May 17, 2003
Japp, skulle sälja min telefon till ****** här på NH. Så jag skulle skicka mot postförskott men jag var tydligen tvungen att ha nån jävla betaltjänst så jag stack hem igen och frågade honom hur vi skulle göra. Han sa att jag kunde skicka det på posten så skulle han sätta in pengar, ville inte till att börja med men eftersom han sa att jag hade hans adress och att han verkade allmänt trevlig så gick jag med på det till slut... vilket misstag...
Skickade telefonen för mer än 2 veckor sedan och han fick det fredagen samma vecka. Första ursäkten var att hans internet var nere och att han skulle lägga in det på måndan. Sen såg jag honom inte online så jag skickade ett SMS på torsdagen samma vecka. Då svarade han att han skulle till banken imorrn (som var en fredag) så jag tänkte "ok, han hade problem och lägger in pengarna nu". Men icke... Fredag och inga pengar, skickade SMS, inget svar. Han gick online på MSN och jag frågade han vad han sysslade med, då sa han att han blivit nedslagen av skinheads och att han inte ville till banken så som han såg ut och att hans internetbank dosa hade slut på batteri. Ok tänkte jag, det är synd om honom. Måndag, inga pengar. SMS, inget svar, Han är online men svarar inte på MSN. Har nu skickat flera SMS men han svarar inte, har ringt honom, inget svar.
Några förslag på vad jag ska göra? Man kan ju polisanmäla men finns det ingen annan lösning?
Har kvitto, garanti och allt på telefonen. Har även hans adress, hans telefonnummer och namn och lite chatloggar sparat..
Edit: Jag har fortfarande kvittot och garantin här hos mig eftersom jag ville ha nåt som säkerhet ifall detta skulle hända..
Edit Peter@20ghz. Vi hänger inte ut personer här på detta sättet. Trist att det strular ibland, men som sagt ta det med honom direkt.
September 29, 2003
Oseriöst svar : jag började ROFLMAO när jag läste att han blivet nedslagen av skinheads, hehahaha, yeah right... (ok det kan ha hänt men, neeh)
Seriöst svar: _hota_ med polisanmälan, skickar han inte då så anmäl honom, inte svårare än så... jevla svin...
Ti Od Tsuj !
May 17, 2003
May 17, 2003
December 10, 2002
Japp, betalar han inte inom 2 dagar så anmäl honom... finns tyvärr inte mycket att göra, inte för att det kommer att tas upp, fallet alltså, för dom är för lata. Här nere där jag bor(Blekinge) är det en butiksägare som har blivit rånad, innan dess har han blivit hotad, på arbetet, hemma, överallt av ett gäng utlänningar .. men det fanns inget att göra säger polisen, nu senast så blev han rånad i affären, 3 kunder såg allting och han hade det på övervakningskameran... efter 3 dagar så kommer det ett brev från polisen att fallet läggs ner i BRIST PÅ BEVIS... kan man bli sur för sådant eller ?? Uttalande från polismästaren själv: Hade jag varit han hade jag skaffat mig ett bollträ att skydda mig med. FY FAN ALLTSÅ.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
May 17, 2003
May 17, 2003
May 2, 2002
May 17, 2003
October 22, 2002
Silent Shadow wrote: [quote=lostsoul]men om det nu var utlänningar? får han inte skriva det? 😕
DEt kanske inte är det viktigaste budskapet i hans meddelande?
Lägg av snälla, ta era diskussioner nån annanstans
Hjälp mig istället :p
vadå hjälp mig, ring polis jävlarna... hehe 8)
October 22, 2002
lostsoul wrote: men om det nu var utlänningar? får han inte skriva det? 😕
1. hur vet han att dem är "utlänningar"..
2. är inte ordet invandrare bättre..
3. vissa människor kan känna sig sårade...
EDIT: 4. att skriva att dessa människor är utlänningar, betyder att alla utlänningar är likadana...
2 Guest(s)