February 21, 2003
nån som kan slå detta?
sambandskompanibefäl i utbildningsreserven
(= man slipper skiten men räknas ändå in lixom)
skyllde på att jag var elitidrottare, precis tagit sm-guld så det passade ju utmärkt 😉 FNISSFNISS
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
November 26, 2002
tc_ wrote: [quote=Öwall]jag ska göra lumpen nästa år.
fick bekräftelsen häromdan.
menige Öwall, mmm låter bra..
lycka till!! (skaffa en sponsor typ rik änka )
OBS! mössan måste av Öwall, tyvärr..
du, jag blir sambandsgruppchef. Jag blir säkert minst furir eller något tror jag =)
May 9, 2001
Själv gjorde man ju lumpen 94/95. Gjorde 9 månader som förrådsman.
Åkte omkring i en lastbil mellan de olika mobförråden och flyttade diverse material.
Hur trist som helst. Dessutom var vi aldrig med på de stora övningarna som regementet hade.
Vi var sk. B-styrka och fick testa de andra plutonerna lite grann. Ganska kul ibland iof.
Nä, lumpen var inte min grej. Skulle gärna sluppit 9 månaders lidande. Kändes som ett fängelse.
Det enda positiva var ju att man slapp undra vad man skulle sätta på sig varje morgon. Samma utstyrsel varje dag.
January 28, 2003
Öwall wrote: [quote=Darth Oski]lumpen suger. skulle aldrig göra lumpen. usch!
hur kan du säga att lumpen suger om du inte har gjort det?
hatar folk som aldrig skulle kunna tänka sig att göra nåt dom aldrig provat...
iofs så skulle jag aldrig kunna äta koögon, men det är inte riktigt samma sak 😀
grattis öwall btw, om man vill skjuta mkt å grjor är det befäl man ska bli! fråga ogrebeast
February 21, 2003
En liten söt historia för de som funderar på att försöka slippa lumpen :bgrin: :
När vi 81:or mönstrade för några år sen hade en klasskamrat till mig bestämt sig för att han skulle slippa lumpen. Han maskade på alla prov och fick t ex 2:a i styrka och en massa andra skräpvärden som en 12-åring skulle klara av. Under samtalet med psykologen hävdade han att han hade problem med samarbete och mådde dåligt i sällskap med andra människor. Han gjorde verkligen allt för att få taskiga mönstringsresultat. När han så slutligen kom in till mönstringsförrättaren, där det avgörs vilken tjänst man får eller om man slipper.
-"Jag vill helst slippa lumpen, hörrudu.", sa han.
Men förrättaren hade hans resultat uppe på skärmen och förstod ju att såna dåliga resultat får man bara om man verkligen myglar, och såna vill man ju inte släppa igenom näten.
-"Nä vänta lite", sa han då. "Det finns några tjänster här som passar dig. Du kan välja mellan MC-ordonnans eller kock."
Min kompis insåg att det var kört med att slippa nu.
-"VA? Finns det inget bättre?"
-"Nä, tyvärr. Inte med de resultat du har presterat."
Han valde då MC-ordonnans iaf. Men sen under lumpen så försökte han komma ut genom att vapenvägra, vilket genomskådades ganska lätt. Snacka om misslyckad taktik.
De kompisar som gjorde sitt bästa på testerna och sedan sa ärligt att de inte ville göra lumpen för att de ville hellre plugga till hösten klarade sig. Men jag tycker att man ska göra lumpen. Låter som en floskel att man blir man. Jag såg många omogna komma in, och komma ut mogna.
December 22, 2000
Fackamato wrote: Är en av anledningarna till att jag kommer totalvägra lumpen 🙂
Ser ingen mening med det, och jag orkar inte med både skola och lumpen 😕
Oroa dig inte, man gör inte lumpen samtidigt från skolan, då skulle du ju missa flera månader. Man gör lumpen efter plugget.
May 12, 2002
Öwall wrote: [quote=Darth Oski]lumpen suger. skulle aldrig göra lumpen. usch!
hur kan du säga att lumpen suger om du inte har gjort det?
jag har dragit den slutsatsen efter vad alla som gjort lumpen tycker. sen vill jag inte kriga om det skulle bli krig heller. jo, om vi har en jävligt bra anledning, typ att danmark skulle försöka ta över visby igen eller nåt sånt. jag skulle vägra sova ute i nån månad i ett stinkade militärtält mitt i vintern och förfrysa fötterna och näsan och bara längta hem. har fått nog av sånt!
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: En liten söt historia för de som funderar på att försöka slippa lumpen :bgrin: :
När vi 81:or mönstrade för några år sen hade en klasskamrat till mig bestämt sig för att han skulle slippa lumpen. Han maskade på alla prov och fick t ex 2:a i styrka och en massa andra skräpvärden som en 12-åring skulle klara av. Under samtalet med psykologen hävdade han att han hade problem med samarbete och mådde dåligt i sällskap med andra människor. Han gjorde verkligen allt för att få taskiga mönstringsresultat. När han så slutligen kom in till mönstringsförrättaren, där det avgörs vilken tjänst man får eller om man slipper.
-"Jag vill helst slippa lumpen, hörrudu.", sa han.
Men förrättaren hade hans resultat uppe på skärmen och förstod ju att såna dåliga resultat får man bara om man verkligen myglar, och såna vill man ju inte släppa igenom näten.
-"Nä vänta lite", sa han då. "Det finns några tjänster här som passar dig. Du kan välja mellan MC-ordonnans eller kock."
Min kompis insåg att det var kört med att slippa nu.
-"VA? Finns det inget bättre?"
-"Nä, tyvärr. Inte med de resultat du har presterat."Han valde då MC-ordonnans iaf. Men sen under lumpen så försökte han komma ut genom att vapenvägra, vilket genomskådades ganska lätt. Snacka om misslyckad taktik.
De kompisar som gjorde sitt bästa på testerna och sedan sa ärligt att de inte ville göra lumpen för att de ville hellre plugga till hösten klarade sig. Men jag tycker att man ska göra lumpen. Låter som en floskel att man blir man. Jag såg många omogna komma in och komma ut mogna.
moahahahaha de ska man fan ha...
ärlighet lönar sig verkligen... och jag anser att man ska göra lumpen, men sopprötter som inte vill och är allmänt mesiga ska ju få slippa, gör ändå inget vettigt..
och det med att dom inte blev män bevisar ju bara att dom aldrig kommer bli det
April 10, 2003
Lekat inne jag med i 2,5 av tio månader, På s1 föresten men jag skulle inte ha unvikit att göra lumpen om jag kunde man träffar skyst folk och det är jäkligt kul vid tillfällen som väger upp det hela, har inga klockor som ringer heller.
Ps Lumpen är som ett morgon stånd, jlångt hårt och totalt meningslöst 😀
3 Guest(s)