November 26, 2002
matsansan wrote: Kan tipsa om MC/Skoter-ordonanns, skoj som f*n förutom när man får lite griskörningar mitt i natten (fast det beror ju på om du tycker om att köra MC och skoter iofs:) )
Men, fasiken! Jag bor i Borås! Jag har sett en skoter ett par gånger! 😀
Jag vill ju inte flytta 200 mil heller 🙂
June 28, 2001
du har 3 val,
1 antingen upp till boden och kämpa mot flugorna
2 bli potatisskalare i ditt lokala hemvärn
3 skickad till det kompaniet som ligger på någon Ö och är jävligt känt för att nästan alla där är bögar.
det är vad dom sa till mig när jag mönstra
antar att du har samma val
du vet nog vart jag tycker du passar [Image Can Not Be Found]
January 18, 2003
Öwall wrote: Men, fasiken! Jag bor i Borås! Jag har sett en skoter ett par gånger! 😀 Jag vill ju inte flytta 200 mil heller 🙂
Hehe, låg inne i Östersund (I5), vi hade en MC-ordonanns från Göteborg på kompaniet faktiskt. Det går att söka bara MC-ordonanns om man nu bara vill ha det också 🙂
May 17, 2002
Ta något enkelt!! Ta bevakning eller nåt, så slipper du jobba arschlet av dig och krypa i leran i 10 -15 månader!
Jag "valde" militärpolisjägare, och visst, det hade sina stunder, men vaffan! om jag visste vad det var skulle jag ha valt något totallökigt som bevakning!
Flygvapnet är nog ganska lugnt om man tar något icke-jätte-fysiskt.. De har mer budget än armén, bättre mat, utrustning mm... 🙂
January 4, 2001
Blue_Moon_ wrote: Det där löser sig när du väl är på plats, Du får lite vid inskrivningen (om du tar dig dit efter alla tester) Oftast är snubbarna vid inskrivningen mkt shyssta och du får några minuters betänketid också!
föresten.. själv fick man 8/9 i stryka 😛
Styrkan vågar du skriva ut, men inte vad du fick på inteligents testet eller vad man ska kalla det... undrar varför.. 🙄
😛
September 11, 2002
det där styrketestet tycker jag e väääldigt konstigt.. en jag känner som är smal som en tändsticka fick full pott.. en annan jag känner som har styrketränat sen han var 14 fick 6 och han kör med över 40kg hantlar i lutande hantelpress kan väl tilläggas så det är ingen tvekan om vet som är starkast av dem två..
det räknas väl ut efter vikt o längd sånt shit och jag tycker det är orättvist.. den som är stark ska få bra på testet annars är det väl ingen mening.. har ju en del med teknik o göra också men ändå...
fick också 8 på testet(en stark 8:a 🙂 )
November 8, 2002
Coore wrote:
Styrkan vågar du skriva ut, men inte vad du fick på inteligents testet eller vad man ska kalla det... undrar varför.. 🙄
😛
Coore, syftar du på "intelligenstestet"? Hahhahahhha. (dvs inskrivningstestet)
jag fick en 7/9 i inskrivningstestet 😕 (5 medel) + att jag ä befälslämplig....
Min syn dissa mig totalt tyvärr, annars hade jag fått vara gruppbefäl över ett Stridsfordon 90
January 18, 2003
fet_loa wrote: har ju en del med teknik o göra också men ändå...
fick också 8 på testet(en stark 8:a 🙂 )
Hmm, är det fortfarande den dära stången som man ska dra upp eller? (över 6 år sen man mönstrade, fan vad tiden går fort). För grejen med den var att var man bara stark i axelpartiet så drog man lätt hem en nia.
I-testet....Fick en sjua där. Sen gick ju de enbart på det när de skulle utse KB/GB. Fick ju totalvägra å bli något sånt, kan inte påstå att jag har några vidare ledaregenskaper 🙂
January 4, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Coore] Styrkan vågar du skriva ut, men inte vad du fick på inteligents testet eller vad man ska kalla det... undrar varför.. 🙄
😛
Coore, syftar du på "intelligenstestet"? Hahhahahhha. (dvs inskrivningstestet)
jag fick en 7/9 i inskrivningstestet 😕 (5 medel) + att jag ä befälslämplig....
Min syn dissa mig totalt tyvärr, annars hade jag fått vara gruppbefäl över ett Stridsfordon 90
jaja.. lite särskrivning kan alla göra...
okej... fick aldrig reda på vad jag fick... dom skicka mig därifrån ganska snabbt.. 🙂
June 18, 2001
Så man kunde få något annat än en 9:a på intelligenstestet, alltså?
Nej, gör som jag. Kom med någon enkel bortförklaring och verka medgörlig, men väldigt tveksam. Jag sade att jag inte kunde sova om jag inte var hemma. Föreslog själv civilplikt. Psykologen sade att man var tvungen att sova borta då också. Jag sade att det nog inte var någon idé i så fall.
1 Guest(s)