February 12, 2003
För att först klarlägga; det här handlar inte om tjejer i strålningsdräkter, eller inte om tjejer på något sätt alls, faktiskt.
Jo, tänkte ta och berätta om min underbara kväll här, så smått.
Det började bra: man skulle ut och åka cross.
Sen väl nere på banan drar man några varv och leker lite allmänt, allt bra...
...Man ser platåhoppet närma sig, man drar loss alla hästar ur sin söta lilla 250...
...Man känner bakändan släpper precis på kanten...
Det hela slutar med att jag flyger i nån sorts framåtlutad tailwhip, och landar på framhjulet längst ner i backen.
Dit ner klarade jag mig fint.
Men sen när man väl får ner bakhjulet får man världens jävla kast, och bränner rätt ut i vallen, och exakt där smäller, där finns en sten.
Inte 20 cm åt höger, inte 20 cm åt vänster
Enda jävla stenen på hela vallen.
Duktig som jag är höll jag säkert 70-80 rätt in i stenjäveln, flyger över styret, ligger kvar ett tag och reser på mig...
Och konstaterar att framhjulet sitter snett på framaxeln på nåt vänster...
"Farsan kommer ha ihjäl mig, tänker jag..."
Men när man väl stått upp ett tag kommer man på att man har jävligt ont i nacken...
Och självklart...
Whiplash
Aja, tur att man fick det där nere, annars hade väl farsan haft ihjäl mig...
Nu var han bara lite sur.
Jag vet att jag berättar riktigt bra i vanliga fall, men det här tar fan priset. 😛
Var tvungen att skriva av mig, bara.
May 19, 2003
Cross är farligt. Åkte i flera år, och lyckades bryta lårbenet i ett platåhopp :D.
Crossen hamnade lite snett, så den började hoppa och slunga mig åt sidorna vid landningen så jag flög av och rullade runt tills lårbenet hade vridits av.
Men ca 2-3 månader efter det var jag tillbaks på crossen 😀
February 12, 2003
Spyder wrote: Verkar ha en lite löjlig pappa du om han blir sur, sånt där
hör ju till i crossåkat.. Snarare skulle han nog va rätt orolig över hur de gått för dig..
Mjo, jag tyckte ju det med...
Han har fortfarande inte frågat mig nånting, men han lät lugn per telefon också.
Förresten, han var nog sur för att det var hans båge, min egna står på reparation. :bgrin:
Och det är han som pyntar alla reparationer, jag är pank. 😛
April 26, 2003
Ääh att vurpa är ju en del av cross åkningen. vurpade förra tisdagen när jag hoppade ramp med min "lätta" lilla 426:a. vart frontflip och jag fick hoppa av crossen ca 3-4 meter upp i luften. crossen volta 3 varv på landningen = böjd ljuddämpare, bakre ramdelen böjd, snett styre gaffeln sne. Men allt är fixat nu =P.
February 12, 2003
ribban wrote: Ääh att vurpa är ju en del av cross åkningen. vurpade förra tisdagen när jag hoppade ramp med min "lätta" lilla 426:a. vart frontflip och jag fick hoppa av crossen ca 3-4 meter upp i luften. crossen volta 3 varv på landningen = böjd ljuddämpare, bakre ramdelen böjd, snett styre gaffeln sne. Men allt är fixat nu =P.
Mmm, billigt och bra? :bgrin:
April 26, 2003
Mean Machine wrote: Mmm, billigt och bra? :bgrin:
Ett par hundringar bara, det ända som behövdes köpa nytt var kopplingsgrepp och bromsgrepp, Ljuddämparen värmde jag och böjde tillbaka, ramen knacka ja till, det vara bara gaffelbensfästerna som var böjda så det gick utmärkta att dunka till med gummiklubban och jag hade ett annat styre.
February 12, 2003
ribban wrote: [quote=Mean Machine]Mmm, billigt och bra? :bgrin:
Ett par hundringar bara, det ända som behövdes köpa nytt var kopplingsgrepp och bromsgrepp, Ljuddämparen värmde jag och böjde tillbaka, ramen knacka ja till, det vara bara gaffelbensfästerna som var böjda så det gick utmärkta att dunka till med gummiklubban och jag hade ett annat styre.
Jävla tur där, du.
Jag tror jag böjde framaxeln. 🙂
2 Guest(s)