två platser och frågan är hur länge boden håller. Skulle inte förvåna mig om de håller hela vägen och Skellefteå eller Löven missar SA.
September 12, 2001
On 2001-10-27 02:10, Iron Fraggel wrote:
Piteå då ?:D
Tja :hrm: tyvärr inte heller tillräckligt bra för att kriga i toppen..pengar o resuser saknas..så är det bara..däremot finns det massor av talanger som kan bli riktigt bra..tyvärr försvinner det så många hela tiden att det aldrig går o bygga upp ett lag..men talanger finns det massor av..om vi säger Renberg,Holmström,Öhlund..ja du fattar..det finns talang i massor bland om yngre..vi får se.
September 12, 2001
Ja jag har koll på talangerna..jag jobbar nämligen i en ishall hehe..men talanger finns det..frågan är hur pass många orkar o inte bangar ur..det är likadant överallt..det är tufft att satsa på elithockey idag..man måste fokusera så pass tidigt att det krockar med ens sociala liv..inte alla som vill vara utan sina vänner o kompisar..jag tror du fattar..
1 Guest(s)