August 28, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Ang]Ja, jag hade egentligen inte så mycket emot sossarna, men det var en del saker som var helt fel.
Däremot nu är jag helt j**la livrädd för sossarna. De har nog funnits den mest IQ-befriade personen inom partiet och lyckats göra henne till partichef!
Mona Sahlin får inte bli Sveriges nästa statsminister!! Och vi kan bara be till gudarna att Vänstern åker ur riksdagen så vi iaf slipper Mona och Ohly styra Sverige.... det hade ju varit en mardröm.
Ja, nuvarande utrikesministern är ju ett praktexempel på "ickefifflare"..
🙄
Ja, det är lätt att dra upp moderater. Jag kan med lätthet säga att det finns en hel hög med fifflande as bland ditt vänsterblock också. http://www.aftonbladet.se/vss/ledare/story/0,2789,254827,00.html
Kan nog luska reda på X tusen länkar till Sossar och annat trolltyg som fuskat.
Lodisen wrote: [quote=ilg@dd][quote=Ang]Ja, jag hade egentligen inte så mycket emot sossarna, men det var en del saker som var helt fel.
Däremot nu är jag helt j**la livrädd för sossarna. De har nog funnits den mest IQ-befriade personen inom partiet och lyckats göra henne till partichef!
Mona Sahlin får inte bli Sveriges nästa statsminister!! Och vi kan bara be till gudarna att Vänstern åker ur riksdagen så vi iaf slipper Mona och Ohly styra Sverige.... det hade ju varit en mardröm.
🙄
Ja, det är lätt att dra upp moderater. Jag kan med lätthet säga att det finns en hel hög med fifflande as bland ditt vänsterblock också. http://www.aftonbladet.se/vss/ledare/story/0,2789,254827,00.html
Jaha..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 28, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Lodisen][quote=ilg@dd][quote=Ang]Ja, jag hade egentligen inte så mycket emot sossarna, men det var en del saker som var helt fel.
🙄
Jaha..
Från: Vänsterblocket :cy:
Det gör väl inget ifall man fifflar lite här eller där, men är man helt IQ-befriad så har man inget att göra i politiken. Det är alldeles för mycket att folk styr ÅT oss, och inte för oss. De gör som de vill, och inte som svenska folket. Detta gäller både Vänstern och högern. Dock var du rätt kvick med att dra upp just en moderat. :arg:
Lodisen wrote: [quote=ilg@dd][quote=Lodisen][quote=ilg@dd][quote=Ang]Ja, jag hade egentligen inte så mycket emot sossarna, men det var en del saker som var helt fel.
🙄
Jaha..
Från: Vänsterblocket :cy:
Det gör väl inget ifall man fifflar lite här eller där, men är man helt IQ-befriad så har man inget att göra i politiken. Det är alldeles för mycket att folk styr ÅT oss, och inte för oss. De gör som de vill, och inte som svenska folket. Detta gäller både Vänstern och högern. Dock var du rätt kvick med att dra upp just en moderat. :arg:
Naturligtvis hackar man å det snaraste på motpolen, vilket är ganska vanligt för att inte säga kutym i såna här sammanhang.
Mutkolvar och annat mygelfolk hittar du nog i alla partier, skillnaden är att en del är lite mer raffinerade när dom roffar åt sej, och dom bästa rufflarna kommer ju aldrig fram i ljuset.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
Sossarna är dem som nog har haft det värst. Kanske för att de oftast har varit störst och suttit i ledningen. Sen kommer nog vänstern med Gudrun Shyman på toppen.
Nu är det ju självklart alliansens tur att bli granskade osv och som ilg@dd säger kommer det nog hända en del grejer under deras tid. Jag ser dock inte Carl Bildt i närheten vara av samma problem som Mona eller Gudrun däremot. Inte alls i närheten.
*edit*
Jag hade däremot aldrig förväntat mig på filmen du länkade att hon skulle komma med förslaget att sjunga "lets overcome". Det måste ju vara något som dom har lagt efteråt.
*edit2*
Så här går det om man klipper och hoppar lite under ett tal.
http://www.youtube.com/watch?v.....38;search=
Ang wrote:
*edit*
Jag hade däremot aldrig förväntat mig på filmen du länkade att hon skulle komma med förslaget att sjunga "lets overcome". Det måste ju vara något som dom har lagt efteråt.
Menar du på fullaste allvar att du inte hört talas om det där tidigare?
Det där när Friggebo flikar in "Nu tycker jag att vi alla tar och sjunger we shall overcome" är ju en klassijer av rang.. 🙂
Det syns ju i filmen att det inte är ett klipp.. Calle står ju bredvid hela tiden..
January 7, 2006
We shall overcome är inte inklippt, men jag tycker inte att det har något med moderaternas bidrag att göra 😉
Jag fattar inte varför det blir sånt liv när moderaterna FÅR pengar, när man gnäller pga det så kan man ju tänka på hur mycket SSU fuskat med medlemssiffrorna för att få mer pengar.
November 27, 2003
hULt0 wrote: Jag fattar inte varför det blir sånt liv när moderaterna FÅR pengar, när man gnäller pga det så kan man ju tänka på hur mycket SSU fuskat med medlemssiffrorna för att få mer pengar.
Skulle dock vilja veta vad det här Tornet är, av ren nyfikenhet. Man får känslan av en elitförening av något slag och det är knappast bra för Ms image isf 😉
//Andreas
Josey Wales wrote: Det här skall redovisas, på samma sätt som allt gratisarbete åt S som utförs av LO och förbundsanställda i varje valrörelse redovisas, alltså inte alls.
Ideelt arbete redovisas??
November 27, 2003
Josey Wales wrote: Det här skall redovisas, på samma sätt som allt gratisarbete åt S som utförs av LO och förbundsanställda i varje valrörelse redovisas, alltså inte alls.
Håller absolut med dig, problemet är att man måste ta hänsyn till våra grävande journalister och inse att det finns en risk med att ta emot pengar från källor som kan väcka uppståndelse 😉
//Andreas
Lodisen wrote: [quote=ilg@dd][quote=Josey Wales]Det här skall redovisas, på samma sätt som allt gratisarbete åt S som utförs av LO och förbundsanställda i varje valrörelse redovisas, alltså inte alls.
Läs om, läs rätt.
Ditt förslag är att ideellt arbete i valrörelsen skall redovisas ifall borgarna bidrag i rena pengar redovisas? Det är vad jag kan uttyda ur ditt inlägg.
Hur hade du tänkt dej att detta skulle gå till, och hur beräknar man värdet av ideellt arbete?
För vad det gäller rena pengar skall det utan tvekan redovisas anser jag.
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Ditt förslag är att ideellt arbete i valrörelsen skall redovisas ifall borgarna bidrag i rena pengar redovisas? Det är vad jag kan uttyda ur ditt inlägg.
Hur hade du tänkt dej att detta skulle gå till, och hur beräknar man värdet av ideellt arbete?
Jag tror han försöker säga att dom som skuttar runt med propaganda åt sossarna ska få vara lika anonyma som dom som kastar pengar i ett litet badkar där moderaterna kan få hämta den summa de behöver.
Hans poäng med inlägget är nog att båda är arbete, men det ena är indirekt arbete. Därför borde dom redovisas lika mycket eftersom båda hjälper partiet och är samma sak fast i olika form.
Du kan se det som energi, sossarna får sitt i rörelseenergi, moderaterna får sitt i form av materia 😉
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Ditt förslag är att ideellt arbete i valrörelsen skall redovisas ifall borgarna bidrag i rena pengar redovisas? Det är vad jag kan uttyda ur ditt inlägg.
Jag tror han försöker säga att dom som skuttar runt med propaganda åt sossarna ska få vara lika anonyma som dom som kastar pengar i ett litet badkar där moderaterna kan få hämta den summa de behöver.
Hans poäng med inlägget är nog att båda är arbete, men det ena är indirekt arbete. Därför borde dom redovisas lika mycket eftersom båda hjälper partiet och är samma sak fast i olika form.
Du kan se det som energi, sossarna får sitt i rörelseenergi, moderaterna får sitt i form av materia 😉
Jag har svårt att tro att inte de borgerliga också har en hel del "ideella arbetare" som finns med i kulisserna.
November 22, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales]Det här skall redovisas, på samma sätt som allt gratisarbete åt S som utförs av LO och förbundsanställda i varje valrörelse redovisas, alltså inte alls.
Fackföreningen på min arbetsplats stod o delade ut massa sossepropagnada när vi slutade vårt skift. Något de gjorde på betald arbetstid.
Det kan man alltså se som att företaget sponsrar sossarna.
October 18, 2006
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales]Det här skall redovisas, på samma sätt som allt gratisarbete åt S som utförs av LO och förbundsanställda i varje valrörelse redovisas, alltså inte alls.
Jag pratar om de personer som är anställda av LO och dess förbund, de uppbär så vitt jag vet lön (oftast riktigt väl tilltagen dessutom) bekostad av medlemmarnas pengar.
Många, väldigt många av dessa personer "lånas" ut till partiet i valrörelserna. Jag vet folk som jobbat åt partiet i månader innan val som har anställning av LO-förbund.
Det handlar om mångmiljonbelopp som inte redovisas. Inte ens en vänstersnitsare som du visste tydligen om det.
August 2, 2001
Josey Wales wrote: Jag pratar om de personer som är anställda av LO och dess förbund, de uppbär så vitt jag vet lön (oftast riktigt väl tilltagen dessutom) bekostad av medlemmarnas pengar.
Många, väldigt många av dessa personer "lånas" ut till partiet i valrörelserna. Jag vet folk som jobbat åt partiet i månader innan val som har anställning av LO-förbund.
Det handlar om mångmiljonbelopp som inte redovisas. Inte ens en vänstersnitsare som du visste tydligen om det.
Skillnaden är väl uppenbar. Det är ingen som försöker smussla med att socialdemokraterna och LO samarbetar. Med moderaterna är det däremot ingen som vet vart hjälpen kommer ifrån och vilka de eventuellt har ett samarbete med.
2 Guest(s)