June 23, 2006
September 1, 2002
Embrace and Extend i vanlig ordning.
Live.com har ju funnits ett bra tag nu. Vet inte hur pass populärt det är men det är ju alltid bra med konkurrens.
Tror inte det blir bra om Google tillåts vara allt för omnipotenta när det gäller nättjänster.
Min åsikt är att Google's sökresultat är fortfarande de mest träffsäkra, även om man börjar märka att systemets algoritmer mer och mer missbrukas.
Så även om Live.com's gränssnitt är lika smidigt som Google's så föredrar jag fortfarande google p.g.a. träffsäkerheten i sökresultaten.
March 27, 2003
Håller mig till Google... Dock börjar jag störa mig på alla sponsrade länkar...
Ex. Jag googlar på vitkålssallad, första träffen är något i stil med "Köp Vitkålssallad på tradera, lägg ett bud nu!"
Om jag drev Tradera skulle jag ta bort den skiten direkt, så oproffsigt på något vis.
November 27, 2003
Adam wrote: Håller mig till Google... Dock börjar jag störa mig på alla sponsrade länkar...
Ex. Jag googlar på vitkålssallad, första träffen är något i stil med "Köp Vitkålssallad på tradera, lägg ett bud nu!"
Om jag drev Tradera skulle jag ta bort den skiten direkt, så oproffsigt på något vis.
Det är väl bättre än att man köper platser bland sökresultaten dock 😉
//Andreas
November 21, 2005
October 10, 2004
Delph1 wrote: [quote=Jerry]Men...jag sitter och försöker se vad det är alla andra verkar se, men hittar ingenting. 🙁
Vad är det som är en rip-off?
Jag tror det är upplägget med ett litet sökkfält mitt på sidan typ 🙂
//Andreas
har inte alla sök-stället så?
http://www.altavista.com/ ? Google gjorde en rip-off där då eller?
November 27, 2003
yazaka wrote: [quote=Delph1][quote=Jerry]Men...jag sitter och försöker se vad det är alla andra verkar se, men hittar ingenting. 🙁
Vad är det som är en rip-off?
Jag tror det är upplägget med ett litet sökkfält mitt på sidan typ 🙂
//Andreas
har inte alla sök-stället så?
http://www.altavista.com/ ? Google gjorde en rip-off där då eller?
Altavista har väl inte alltid sett ut sådär 😉
Inte Yahoo heller för den delen.
//Andreas
March 10, 2003
aaaah! Minns tillbaka till mitten av 90-talet då sökmotorerna var annonspelare och såg ungfär ut som spray.se
Google var den första söktjänsten som inte var bloatad, således gick den snabbt och till mångas förvåning så dök det inte heller upp 80% reklam bland sökresultaten på förstasidan. Hittade rätt på nätet gjorde den också.
Alla andra sökmotorer tappade snart alla andelar av marknaden till Google. I ett desperat försök så började dom banta sina sidor, men det var för sent påtänkt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)