October 10, 2001
On 2001-10-22 20:13, Jerry wrote:
Mmm...Tolkien är bra. Jag tycker inte han är fullt så bra som alla påstår, men helt ok.
Om jag läst Sagan om Ringen först så hade jag nog inte anförskaffat några fler av hans böcker, den är faktiskt lite seg måste jag erkänna. Däremot tycker jag att En hobbits äventyr var jättebra, klart läsvärd. Har du inte läst den så tycker jag att du skall göra det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-22 20:16 ]
October 10, 2001
On 2001-10-22 20:14, Jerry wrote:
Vilken stor och lycklig familj vi blev nu då!
Vi har väl varit en stor och lycklig familj hela tiden, bara en stor och lycklig familj med små meningsskiljaktigheter.
Vad har Candide skrivit förresten, måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom/henne.
*skäms fruktansvärt*
October 10, 2001
Aha, det förklarar varför jag inte hade hört talas om någon sådan författare och Voltaire har jag inte läst så mycket av.
*skäms lite mindre nu*
De förlorade sagornas bok är ju inte ens Tolkiens påhitt. Det var ju hans son som, efter faderns död, gav ut de verk som hans far inte hade gett ut av en eller annan anledning. Antagligen tyckte inte Tolkien själv att de var tillräckligt bra för att ges ut men sonen såg en chans att tjäna en hacka eftersom hans far var såpass omtyckt som författare.
October 10, 2001
Är det någon som har läst Tolstoy (inte säker på stavningen) förresten. Har inte gjort det själv men många säger att han är bra (en del säger att han är fruktansvärt dålig också) så jag skulle vilja veta lite om vad han skriver.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-22 20:33 ]
October 10, 2001
Ja (och tänk att den började med Lunarstorm :razz:), förhoppningsvis så kommer någon administratör att läsa den och inse att det vore bra med ett litteraturforum.
Och om Tolkiens sagor inte var färdigskrivna så kan man ju inte ge ut dem. Jag brukar ändra ganska mycket i mina berättelser efter det att jag skrivit klart hela (jag är ju i och för sig inte Tolkien, men ändå) så de hade kanske varit bättre om han fått finputsa dem.
October 10, 2001
Jag har en del berättelser, tycker om att skriva, fast de är ju lite långa så de går kanske inte in här, du skulle ju kunna få via icq förstås. Om du nu inte skämtade om att du ville ha förstås. Om du vill läsa så kan du få, måste hitta först bara, har på HD:n någonstans.
Brukar inte vara så stor efterfrågan på mina verk.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-22 20:46 ]
1 Guest(s)