August 13, 2001
Stämningen här på nordic hardware börjar allt mer likna den på lunarstorm, att allt ska vara så pluttinuttigt och vi förväntas krama allt och alla annars så blir inläggen editerade/borttagna. :hrm:
Varför NH? Varför?
Personerna här tål nog att höra mer än vad ni tror. Självklart ska "eyyy jag ska döda dig din j**la f*tta om jag inte får köpa ditt graffekort!" tas bort, men det finns en gräns där emellan som är acceptabel. Den som inte tål kritik bör ej yttra sig, alla tycker/tänker inte lika.
mvh
/zaver -
"för en hårdare stämning utan grova påhopp" :eye:
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-11-09 20:13 ]
September 27, 2001
April 1, 2001
Forumet på NordicHardware.com är till för dator relaterade ämnen och sånt. Inte för skitsnack. Och folk tar faktiskt illa upp för saker och ting som skrivs. Vi vet att det ska finnas gränser, vilket det gör. Därför finns det regler för forumet här
June 14, 2001
On 2001-11-09 21:24, Iceman wrote:
Forumet på NordicHardware.com är till för dator relaterade ämnen och sånt. Inte för skitsnack. Och folk tar faktiskt illa upp för saker och ting som skrivs. Vi vet att det ska finnas gränser, vilket det gör. Därför finns det regler för forumet här
Ord och inga visor. Så ska det låta.
October 10, 2001
Jag tycker att NH:s stämning är ganska bra. Jag tycker inte att det verkar som om någon här har problem med att uttrycka sina åsikter. Jag tycker heller inte att överdrivet många inlägg tas bort eller blir editerade och jag tycker att det är så det ska vara, yttrandefrihet är bra och vi måste själva ansvara för vad vi skriver i våra inlägg.
Jag tycker inte att det finns något behov av att använda svordomar eller liknande i inlägg, alla borde skärpa sig. Om det i dagligt tal används fula ord bara av ren vana eller för att vi inte tänker oss för så gör det väl inte särskilt mycket men när man skriver inlägg så väljer man sina ord och då är det fullt möjligt att välja bort sådant som vi inte vill ha. Likaså tycker jag att personliga påhopp helt ska undvikas, de tillför ingenting utom irritation. Argumentera istället i själva sakfrågan och framför era åsikter på ett mer givande sätt. Att alla framför sina respektive åsikter är positivt så länge vi kan vara sakliga.
Så om vi alla bara kan skärpa till oss så kan vi få den stämning vi önskar ha, jag tycker dock inte att det är moderatorernas fel om stämningen som vi har just nu inte passar. Låt oss, istället för att skylla på moderatorerna, börja skriva våra inlägg på ett sådant sätt som gör dem sysslolösa.
August 13, 2001
- quaero - det finns ett data forum på lunarstorm där det är pluttinuttigt, där ska du se att du får kramas mycket!
Jag tycker då det är mkt editerade inlägg, såfort jag skriver nått känns det som. Som när jag klagade på en dum en som köpte helt fel moderkort till en p4:a (SDRAM)Tipsade honom om detta men han blev bara lack på mig för han köpt fel (och jag sagt det), då lackar man ju ur och en svordom eller två riktat mot honom är rätt.
October 10, 2001
Att kramas är inte alls fel om det är med rätt person. Jag får dock kramas alldeles för lite. 🙁
Men, åter till ämnet:
Varför är det rätt att kasta ur sig svordomar bara för att man råkar irritera sig på någon? Om denne person var så dum i dina ögon varför avhöll du dig då inte från att sjunka ner till dennes nivå?
Det finns många sätt att säga saker på och jag har inte läst den tråd som du talar om men jag tror att det är möjligt att du använde dig av en aningen brysk ton. Som jag tidigare nämnt så kan onödiga ord få sägas av ren oeftertänksamthet i dagligt tal men när vi skriver inlägg så har vi möjlighet att välja våra ord, en möjlighet som jag tycker att vi ska utnyttja.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-09 22:20 ]
June 17, 2001
On 2001-11-09 23:04, Zaver wrote:
Jag blir först snuttig då den som tog bort mitt inlägg framträder!!!
Skicka iaf ett mejl...Känns som ni inte skickar mejl då inlägg tas bort.
Det kommer ett hotmail (inget hotmail.com utan HOT som i hota) från mig lite senare inatt. Jag ska bara komma underfull med hur jag ska få in (mjäll)brand i e-posten
Skärp till inläggen, så tass dom inte bort...
[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-11-09 23:12 ]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 12, 2001
On 2001-11-09 22:47, Quaero wrote:
Det tycker jag också! Det var en snuttig idé! 😀*Funderar på att ändra nick till "Snuttiga Quaero"*
Haha..du kanske behöver en snuttefilt..
Men allvarligt..det Zaver nämde om den tråd som spårade ur var helt riktigt att låsa..
Quaeros inlägg i denna tråd var läsvärt..herr Zaver vill tydligen få fritt spelrum för att kunna hoppa på folk som inte tänker på samma sätt..Tur att så inte är..alla ska få säga sitt utan att behöva ta till förolämpande ord.
Jag tycker inte att det finns någon sådan ton i forumet som Zaver säger..vet inte heller hur stämmningen på Lunarstorm är så att jag kan jämföra.
April 1, 2001
Quaero har en mycket bra inställning till forumet här på NH Trevligt
Det är sant att man har större möjlighet att välja vad man skriver i ett forum, än att välja vad man säger när man snackar med folk. Sen så är det jobbigt att läsa sladdrig text med mycket skitsnack. Mycket trevligare att läsa "rena" inlägg
Zaver: Om det är så att du inte får någon anlending till varför dina inlägg har blivit editerade/borttagna så är det FEL. Moderatorerna ska meddela och ge en förklaring när dom gör sånt. Jag själv gör alltid det, och jag råkar veta på rak arm att jag har meddelat dig. Sen så har du själv sagt att du ofta viftar bort email bara för att du har ställt in den på ICQ adressen.. Kanske inte så smart.. (Dock smidigt så man direkt ser när man fått ett mail).
En sak till. Om du undrar sånahär saker, som t ex varför dina inlägg blir borttagna och sånt, så fråga moderatorn som jag gjort det istället för att skriva om det i forumet. (Detta gäller alla).
September 12, 2001
Personligen har jag ibland undrat varför Zaver fortfarande är kvar på detta eminenta forum om tonen inte passar hans smak..
Se bara till att hålla ett vårdat språk så ska du se att det flyter bättre..
Nu ska vi nog inte vara elaka med Zaver längre men som Iceman sa..du vet vad som gäller..
1 Guest(s)