September 3, 2001
Jag börjar nästa vecka 😀
23:e Augusti som Sjukvårdare i T2, Skövde.
Hoppas bara att det inte blir en massa kötthuvuden i min grupp som förstör hela upplevelsen.
Någon annan som börjar den här terminen? Var då?
btw, undrar om någon har tips på hur man fixar resor till skövde. Bor i sthlm. Någon som brukar åka fram o tbx till skövde ofta?
hare
November 5, 2001
Kame_boy wrote: jojo.. dom skickade ju en betalningssedel men man får själv välja företagen osv. Det är det jag undrade över 😉
Det är bara första gången. I fortsättningen kommer du att få biljetter. Har du otur får du åka vpl-buss. Beror lite på var i sthlm du bor.
Ligger för övrigt på P4 som förplägnadstroppchef/kvartermästare. Har legat inne i 209 dagar idag och har 235 dagar till muck :cy:
February 12, 2001
Grattis!!!
Jag gjorde själv lumpen där som sjuktransport man på T2, det var roligt.
Jag lärde mig mycket fast jag inte hade en aning om sjukvård tidigare, vet inte varför jag blev placerad där.
Det är väl bara att åka med SJ tåget stannar ju i skövde, sen är det bara följa spåret mot göteborg så kommer du fram till T2.
Jag bor i skövde så jag cyklade, men det blir nog lite för jobbigt för din skull
De tre första veckorna är jobbigast, då är det kvällstjänst varje dag men sen lättar det efter någon månad och sen är det så jäkla roligt att vara där att du kommer sakna det när du muckar. Ta det bara så ordnar det sig, alla befäl verkar hata en i början men de vill bara att du skall göra som dom säger. Jag gjorde min tjänst Oktober-99 till Maj-00.
September 3, 2001
Tack för att ni delar med er 🙂
Jo jag ska dra ner till stan idag o fixa biljetter med SJ. Hoppas bara att det går bra.
Angående första dagarna har jag tänkt på att det kommer att vara lite pirrigt att lära sig alla dom där namnen på olika personer, olika befäl osv.
Sen kan jag tänka mig att det är jobbigt att lära sig att utföra vissa uppgifter första gången då man förmodligen inte utför dem som dom vill.
Några tips annars? Något man inte bör gå på eller något man ska akta sig för?
March 21, 2003
Smirnoff wrote: Det där kortet har jag sätt, det ser ut som ett legetimation och att det står vilket regemente man ligger i ?
Iaf, kan man använda kortet till flygresor inrikes.
t.ex om man är i skåna och har familj/vänner i kiruna ??
Vore soft 😀 men jag tvekar på att man får det...
November 26, 2002
ligger också på p4 sedan två månader, kommer vara på stridsträningsanläggningen.
hade fältvanevecka och baskerprov de två senaste veckorna, det var nog det värsta jag varit med om.
nu är jag ledig en vecka, tack och lov.
det är inte alls jobbigt att lära känna folk, befälen kan verka lite jobbiga i början, men det blir bättre med tiden.
November 5, 2001
Öwall wrote: ligger också på p4 sedan två månader, kommer vara på stridsträningsanläggningen.
hade fältvanevecka och baskerprov de två senaste veckorna, det var nog det värsta jag varit med om.
nu är jag ledig en vecka, tack och lov.det är inte alls jobbigt att lära känna folk, befälen kan verka lite jobbiga i början, men det blir bättre med tiden.
Vilket kompani ligger du på och som vad?
November 26, 2002
Arny wrote: [quote=Öwall]ligger också på p4 sedan två månader, kommer vara på stridsträningsanläggningen.
nu är jag ledig en vecka, tack och lov.det är inte alls jobbigt att lära känna folk, befälen kan verka lite jobbiga i början, men det blir bättre med tiden.
Vilket kompani ligger du på och som vad?
skånings, just nu gör jag gsu som pansarskyttegruppchef, men jag ska bort till markstridsskolan senare.
August 16, 2004
Jag låg också på Sjuktransportpluton på T2 03/04
Har du tur får du väl åka tåg, men det är inte säkert, fanns några som åkte vpl-buss, legitimationen gäller för att åka på i princip all kollektivtrafik i sverige, en lumparpolare åkt tillochmed till köpenhamn med swebus 🙂 (man åker gratis på swebus).. så är det med det! hoppas du får det trevligt!
May 23, 2001
SuperNova wrote: altså "Lumpen legget" man få ger än ju gratis resa..
Legget fungerar som ett vanligt busskort osv..
PÅ permissionen används dem flitigt 😉
Jag lyckades mygla undan mitt så jag har det kvar. Används flitigt vill jag lova. Inte direkt så att de kollar om det gått ut. De kollar bara lite snabbt.
Själv gjorde man lumpen som radiolänkgruppchef på I5, var dock nere i Skövde och övade några gånger. Såg dock mest skogen där men kan lova att kasernerna är fräschare på I5, nyrenoverat för 3 år sen eller nått. Dock fanns det väl en kasern på P4 som var nyrenoverad, men den fick ju inte direkt vi bo i.
November 26, 2002
stormaz wrote: [quote=SuperNova]altså "Lumpen legget" man få ger än ju gratis resa..
Legget fungerar som ett vanligt busskort osv..
PÅ permissionen används dem flitigt 😉
Jag lyckades mygla undan mitt så jag har det kvar. Används flitigt vill jag lova. Inte direkt så att de kollar om det gått ut. De kollar bara lite snabbt.
Själv gjorde man lumpen som radiolänkgruppchef på I5, var dock nere i Skövde och övade några gånger. Såg dock mest skogen där men kan lova att kasernerna är fräschare på I5, nyrenoverat för 3 år sen eller nått. Dock fanns det väl en kasern på P4 som var nyrenoverad, men den fick ju inte direkt vi bo i.
det är den jag bor i =)
2 Guest(s)