March 11, 2003
skiroy wrote: Hej och hallå pojkar...den här tråden handlar inte om Liftarens Guide till Galaxen och absolut inte om 42. 🙂 (även om det är en bra bok i mitt tycke)
Come on och skapa en tråd där ni diskuterar siffran 42.
Men hela meningen med tråden var i och för sig att få reda på om folk hajjar till när de stöter på vissa siffror, och jag känner till många som skriker i högan sky när de stöter på just 42. Det är lite som en markör. Känner man till 42, så är man en nörd!:)
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Urax]när dom är på jorden och arthur tar upp dom där bokstavsbrickorna för att se om svaret finns i hans undermedvetna får dom väl fram "VAD ÄR SEX GÅNGER NIO"
förmodeligen minns jag j*vligt fel men har för mej om att det va så 😕
42 är lite speciellt på det sättet att när jag skulle lära mej gångertabellen så va det 6*7 som va det enda talet som jag verkligen kom ihåg. 🙄
Raderade dom inte en massa ur hans huvud så att vissa saker försvann? Krqagyzzz upplys oss!
Du ser. 42 är magiskt. Det kan lära vem som helst att multiplicera. 😀
så här har jag för mig hur det ska vara:
grejen är denna. Arthur är tillbaka på jorden fast i det förgångna (han har krashlandat där med en massa onödiga människor från en annan planet. långt innan han igentligen skulle födas på jorden) . han har tråkigt därför tillverkar han ett alfapet av träbitar. han gör flera tappra men misslyckade försök att lära jordens urinvånare (som sedemera dör ut) att spela. sedan en dag när Arthur och Ford sitter och gör ingenting så kommer Ford på att frågan till det slutgiltliga svaret borde finnas i Arthurs undermedvetna (fattar ni inte så läs guiden). Arthur plockar upp alfapetbokstäverna börjar lägga ut dem på måfå. Bokstäverna bildar orden "VAD FÅR MAN OM MAN OM MAN MULTIPLICERAR SEX MED NIO". När han har kommit så långt så tar bokstäverna slut. (vill ni veta mer så slå upp sidan 345-346 i pocketguiden).
Slutsats:
Med tanke på att jorden skapades som ett enda stort expriment för att få ut frågan till det slutgiltliga svaret så är frågan ur Arthurs hjärna felaktigt.
Svaret skulle igentligen finnas i en av ättlingarna till jordens urinvånare, som trloligen dog ut efter att alla onödiga människor krashat och bosatt sig på jorden någon gång i tidernas begynnelse. Arthur härstammar från de hårfrisörskor och telefonvårdare som då spreds över jorden likt en smittkopps-epidemi.
det var allt för mig.
LÄS GUIDEN http://www.guiden.tk
September 12, 2001
denstore wrote: [quote=skiroy]Hej och hallå pojkar...den här tråden handlar inte om Liftarens Guide till Galaxen och absolut inte om 42. 🙂 (även om det är en bra bok i mitt tycke)
Men hela meningen med tråden var i och för sig att få reda på om folk hajjar till när de stöter på vissa siffror, och jag känner till många som skriker i högan sky när de stöter på just 42. Det är lite som en markör. Känner man till 42, så är man en nörd!:)
Jovisst...jag formulerade mig lite fel när det gäller siffran 42 men inte om det ska börjas att diskutera Liftarens Guide Till Galaxen i denna tråd.
Vill dom dra upp det mer djupsinniga med boken så kan det allt diskuteras i en helt egen tråd helt enkelt.
Visst är man en nörd när man känner till siffran 42 men många nämner siffran 42 in absurdum. 🙂
November 5, 2001
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=skiroy]Hej och hallå pojkar...den här tråden handlar inte om Liftarens Guide till Galaxen och absolut inte om 42. 🙂 (även om det är en bra bok i mitt tycke)
Jovisst...jag formulerade mig lite fel när det gäller siffran 42 men inte om det ska börjas att diskutera Liftarens Guide Till Galaxen i denna tråd.
Vill dom dra upp det mer djupsinniga med boken så kan det allt diskuteras i en helt egen tråd helt enkelt.
Visst är man en nörd när man känner till siffran 42 men många nämner siffran 42 in absurdum. 🙂
Tyvärr kan man inte disskutera talet 42 utan att disskutera LGTG:s innebörd.
November 5, 2001
caged wrote: [quote=Arny]Men ingen som skrivit det viktigaste talet av alla: 42.
Tänkte detsamma.
Damn; 42!!!!!!!!!!!
Snart är det väl towelday också, typ i februari. =)
Towelday infaller 25/5
För er som ännu inte är upplysta kan jag berätta följande om towelday:
"Handduksdagen infaller den 25 maj varje år sedan år 2001. Under handduksdagen ska man, som en hyllning till författaren Douglas Adams, gå iklädd endast en handduk."
För mer info besök http://www.guiden.tk
1 Guest(s)