June 20, 2002
Poontus wrote: [quote=Aftonblader]Filtret är skapat av Rikskriminalen och teleoperatörerna Telia Sonera och Telenor. .... Filtret fungerar också för den som köper sitt bredband av bland andra Spray, Glocalnet och Bredbandsbolaget, som samarbetar med Telenor.
bland andra skulle det inte kunna betyda att det är fler än dom men att dom inte tas upp?
hur som hellst så fick jag 'nästan' panik när jag såg det boogey skrev att det är blockat för dom som använder telias och telenors nät (tänkte inte på att andra operatörer använder deras nät)
så jag vart orolig att jag hade spridit en länk som för halva svenska folket skulle kuinna visas och innehålla barnporr, men det var som jag hade för mig en lång lista på alla dom stora seriösa ISPerna
och tills abishai skrev att han kunde se materialet på sidan så todde jag att Rikskriminalpolisen hade gjort någon redirectning så att ALL trafik från Sverige till sånna där sidor (svartlistade) skulle hamna på den där Stop! sidan.
edit: ja det jag först tänkte med inlägget om det var så att hälften av er skulle kunna se den 'riktiga' sidan. det var att be om ursäkt, men det verkar inte behövas till så många
7/10 Internetuppkopplingar tyckte jag mig läsa att Telenor och Telia står för, så det kan nog vara idé att redigera bort länken ändå.
1 Guest(s)