June 23, 2002
Krqagyzzz wrote: Jag är väldigt positivt inriktad till försvaret och lumpen, jag tycker att lumpen är en mycket värdefull kunskap att ha och jag blir ofta ganska frustrerad över folk som varken kan komma i tid, har mössa på sig innomhus eller inte ens kan ställa sig på led eller vet ut hur ett kösystem fungerar. Det må vara en skröna men Lumpen gör faktiskt folk av folk.
lyssna nu på Krp Krqagyzzzs visdomsord:
Gör lumpen och lär er komma i tid samt stå i kö!
Jag kan komma i tid, aldrig haft problem med det. Däremot många polare som ALDRIG kommer i tid. Jag kan stå i kö, inga som helst problem. Mössa har jag väl inomhus ibland. Känns som om det är mitt val om jag vill ha det eller inte. Sen om det är ohyffsat får dom väl tycka det. Kan ta av mig mössan om det är så också. Ok, jag kan alltså redan stå i kö och är duktig på att komma i tid.
May 17, 2002
macrus wrote: [quote=Krqagyzzz]Jag är väldigt positivt inriktad till försvaret och lumpen, jag tycker att lumpen är en mycket värdefull kunskap att ha och jag blir ofta ganska frustrerad över folk som varken kan komma i tid, har mössa på sig innomhus eller inte ens kan ställa sig på led eller vet ut hur ett kösystem fungerar. Det må vara en skröna men Lumpen gör faktiskt folk av folk.
Jag kan komma i tid, aldrig haft problem med det. Däremot många polare som ALDRIG kommer i tid. Jag kan stå i kö, inga som helst problem. Mössa har jag väl inomhus ibland. Känns som om det är mitt val om jag vill ha det eller inte. Sen om det är ohyffsat får dom väl tycka det. Kan ta av mig mössan om det är så också. Ok, jag kan alltså redan stå i kö och är duktig på att komma i tid.
Vad bra :P, men som du förstod så syftade jag inte på enskillda personer eller på samtliga olumpade människor i vår värld ;).
June 23, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=macrus][quote=Krqagyzzz]Jag är väldigt positivt inriktad till försvaret och lumpen, jag tycker att lumpen är en mycket värdefull kunskap att ha och jag blir ofta ganska frustrerad över folk som varken kan komma i tid, har mössa på sig innomhus eller inte ens kan ställa sig på led eller vet ut hur ett kösystem fungerar. Det må vara en skröna men Lumpen gör faktiskt folk av folk.
Vad bra :P, men som du förstod så syftade jag inte på enskillda personer eller på samtliga olumpade människor i vår värld ;).
Visst är det. 😛
Håller med dig om folk som inte kan komma i tid och stå i kö. Ganska jobbigt att stå och vänta så kan inte personen i fråga komma i tid. Brukar även bli ganska putt när någon tränger sig i kön.
April 14, 2002
macrus wrote: Däremot många polare som ALDRIG kommer i tid.
Känns som du syftar på mig. 🙄
Jag vill själv inte göra lumpen. Förstår de som vill visst det verkar skit kul men jag är inte ett dugg intresserad. Jag jobbar hellre alt. pluggar vidare. Ang. ett försvar tycker jag att vi hellre ska lägga pengarna på polisen och sjukvården.
June 23, 2002
Marcan- wrote: [quote=macrus]Däremot många polare som ALDRIG kommer i tid.
Känns som du syftar på mig. 🙄
Jag vill själv inte göra lumpen. Förstår de som vill visst det verkar skit kul men jag är inte ett dugg intresserad. Jag jobbar hellre alt. pluggar vidare. Ang. ett försvar tycker jag att vi hellre ska lägga pengarna på polisen och sjukvården.
=DO och massa andra polare.
Du kanske borde göra lumpen så du lär dig att komma i tid. 😛
Själv tycker jag vi ska ha nån sorts elitstyrka eller vad man ska kalla det.
October 22, 2002
Jag gjorde lumpen på Arlanda som flygplatsbrandman, vissa kanske inte tycker det är riktigt eftersom det är civilplikt. Jag tyckte att det var det mesta vettiga man kunde göra i 10 månader. Säger som jag sa till inskrivningsmannen:
-Springa runt och skjuta i skogen kan jag göra på fritiden. Bör tilläggas att han tittade lite konstigt på mig då 😛
Dom 10 månaderna var grymt roliga och ganska lärorika. Trevlig stämning och det var ganska fritt vad man gjorde mellan måltiderna och övningarna bara man höll sig på stationen.
Tyvärr så kan man inte längre bli flygplatsbrandman eftersom räddningen på flygplatserna har vissa företag tagit över eller i frlygplatsens egen regi.
July 11, 2002
Att sverige exporterar vapen är tummen upp, högteknologiska vapen till ett dyrt pris 🙂
Är status, inte många länder i samma storlek o klass som sverige klarar av...
Det bidrar även att sverige ligger på framsidan av teknologin som kan även användas mkt väl inom det civila.
Angående Fm & lumpen:
Det är inte FM fel att sverige har så uselt fel utan våra politiker som har aldrig muckat och insett vad lumpen är... Dessutom så bidrar FM mycket med under fredstid samt kriser.
Katastrofer *sydost asien då Fm bidrog med 2 Hercules T84or*, översvämmningar etc.
Så tummen upp.
Värnplikten skall vara kvar, klart man skall tjänstgöra för sitt land med tanke på vad landet har gjort för dig.
Lumpen: Har inte gjort, men skall mönstra inom en kort period. Skall söka till Flygvapnet F21, eller till K3 paratrupper 😉
Blir en ära för min del om jag får en bra tjänst.
July 11, 2002
skinner wrote: Ja det är ok att dom exporterar vapen bara att det inte är till krigande länder. Men folk som klagar på att vi te.x. säljer stridsfordon till Holland har ju inget att klaga på. Holland är ju ingen krigsnation precis.
Vem har klagat?
Weapons for everybody, om inte vi säljer så säljer andra...
3 Guest(s)