October 10, 2001
Tråden "Vilket Fenomen!!" var en mycket bra och tankvärd tråd men låt inte detta i sin tur förstöra forumet genom att göra angrepp mot varje person som gör ett möjligt brott mot vår nyinrättade forumkodex.
Läs tråden "Hexadeciaml tal" https://www.nordichardware.com.....13&11 och ta er en funderare.
Jag talade om talbaser och Biters sade att han förstod men sedan blev han av någon anledning jättearg när jag sa att det bara var att räkna. Han sa att det värsta som finns är sådana som jag. Är det roligt att höra sådant? Nej, det är det inte. Jag blev faktiskt lite stött. Jag vill här inte rikta några speciella anklagelser mot Biters (även om en ursäkt vore uppskattat) jag vill bara att vi alla ska tänka efter innan vi häver ur oss saker.
July 25, 2001
Jag fattar ingenting av det ni disskuterar men det ligge rnågot i vad du säger. Tjoppen ger dig väl smällen för att ni redan ligge ri gräl. Kanske därför den andre killen också tar parti mot dig. Du får heltenkelt visa gott omdöme och fortsätta bevisa att du kan något. Förr eller senare så kommer folk kanske fatta att det du säger igentligen är bra och hjälper dem. Eller så kan det ju bli så att de inser att du kanske hittar på en massa för att verka kunna en del och bara vill "showa" för dem. Vore bra om en kille med programmeringskunskap kunde avgöra denna tvisten. Ganska löjlig lösning dock att be någon intyga att du kan något, men tjafset är ju iofs väldigt löjligt det med. Jag menar han ber om hjälp och du tar dig ju faktisk tid att tänka igenom hans problem och orkar skriva upp din möjlliga lösning på problemet. Orkar han ej läsa och fatta det så har det ju fortfarande inte kostat honom mera än tiden det tog att läsa. Så sluta gnäll nu förtusan och konstatera att någon är vänlig och svarar på era trådar. Slutar ni ej tjafsa så skall jag nog börja posta svar. Och jag lovar att jag kan inget om programmering så svarena kommer ni ej ha nytta av, de kommer bara sätta grus i maskineriet för er.
[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-21 21:26 ]
October 9, 2001
On 2001-10-21 21:14, Quaero wrote:
Tråden "Vilket Fenomen!!" var en mycket bra och tankvärd tråd men låt inte detta i sin tur förstöra forumet genom att göra angrepp mot varje person som gör ett möjligt brott mot vår nyinrättade forumkodex.
Läs tråden "Hexadeciaml tal" https://www.nordichardware.com.....13&11 och ta er en funderare.
Jag talade om talbaser och Biters sade att han förstod men sedan blev han av någon anledning jättearg när jag sa att det bara var att räkna. Han sa att det värsta som finns är sådana som jag. Är det roligt att höra sådant? Nej, det är det inte. Jag blev faktiskt lite stött. Jag vill här inte rikta några speciella anklagelser mot Biters (även om en ursäkt vore uppskattat) jag vill bara att vi alla ska tänka efter innan vi häver ur oss saker.
Tog du så illa upp!?
Ojda!
Iaf så bad jag faktiskt om ursäkt och du fick en förklaring.
October 9, 2001
On 2001-10-21 21:26, -=Andreas=- wrote:
Jag fattar ingenting av det ni disskuterar men det ligge rnågot i vad du säger. Tjoppen ger dig väl smällen för att ni redan ligge ri gräl. Kanske därför den andre killen också tar parti mot dig. Du får heltenkelt visa gott omdöme och fortsätta bevisa att du kan något. Förr eller senare så kommer folk kanske fatta att det du säger igentligen är bra och hjälper dem. Eller så kan det ju bli så att de inser att du kanske hittar på en massa för att verka kunna en del och bara vill "showa" för dem. Vore bra om en kille med programmeringskunskap kunde avgöra denna tvisten. Ganska löjlig lösning dock att be någon intyga att du kan något, men tjafset är ju iofs väldigt löjligt det med. Jag menar han ber om hjälp och du tar dig ju faktisk tid att tänka igenom hans problem och orkar skriva upp din möjlliga lösning på problemet. Orkar han ej läsa och fatta det så har det ju fortfarande inte kostat honom mera än tiden det tog att läsa. Så sluta gnäll nu förtusan och konstatera att någon är vänlig och svarar på era trådar. Slutar ni ej tjafsa så skall jag nog börja posta svar. Och jag lovar att jag kan inget om programmering så svarena kommer ni ej ha nytta av, de kommer bara sätta grus i maskineriet för er.[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-21 21:26 ]
Grejjen va att jag inte kopplade att han skrev på två ställen.. därav missförstod jag honom att han bara vill nonchalera saken genom att säga nått i still med: "de e bara att räkna".
Självklart uppskattar jag alla försök på att hjälpa _just det_ problemet jag har. Även fast dom e skitbra lr mindre bra.
De va inte det de handla om...
September 12, 2001
När man läser detta så tänker jag genast på att det finns olika kommuniceringsätt..dels med att tala med varandra mellan fyra ögon o dels i textform kan man säga..
Vad många glömmer när vi sitter o skriver så tappar vi ju ögonkontakten med varandra o har därmed mkt lättare att missförstå varandra..
Det är viktigare att skriva tydligt o få fram det man vill säga så att onödiga missförstånd kan undvikas..
Tänk på detta..
October 21, 2001
On 2001-10-21 23:06, skiroy wrote:
När man läser detta så tänker jag genast på att det finns olika kommuniceringsätt..dels med att tala med varandra mellan fyra ögon o dels i textform kan man säga..Vad många glömmer när vi sitter o skriver så tappar vi ju ögonkontakten med varandra o har därmed mkt lättare att missförstå varandra..
Det är viktigare att skriva tydligt o få fram det man vill säga så att onödiga missförstånd kan undvikas..
Tänk på detta..
därav det gamla ordspråket:
det är svårt att uppfatta skriftlig ironi...
October 9, 2001
Jag både tror och tycker att man ska ta _allt_ som skrivs, var det än är..ICQ lr på forum.. då mena jag dialoger med en nypa salt.
För svårigheten är att man inte kan se lr höra personen man talar med. Då mister man en hel del. Jag tänker tex på kroppsspråket och tonfallet man hör/ser när man pratar me nån "om the real life". Då kan en sak låta bra och man förstår personens signaler. Men det kan det kan tolkas på ett annat vis om man tex skulle chatta.
Därför behöver man ta det lite lungt och reda ut saker innan man rasar ihop me nån och tar till personangrepp osv osv.
Det var nog det jag gjorde fel på, jag tog fööör snabba slutsater... va kanske en aning trött, men skyller inte på det...
Så jag säger så som den personen som startade tråden. Quaero, vi måste Lugna Oss!
1 Guest(s)