Lugna ner er|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lugna ner er
Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 21, 2001 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråden "Vilket Fenomen!!" var en mycket bra och tankvärd tråd men låt inte detta i sin tur förstöra forumet genom att göra angrepp mot varje person som gör ett möjligt brott mot vår nyinrättade forumkodex.
Läs tråden "Hexadeciaml tal" https://www.nordichardware.com.....13&11 och ta er en funderare.
Jag talade om talbaser och Biters sade att han förstod men sedan blev han av någon anledning jättearg när jag sa att det bara var att räkna. Han sa att det värsta som finns är sådana som jag. Är det roligt att höra sådant? Nej, det är det inte. Jag blev faktiskt lite stött. Jag vill här inte rikta några speciella anklagelser mot Biters (även om en ursäkt vore uppskattat) jag vill bara att vi alla ska tänka efter innan vi häver ur oss saker.

Tjoppen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 872
86223
October 21, 2001 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Life sux...etc.

LeviAthaN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1137
86229
October 21, 2001 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Han kanske vaknade på fel sida av tangentbordet denna morgon...! 😀

-=Andreas=-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
86232
October 21, 2001 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fattar ingenting av det ni disskuterar men det ligge rnågot i vad du säger. Tjoppen ger dig väl smällen för att ni redan ligge ri gräl. Kanske därför den andre killen också tar parti mot dig. Du får heltenkelt visa gott omdöme och fortsätta bevisa att du kan något. Förr eller senare så kommer folk kanske fatta att det du säger igentligen är bra och hjälper dem. Eller så kan det ju bli så att de inser att du kanske hittar på en massa för att verka kunna en del och bara vill "showa" för dem. Vore bra om en kille med programmeringskunskap kunde avgöra denna tvisten. Ganska löjlig lösning dock att be någon intyga att du kan något, men tjafset är ju iofs väldigt löjligt det med. Jag menar han ber om hjälp och du tar dig ju faktisk tid att tänka igenom hans problem och orkar skriva upp din möjlliga lösning på problemet. Orkar han ej läsa och fatta det så har det ju fortfarande inte kostat honom mera än tiden det tog att läsa. Så sluta gnäll nu förtusan och konstatera att någon är vänlig och svarar på era trådar. Slutar ni ej tjafsa så skall jag nog börja posta svar. Och jag lovar att jag kan inget om programmering så svarena kommer ni ej ha nytta av, de kommer bara sätta grus i maskineriet för er.

[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-21 21:26 ]

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
86330
October 21, 2001 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-21 21:14, Quaero wrote:
Tråden "Vilket Fenomen!!" var en mycket bra och tankvärd tråd men låt inte detta i sin tur förstöra forumet genom att göra angrepp mot varje person som gör ett möjligt brott mot vår nyinrättade forumkodex.
Läs tråden "Hexadeciaml tal" https://www.nordichardware.com.....13&11 och ta er en funderare.
Jag talade om talbaser och Biters sade att han förstod men sedan blev han av någon anledning jättearg när jag sa att det bara var att räkna. Han sa att det värsta som finns är sådana som jag. Är det roligt att höra sådant? Nej, det är det inte. Jag blev faktiskt lite stött. Jag vill här inte rikta några speciella anklagelser mot Biters (även om en ursäkt vore uppskattat) jag vill bara att vi alla ska tänka efter innan vi häver ur oss saker.

Tog du så illa upp!?

Ojda!

Iaf så bad jag faktiskt om ursäkt och du fick en förklaring.

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
86338
October 21, 2001 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-21 21:26, -=Andreas=- wrote:
Jag fattar ingenting av det ni disskuterar men det ligge rnågot i vad du säger. Tjoppen ger dig väl smällen för att ni redan ligge ri gräl. Kanske därför den andre killen också tar parti mot dig. Du får heltenkelt visa gott omdöme och fortsätta bevisa att du kan något. Förr eller senare så kommer folk kanske fatta att det du säger igentligen är bra och hjälper dem. Eller så kan det ju bli så att de inser att du kanske hittar på en massa för att verka kunna en del och bara vill "showa" för dem. Vore bra om en kille med programmeringskunskap kunde avgöra denna tvisten. Ganska löjlig lösning dock att be någon intyga att du kan något, men tjafset är ju iofs väldigt löjligt det med. Jag menar han ber om hjälp och du tar dig ju faktisk tid att tänka igenom hans problem och orkar skriva upp din möjlliga lösning på problemet. Orkar han ej läsa och fatta det så har det ju fortfarande inte kostat honom mera än tiden det tog att läsa. Så sluta gnäll nu förtusan och konstatera att någon är vänlig och svarar på era trådar. Slutar ni ej tjafsa så skall jag nog börja posta svar. Och jag lovar att jag kan inget om programmering så svarena kommer ni ej ha nytta av, de kommer bara sätta grus i maskineriet för er.

[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-21 21:26 ]

Grejjen va att jag inte kopplade att han skrev på två ställen.. därav missförstod jag honom att han bara vill nonchalera saken genom att säga nått i still med: "de e bara att räkna".

Självklart uppskattar jag alla försök på att hjälpa _just det_ problemet jag har. Även fast dom e skitbra lr mindre bra.
De va inte det de handla om...

Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
86343
October 21, 2001 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är okej Biters, det blev ett missförstånd men du bad ju om ursäkt så det hela är ur världen nu. Det är kul att hjälpa till men det är synd när det händer sådant här, vi får kanske alla skärpa oss lite.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
86386
October 21, 2001 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

När man läser detta så tänker jag genast på att det finns olika kommuniceringsätt..dels med att tala med varandra mellan fyra ögon o dels i textform kan man säga..

Vad många glömmer när vi sitter o skriver så tappar vi ju ögonkontakten med varandra o har därmed mkt lättare att missförstå varandra..

Det är viktigare att skriva tydligt o få fram det man vill säga så att onödiga missförstånd kan undvikas..

Tänk på detta..

kode
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 333
86530
October 22, 2001 - 7:09 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-21 23:06, skiroy wrote:
När man läser detta så tänker jag genast på att det finns olika kommuniceringsätt..dels med att tala med varandra mellan fyra ögon o dels i textform kan man säga..

Vad många glömmer när vi sitter o skriver så tappar vi ju ögonkontakten med varandra o har därmed mkt lättare att missförstå varandra..

Det är viktigare att skriva tydligt o få fram det man vill säga så att onödiga missförstånd kan undvikas..

Tänk på detta..

därav det gamla ordspråket:
det är svårt att uppfatta skriftlig ironi...

Danieln
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 280
86560
October 22, 2001 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-22 09:09, kode wrote:

därav det gamla ordspråket:
det är svårt att uppfatta skriftlig ironi...

Därför man använder smileyfaces som typ 😉

ProNine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1630
86618
October 22, 2001 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-21 21:21, Tjoppen wrote:
Life sux...etc.

Life Sux and then you die ska det vara 😀

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
86699
October 22, 2001 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

*tut* *tut* KINDERGARTENCOP

Who´s youre dady?

Get real u fa*´s. Detta är väl inget att jiddra om.

STOP IT

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
86713
October 22, 2001 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

skriv 2 böcker

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
86714
October 22, 2001 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag både tror och tycker att man ska ta _allt_ som skrivs, var det än är..ICQ lr på forum.. då mena jag dialoger med en nypa salt.

För svårigheten är att man inte kan se lr höra personen man talar med. Då mister man en hel del. Jag tänker tex på kroppsspråket och tonfallet man hör/ser när man pratar me nån "om the real life". Då kan en sak låta bra och man förstår personens signaler. Men det kan det kan tolkas på ett annat vis om man tex skulle chatta.

Därför behöver man ta det lite lungt och reda ut saker innan man rasar ihop me nån och tar till personangrepp osv osv.

Det var nog det jag gjorde fel på, jag tog fööör snabba slutsater... va kanske en aning trött, men skyller inte på det...
Så jag säger så som den personen som startade tråden. Quaero, vi måste Lugna Oss!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 506
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL