January 28, 2003
HELIX wrote: Köp detta gevär!: http://www.teknikmagasinet.se/.....tID=630257
Om man kollar in gamos hemsida så har geväret en mycket högre utgångshastighet än 199m/s ;);)
Lite dyrt, men det ser trevligt ut 😀
Snorch wrote: Kan du inte göra nå mindre våldsamt?
som att skrämma den riktigt rejält några gånger..
Inte bara katter, här är en jävla massa kråkor, vilket jag tycker är betydligt jobbigare än katter. Har för mig att kråkor räknas som skadedjur och är fria att skjuta av 😛
Och det med skrämma katter: Långt ifrån säkert att det fungerar, wise by experience...
November 26, 2002
MrWeizel wrote:
Döda, skadeskjuter man bara så kan de ju fixas till hos en veterinär och en vecka senare är helvetet tillbaka.
Det var inte snällt sagt om Marron. 🙄
Annars är en Derringer 357 Magnum kul, endast 500:- på Sportec.
Men visst, licens behövs.
http://www.sportec.se/bilder/b.....ringer.jpg
December 31, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Jag antar att din granne inte har kråkpensionat och matar ett 20-tal herrelösa katter...
Vad har det med saken att göra ? Du ska ju inte behöva skjuta på ett oskyldigt djur.
Du får väll gå och prata med tanten och säga till henne vad problemet är.
January 28, 2003
Tindy wrote: [quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Du verkar inte ha så mycket emot att skjuta på djur om man skall tro vad du skrivet förr, och nej, jag hade inte planerat att gå rampage mot katter. Kråkor däremot...
Tindy wrote: Har du ett riktigt luftgevär så får du ONT!
Har ett Gamo Shadow 1000 sj, och det går rätt igenom en 10mm planka.
Har bytt fjäder i det också, så kråkjävlarna ska ha en j**la tur om de överlever ett sånt skott...
December 31, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Tindy][quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Du verkar inte ha så mycket emot att skjuta på djur om man skall tro vad du skrivet förr, och nej, jag hade inte planerat att gå rampage mot katter. Kråkor däremot...
Tindy wrote: Har du ett riktigt luftgevär så får du ONT!
Har ett Gamo Shadow 1000 sj, och det går rätt igenom en 10mm planka.
Har bytt fjäder i det också, så kråkjävlarna ska ha en j**la tur om de överlever ett sånt skott...
Beror på om det är nödvändingt eller ej. Bara för att en katt skiten i en persons trädgård så ska djuret inte dö för det. Men förstör djuret dina ägodelar eller liknande så kan du ju ta upp det med ägaren. Hjälper inte det och skrället kommer tebax på din gård så får du gärna avrätta det.
September 4, 2002
Death On Wings wrote: Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Du själv skrev i Coalans tråd ang katter som skiter i hans trädgård:
Death On Wings wrote: Eller rävsaxar lite var stans, men håll reda på vart du plaserat ut dem så du inte trampar i dem 😛
Du klagar på MrWeizel när du själv föreslagit att dom ska mosas i en rävsax?
May 19, 2003
säjlger till sverige från uk. gevär och pistoler mm
edit ta och köp dig ett gevär med värsta kikar sicktet och ljuddämpatre
och grejer sedan är det klart att snipra på kråkerna
December 31, 2001
m00pid00 wrote: [quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Death On Wings wrote: Eller rävsaxar lite var stans, men håll reda på vart du plaserat ut dem så du inte trampar i dem 😛
Om du inte ser ironin i det hela så får jag fäll en tår för dig.
January 17, 2002
Licens krävs för alla luftgevär med E0>10J. Oavsett kaliber.
Det är förbjudet att jaga med luftgevär i Sverige.
Bor du på landet så du kan utnyttja jakträtten på din tomt föreslår jag att du tar jägarexamen och köper en .22:a, mycket roligare och inge strul med polisen.
Kråkor får man visserligen jaga, men inte närsomhelst och hursomhelst, men det får du lära dig när du tar jägarexamen.
November 13, 2003
copulator wrote: http://www.airgunbuyer.com/
säjlger till sverige från uk. gevär och pistoler mm
edit ta och köp dig ett gevär med värsta kikar sicktet och ljuddämpatre
och grejer sedan är det klart att snipra på kråkerna
Var hittar du infon om vad frakt o dyl. är för att skicka det till sverige?
September 4, 2002
Death On Wings wrote: [quote=m00pid00][quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Du verkar ju inte avsky det hela alltför mycket.
December 31, 2001
m00pid00 wrote: [quote=Death On Wings][quote=m00pid00][quote=Death On Wings]Ska du använda vapnet för att skjuta på sälskapsdjur så borde du ha ordentligt med däng.
Du verkar ju inte avsky det hela alltför mycket.
Och det har du rätten att bedömma ? Har själv katt sen jag var 3år gammal. Gesig på djur är fegt.
3 Guest(s)