March 11, 2003
Detta inlägget kommer att vara mitt 428:nde, och jag reagerade direkt på mitt förra, alltså 427. Även mitt nästa 429 kommer att betyda något speciellt.
Jag vet varför dessa tre sifferkombinationerna betyder något extra för mig, men jag har en massa andra också. Är det här något speciellt för mig, eller sitter ni andra också med vissa siffror ni hajar till när ni ser? Alltså siffror som ni associerar med något speciellt?
March 11, 2003
Varför gojja? Varför skulle jag ha druckit? Inte idag i alla fall? Är det inga siffror som betyder något särskilt för er då? Jag vet varför just 427, 428 och 429 betyder något särskilt för mig. Likaså betyder 357 något speciellt för mig, och ganska många andra. 128, 256, 512, och 1024 betyder oftast något speciellt för datornördar. Är det så konstigt?
September 12, 2001
denstore wrote: Varför gojja? Varför skulle jag ha druckit? Inte idag i alla fall? Är det inga siffror som betyder något särskilt för er då? Jag vet varför just 427, 428 och 429 betyder något särskilt för mig. Likaså betyder 357 något speciellt för mig, och ganska många andra. 128, 256, 512, och 1024 betyder oftast något speciellt för datornördar. Är det så konstigt?
Hehe...för mig betyder 427, 428, 429 Ford big block V8. 🙂
Grymma motorer.
Grymmaste V8 motorn är väl ändå 426 Hemi. 🙂
Visst sjutton betyder siffror något speciellt även för mig.
Vet att flera i forumet har tagit en screen när man har skrivit 1337 inlägg i forumet, så klart att siffror betyder något speciellt.
Bella:: Din imitation av en moderator är noterad. 😀
March 11, 2003
skiroy wrote: Hehe...för mig betyder 427, 428, 429 Ford big block V8. 🙂
Grymma motorer.
Grymmaste V8 motorn är väl ändå 426 Hemi. 🙂
Huvet på spiken! Fast jag skulle nog vilja säga att en highriser 427 (eller en SOHC) är lika vass som 426 Hemin....
Men poängen är att jag hoppar till när jag ser dessa siffrorna än idag, och då har jag inte varit intresserad av amerikanskt gjutjärn de sista 15 åren. Det är bara det att det finns massvis med siffror som har etsat sig fast i hjärnbarken, och nu först och främst betyder något särskilt.
Inlägg 429 förresten. Ni får själva välja om det är 429 BOSS eller 429 Super Cobra Jet.....:)
H-E, jag missade att jag svarade i en annan tråd. Nu får jag vänta tills nästa magiska nummer. Vilket för mig blir 458. (Gillar fortfarande inte chevor eller Pontiac, så 454 eller 455 är inte magiska...:))
September 12, 2001
Visst...en SOHC är absolut inte fy skam men betydligt ovanligare motor om man ska jämföra.
Numera kostar ju dessa motorer astronomiska summor mot tidigare då man kunde hitta en Hemi för en i sammanhanget struntsumma.
Inlägg nr 429...då väljer jag lätt BOSS. 🙂
Kommer ihåg en polares BOSS mustang med 302 motorn. (originalbil)
Aldrig har man väl sett större ventiler på en såpass liten motor och det var i det närmaste nödvändigt att trimma ner motorn en smula för att den skulle gå vettigt på gatan. Vanligast var att byta kamaxel med lite mildare karaktär.
Har förövrigt många minnen med amerikanska gjutjärn i form av en Dogde. 🙂
458 klingar inte cheva.. 🙂
March 11, 2003
skiroy wrote: Visst...en SOHC är absolut inte fy skam men betydligt ovanligare motor om man ska jämföra.
Numera kostar ju dessa motorer astronomiska summor mot tidigare då man kunde hitta en Hemi för en i sammanhanget struntsumma.
Inlägg nr 429...då väljer jag lätt BOSS. 🙂
Kommer ihåg en polares BOSS mustang med 302 motorn. (originalbil)
Aldrig har man väl sett större ventiler på en såpass liten motor och det var i det närmaste nödvändigt att trimma ner motorn en smula för att den skulle gå vettigt på gatan. Vanligast var att byta kamaxel med lite mildare karaktär.Har förövrigt många minnen med amerikanska gjutjärn i form av en Dogde. 🙂
458 klingar inte cheva.. 🙂
De lärda säger att den bästa BOSS:en skall ha varit BOSS 351. En Cleveland med 302:ans toppar. Låter väldigt sunt och mysigt.
Det där med 458 är en annan gammal synd. Grovkalibriga jaktgevär. Hade en 458 Winchester Magnum ett tag, men det finns inte så många elefanter här i krokarna.....:) Men det var en iskall bössa. Det är något speciellt med vapen man kan stoppa in pekfingret i mynningen på....:)
Slutlekt med sådant nu dock. Det blev så förbannat dyrt i längden.
2 Guest(s)