Lumpen|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lumpen
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
855335
March 8, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Fyll i så mycket som du kan i formuläret och se vilka tjänster om blir kvar. Skriv in dom här så kan jag höra mig för lite om vilka som är roliga och inte.

Jag vet inte så mycket om mönstringe, men som jag uppfattade den nu får jag göra lite tester, skriva i ett formulär som kommer "emulera" vissa delar, samt att jag får några kvar. Jag uppfattade det som om dem kommer placera mig dagen jag mönstrar, men det kanske var helt fel ...

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
855336
March 8, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=skinner]Fyll i så mycket som du kan i formuläret och se vilka tjänster om blir kvar. Skriv in dom här så kan jag höra mig för lite om vilka som är roliga och inte.

Jag vet inte så mycket om mönstringe, men som jag uppfattade den nu får jag göra lite tester, skriva i ett formulär som kommer "emulera" vissa delar, samt att jag får några kvar. Jag uppfattade det som om dem kommer placera mig dagen jag mönstrar, men det kanske var helt fel ...

Menade det på http://www.lumpen.nu där du söker olika tjänster, fyll i det så gott så du kan. Kom i håg att välja 15månader bara.

Har lite filmer från olika tjänster som jag kan skicka till dig också om du vill.

Dry_Ice
Member
Medlem
855337
March 8, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: Här låg jag:
http://www.militaryphotos.net/.....hp?t=40545

haha 😛 seriöst ?

Dry_Ice
Member
Medlem
855339
March 8, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Dry_Ice][quote=skinner]Fyll i så mycket som du kan i formuläret och se vilka tjänster om blir kvar. Skriv in dom här så kan jag höra mig för lite om vilka som är roliga och inte.

Menade det på http://www.lumpen.nu där du söker olika tjänster, fyll i det så gott så du kan. Kom i håg att välja 15månader bara.

Har lite filmer från olika tjänster som jag kan skicka till dig också om du vill.

Vore skyst om du kunde skicka filmerna, om dem inte är över 1 gig skicka dem på min mail [email]nosskire@gmail.com[/email]

och 15 månader :/ det är ju långt....

Edit. Vilket formulär ? Det med hur lång tid, var man skall göra det, vilken månad etc :/ Det vet jag ju inte nu... antar att du menar något annat formulär men jag ser inget

skinner
Member
Medlem
855342
March 8, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=skinner][quote=Dry_Ice][quote=skinner]Fyll i så mycket som du kan i formuläret och se vilka tjänster om blir kvar. Skriv in dom här så kan jag höra mig för lite om vilka som är roliga och inte.

Vore skyst om du kunde skicka filmerna, om dem inte är över 1 gig skicka dem på min mail [email]nosskire@gmail.com[/email]

och 15 månader :/ det är ju långt....

Edit. Vilket formulär ? Det med hur lång tid, var man skall göra det, vilken månad etc :/ Det vet jag ju inte nu... antar att du menar något annat formulär men jag ser inget

Dålig svenska av mig, klicka på utbildningar sedan egen sökning, fyll idet som passar dig där

Dry_Ice
Member
Medlem
855343
March 8, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Annars så ser detta skoj ut som tusan :

MA822 Kommissarie, Marinen

"Du utbildas för att i krig kunna tjänstgöra som kommissarie inom en amfibiebrigad. Amfibiebrigaden ska försvara våra kustområden och har till uppgift att bekämpa fiender från havet. För att snabbt kunna förflytta sig på land och i skärgården är brigaden utrustad med fordon och stridbåtar. Amfibiebrigaden är ett modernt förband som förutom fordon och båtar också är utrustad med bland annat robotar, minor, kulsprutor, granatkastare och granatgevär.
"

= Slipper skogen och får åka båt samt ha saker som säger poff, låter skoj enligt mig i alla fall

skinner
Member
Medlem
855344
March 8, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad jag har hört så skall AMF vara roligt så sök dit om du gillar det som står i texten.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
855345
March 8, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Annars så ser detta skoj ut som tusan :

MA822 Kommissarie, Marinen

"Du utbildas för att i krig kunna tjänstgöra som kommissarie inom en amfibiebrigad. Amfibiebrigaden ska försvara våra kustområden och har till uppgift att bekämpa fiender från havet. För att snabbt kunna förflytta sig på land och i skärgården är brigaden utrustad med fordon och stridbåtar. Amfibiebrigaden är ett modernt förband som förutom fordon och båtar också är utrustad med bland annat robotar, minor, kulsprutor, granatkastare och granatgevär.
"

= Slipper skogen och får åka båt samt ha saker som säger poff, låter skoj enligt mig i alla fall

Det låter riktigt kul. Stridsbåt90 å grejer. Testa att söka det.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
855346
March 8, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: "Du ska ha fullgod syn och får inte ha glasögon eller linser. "

Baha, fallskärmsjägare... jag har 0.9 och 0.7 syn, dvs jag behöver inte ha glasögon linser men ändå nedsatt syn, nu är frågan om dem kommer upptäcka det 😛

Då kan du alltid söka till lbb, http://www.k3.mil.se/article.php?id=1617. Jag låg inne där 02/03 och kan bara rekomendera utbildningen. Visst det är jävligt jobbigt många gånger och det var mer än 1 gång man undrade vad man gett sig in på. Men nu så här snart 2 år efter muck så längtar jag tillbaka, för man lärde sig så oehört mycket om sig själv.

skinner wrote: Stadsskytt om du vill skjuta mycket

Nu vet jag inte om det ändrats sen jag själv låg inne, men av det jag vet så är det jägarutbildningarna man ska söka till om man nu vill få skjuta mycket. Jag har jämfört lite med mina kompisar som låg inne på diverse ställen, däribland en på stadsskytte. Kan säga att vi sköt oehört mycket mer än vad de andra gjorde, sen att vi antagligen vårdade våra vapen extremt mycket mer än alla andra pga det är en annan sak 🙂

Med det sagt så tycker jag absolut inte att man ska söka sig en utbildning efter hur mycket man får skjuta. Tro mig, man tröttnar väldigt snabbt. Bättre att söka en utbildning som blir till en utmaning för en själv. Även här är alla jägarutbildningar bra, med undantag för fältjägarna som är nåt fult påhitt till jägare.

Krqagyzzz
Member
Medlem
855348
March 8, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: [quote=padda]Här låg jag:
http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=40545

haha 😛 seriöst ?

inte är det militärtjänst i Sverige iaf. (med den baskerstukningen så vore det isf tragiskt :P).

skinner
Member
Medlem
855354
March 8, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Dry_Ice][quote=padda]Här låg jag:
http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=40545

haha 😛 seriöst ?

inte är det militärtjänst i Sverige iaf. (med den baskerstukningen så vore det isf tragiskt :P).

Det är våra knäppa grannar i Öst whaks hemmland 😛

Dry_Ice
Member
Medlem
855357
March 8, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: [quote=Dry_Ice]"Du ska ha fullgod syn och får inte ha glasögon eller linser. "

Baha, fallskärmsjägare... jag har 0.9 och 0.7 syn, dvs jag behöver inte ha glasögon linser men ändå nedsatt syn, nu är frågan om dem kommer upptäcka det 😛

Då kan du alltid söka till lbb, http://www.k3.mil.se/article.php?id=1617. Jag låg inne där 02/03 och kan bara rekomendera utbildningen. Visst det är jävligt jobbigt många gånger och det var mer än 1 gång man undrade vad man gett sig in på. Men nu så här snart 2 år efter muck så längtar jag tillbaka, för man lärde sig så oehört mycket om sig själv.

skinner wrote: Stadsskytt om du vill skjuta mycket

Nu vet jag inte om det ändrats sen jag själv låg inne, men av det jag vet så är det jägarutbildningarna man ska söka till om man nu vill få skjuta mycket. Jag har jämfört lite med mina kompisar som låg inne på diverse ställen, däribland en på stadsskytte. Kan säga att vi sköt oehört mycket mer än vad de andra gjorde, sen att vi antagligen vårdade våra vapen extremt mycket mer än alla andra pga det är en annan sak 🙂

Med det sagt så tycker jag absolut inte att man ska söka sig en utbildning efter hur mycket man får skjuta. Tro mig, man tröttnar väldigt snabbt. Bättre att söka en utbildning som blir till en utmaning för en själv. Även här är alla jägarutbildningar bra, med undantag för fältjägarna som är nåt fult påhitt till jägare.

"Samma, eller högre, krav ställs på styrka, vilja och kondition. " Inte synen då ? visserligen kan jag komma igenom felfritt om jag har lite tur, men ändå... annars verkar det skoj !,

Dry_Ice
Member
Medlem
855362
March 8, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det marinen kommisaire som gäller om man vill åka stridsbåt 90 och grejor, eller finns det något innom samma område,

Annars så tycket jag att lbb verkar skoj som attans också...

Svårt val faktiskt, ändå är det som natt och dag, Skog, vatten, skog vatten...

skinner
Member
Medlem
855365
March 8, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det finns så mycket tjänster så det är svårt att bara rekomendera någon.

Gå efter vad du känner. Vad jag har hört så skall det mesta innom båda pansar och amfibie/marinen vara kul så det är något att satsa på.

Millitärpolis jägare har mycket också. Samt utbildningarna på K4 ska vara roliga, jobbiga och lärorika.

Krqagyzzz
Member
Medlem
855367
March 8, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Är det marinen kommisaire som gäller om man vill åka stridsbåt 90 och grejor, eller finns det något innom samma område,

Annars så tycket jag att lbb verkar skoj som attans också...

Svårt val faktiskt, ändå är det som natt och dag, Skog, vatten, skog vatten...

Om du vill åka stridsbåt så finns det massor av fler saker du kan göra, ska se ifall jag hittar några bra länkar.

Några exempel på tjänster då stridsbåt90 är inblandad:

* Båtchef i amfibie
* Kustjägare
* Amfibiesoldat i alla dess former och färger

länk:
http://www.lumpen.nu/templates.....=136010000

tror att dessa utb inte är på strb90 utan på bevbåt, trossbåt, mula eller liknande:
HP920, Motormekaniker
HB920, Signalmatros
HR720, Elektrotekniker
HU920, Kock/Förplägnadsman

Dry_Ice
Member
Medlem
855376
March 8, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

h0h0 vad mycket skoj det finns 🙂 nu vill jag defenetivt göra lumpen, skit i bali och palmer !, Här kommer jag Sverige, ni behöver mig ! kanske...

Ne men jag tror nog något på av det Krqagyzzz skrev, verkar ett "säkert" kort, annars så skall jag kolla med på lbb, men som sagt, jag har ett litet synfel

Edit: nu går jag och lägger mig, är trött som attans, men tack för hjälpen grabbar ! mycket givande och allt verkar lite klarare nu...

skinner
Member
Medlem
855377
March 8, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Kolla din mail Dry_ice skickade en film från Norrbottens pansar bataljon i Boden. Efter den kommer du att bli super sugen på att göra lumpen på något pansarfordon!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
855380
March 8, 2005 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Kolla din mail Dry_ice skickade en film från Norrbottens pansar bataljon i Boden. Efter den kommer du att bli super sugen på att göra lumpen på något pansarfordon!

Nä, man ska vara på Närskydd på P5, det är roligare. 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
855397
March 8, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=skinner]Kolla din mail Dry_ice skickade en film från Norrbottens pansar bataljon i Boden. Efter den kommer du att bli super sugen på att göra lumpen på något pansarfordon!

Nä, man ska vara på Närskydd på P5, det är roligare. 😛

lycka till att hamna på P5, det är nedlagt sedan länge 1994 om jag inte har helt fel.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
855398
March 8, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: h0h0 vad mycket skoj det finns 🙂 nu vill jag defenetivt göra lumpen, skit i bali och palmer !, Här kommer jag Sverige, ni behöver mig ! kanske...

Ne men jag tror nog något på av det Krqagyzzz skrev, verkar ett "säkert" kort, annars så skall jag kolla med på lbb, men som sagt, jag har ett litet synfel

Edit: nu går jag och lägger mig, är trött som attans, men tack för hjälpen grabbar ! mycket givande och allt verkar lite klarare nu...

Jag har också synfel, men det var inge paroblem med tjänsten för det. Använde dygnet-runt linser då jag låg inne. Kraven kan ju ha ändrats sen jag låg inne visserligen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 415
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL