January 15, 2004
Ska du till danmark kan du glömma allt vad kort heter om du inte har ett Dancard.
Ska du handla i butiker funkar i stort sett inga kort alls, men ska du ta ut pengar från bankomater så _borde_ det fungera. Jag har för mig att jag gjort det med mitt förra kort som var ett maestro.
Ha det så skoj i danmark.
July 8, 2003
ren wrote: Ska du till danmark kan du glömma allt vad kort heter om du inte har ett Dancard.
Ska du handla i butiker funkar i stort sett inga kort alls, men ska du ta ut pengar från bankomater så _borde_ det fungera. Jag har för mig att jag gjort det med mitt förra kort som var ett maestro.
Det står att kortet ska funka att ta ut pengar på... Utomlands, jag antar att de räknar in Danmark där också. Jag kanske gör bäst i att överföra pengarna till SEB Visa kortet jag har?
January 23, 2002
caged wrote: [quote=ren]Ska du till danmark kan du glömma allt vad kort heter om du inte har ett Dancard.
Det står att kortet ska funka att ta ut pengar på... Utomlands, jag antar att de räknar in Danmark där också. Jag kanske gör bäst i att överföra pengarna till SEB Visa kortet jag har?
Är som ren säger, i Danmark är det Dancard som gäller i butikerna.
Men du kan nog ta ut kontanter i automaterna med ett vanligt VISA, men som sagt så blir det nog någon avgift då.
Bättre att växla till sig danska kontanter på t.ex. båten över eller på någon växlingsbyrå innan du åker över.
September 23, 2002
Enjoy flavors old and new in Denmark. With more than 25,000 point-of-sale terminals and 3,637 ATM locations in Denmark, Maestro offers a convenient way to pay when you're traveling.
Have Maestro ready when you're in Denmark, so after you check in to your hotel, you can hit the streets to see the whimsical architecture of this charming country and shop for a piece of world-renowned Royal Copenhagen porcelain. Step into fairytale-like attractions, including amusement parks and amusing sights. And you'll find that the restaurants offer up fantastic fare, too.
Maestro is widely accepted throughout Denmark at merchants in the following categories:
Car Rental
Duty Free
General Retail/Department Stores
Hotels
Petrol
Restaurants
Souvenirs
Supermarkets
Tourist Attractions
Transport - Air,Sea,Rail
Travel Agents
Varken ren eller Steel vet vad dem pratar om...
Skulle inte ett Maestro eller VISA kort funka att handla med i Danmark, dummaste jag hört.
January 15, 2004
NH|Falcon wrote:
Varken ren eller Steel vet vad dem pratar om...
Skulle inte ett Maestro eller VISA kort funka att handla med i Danmark, dummaste jag hört.
Jag var för guds skull i danmark i höstas och skulle handla i nån butik(NETTO eller Super brugsen), och fick inte ens betala med VISA kort.
Och ja det är det dummaste du hört, men det är så det är.
January 23, 2002
ren wrote: [quote=NH|Falcon] Varken ren eller Steel vet vad dem pratar om...
Jag var för guds skull i danmark i höstas och skulle handla i nån butik(NETTO eller Super brugsen), och fick inte ens betala med VISA kort.
Överlag så är det väldigt få butiker och restauranger i Danmark som tar emot andra kort än Dancard.
January 28, 2003
Steel wrote: [quote=ren][quote=NH|Falcon] Varken ren eller Steel vet vad dem pratar om...
Överlag så är det väldigt få butiker och restauranger i Danmark som tar emot andra kort än Dancard.
Jepp, så är det 😕
Har aldrig kunnat använda mitt Maestro i någon affär i Danmark under en 5-7 resor dit.
Lyssna på oss halvdanskar
October 10, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Steel][quote=ren][quote=NH|Falcon] Varken ren eller Steel vet vad dem pratar om...
Jepp, så är det 😕
Har aldrig kunnat använda mitt Maestro i någon affär i Danmark under en 5-7 resor dit.
Lyssna på oss halvdanskar
Jag betalade med mitt Maestro-kort i en Ecco-butik på Ströget.
Funkade helt asbra. Slog bara min kod så var det klart.
Varför funkar inte era för? 🙂
3 Guest(s)