M fick 30 miljoner i hemliga bidrag|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
M fick 30 miljoner i hemliga bidrag
Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1140587
June 1, 2007 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=Josey Wales]Jag pratar om de personer som är anställda av LO och dess förbund, de uppbär så vitt jag vet lön (oftast riktigt väl tilltagen dessutom) bekostad av medlemmarnas pengar.
Många, väldigt många av dessa personer "lånas" ut till partiet i valrörelserna. Jag vet folk som jobbat åt partiet i månader innan val som har anställning av LO-förbund.
Det handlar om mångmiljonbelopp som inte redovisas. Inte ens en vänstersnitsare som du visste tydligen om det.

Skillnaden är väl uppenbar. Det är ingen som försöker smussla med att socialdemokraterna och LO samarbetar. Med moderaterna är det däremot ingen som vet vart hjälpen kommer ifrån och vilka de eventuellt har ett samarbete med.

Så du tror att alla LO-medlemmar vet att inte bara massor av rena bidragspengar går till S från LO, utan också att stora belopp ställs till S förfogande i form av löner för LO-anställda som inte gör det de är anställda för?
Det tror inte jag.
Och jag tror defintivt inte att du skulle ens kunna få reda på totalsumman om du fösökte vilket man i alla fall kan vad gäller pengarna till M från Tornet och andra "hemliga" bidragsgivare.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1140612
June 1, 2007 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Man ska ju inte påstå att sossarna är något bättre än M.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1141053
June 4, 2007 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Så du tror att alla LO-medlemmar vet att inte bara massor av rena bidragspengar går till S från LO, utan också att stora belopp ställs till S förfogande i form av löner för LO-anställda som inte gör det de är anställda för?
Det tror inte jag.
Och jag tror defintivt inte att du skulle ens kunna få reda på totalsumman om du fösökte vilket man i alla fall kan vad gäller pengarna till M från Tornet och andra "hemliga" bidragsgivare.

Exakt vad enskilda medlemmar vet om samarbetet är väll inte viktigt? Även om de nog skulle kunna ta reda på en hel del detaljer. Huvudsaken är att man vet om samarbetet, och kan ha det i åtanke om man röstar på socialdemokraterna eller kritiskt granskar det de gör. För granskningen från allmänheten är naturligtvis viktig för att en representativ demokrati ska fungera. Hur ska den kunna gå till om regeringen har samarbeten och kanske står i skuld till helt okända parter?

Personligen förstår jag inte hur man inte kan hålla med socialdemokraternas förslag om att partier måste redovisa vilka som ger större bidrag till dem. Ska ett parti styra Sverige är det verkligen i allmänhetens intresse.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1141064
June 4, 2007 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Personligen förstår jag inte hur man inte kan hålla med socialdemokraternas förslag om att partier måste redovisa vilka som ger större bidrag till dem. Ska ett parti styra Sverige är det verkligen i allmänhetens intresse.

Jo, det är ju jättekonstigt att just S lägger ett sådant förslag 🙄

Men visst kan jag hålla med om att ett parti kan hamna i en beroendeställning till större bidragsgivare, det är ju i synnerhet S ett alldeles utmärkt exempel på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL