Magnus Samuelsson @ AB|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Magnus Samuelsson @ AB
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
825107
January 18, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Deuterium] Tyngdlyftare är ju inte superstarka i alla övningar direkt, utan bara de, de specificerat sig på. Strongman har dock råstryka i de flesta delarna, men kolla här; coleman 92 kg hantelpress, 12 reps 🙂 http://demonios.net/visual3/2004-04/RonnieColemanDumbellBenchPress-200lb.12reps.mpg

Nog mer än vad de flesta i "Sveriges starkaste man" klarar 🙂

Blir inte det ca 182 kg om man jämför med magnus 260 i bänkpress?

De går absolut inte att jämföra, hentelpress är mycket, mycket tyngre.

Callister wrote: Sen är vi ganska försäkrade om att Cole går på Anabola.

Ganska övertygad om att Samuelsson också tryckt lite, dock inte samma mängder. Sedan så är väl inte det, det viktiga, viktiga är strykan resultatet, inte hur något når dit.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
825122
January 18, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Ganska övertygad om att Samuelsson också tryckt lite, dock inte samma mängder. Sedan så är väl inte det, det viktiga, viktiga är strykan resultatet, inte hur något når dit.

Det är inte jag övertygad om. Av steroider blir man främst stor, även om man kan bli stark också. Finns en och annan anabolpumpad snubbe på gymmet där jag tränar som är bra mycket större än mig men många av dem är inte starkare för det. Samuelsson är trots allt inte särskilt stor om man jämför med många andra, däremot så är han ruskigt stark. Själv så ser jag ingen större mening i att vara stor som ett hus om muskelstyrkan ändå inte står i proportion till muskelmassan.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
825125
January 18, 2005 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: Det är inte jag övertygad om. Av steroider blir man främst stor, även om man kan bli stark också.

Nej.

Finns en och annan anabolpumpad snubbe på gymmet där jag tränar som är bra mycket större än mig men många av dem är inte starkare för det. Samuelsson är trots allt inte särskilt stor om man jämför med många andra, däremot så är han ruskigt stark. Själv så ser jag ingen större mening i att vara stor som ett hus om muskelstyrkan ändå inte står i proportion till muskelmassan.

Hur stor muskelmassa/stryka man får ut av träning beror till absolut största delen hur man tränar och inte preparaten man trycker.

Fast det är klart, kolla alla löpare och dylikt som dopat sig, de är stora som hus.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
825133
January 18, 2005 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Nej.

Jo. Säg att två personer med samma genetiska förutsättningar tränar på gym under en period. Den ena kör något längre men utan steroider och den andra han kör med steroider. Snubben som kör med steroider blir med största sannolikhet större än han som kör utan, även om de blir lika starka.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
825137
January 18, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=Deuterium]Nej.

Jo. Säg att två personer med samma genetiska förutsättningar tränar på gym under en period. Den ena kör något längre men utan steroider och den andra han kör med steroider. Snubben som kör med steroider blir med största sannolikhet större än han som kör utan, även om de blir lika starka.

Möjligtvis under kuren, men det är för att han som kurar binder på sig fruktansvärt mycket vätska. Du måste ju kunna jämföra med löpare och dylikt so dopar sig, de tränar också bänkpress och dylikt, men inte ser du att dem blir stora som hus. Jämför med deras kamrater...

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
825452
January 18, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Herr Samuel är ju skön. 🙂

Angående steroider så beror det ju väldigt mycket på vad det är de går på vad de får för effekt. En del skräp binder ju bara vatten, så man får stor bringa direkt, men det försvinner ganska fort efter man slutar kura.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
825593
January 19, 2005 - 5:54 am
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Herr Samuel är ju skön. 🙂

Angående steroider så beror det ju väldigt mycket på vad det är de går på vad de får för effekt. En del skräp binder ju bara vatten, så man får stor bringa direkt, men det försvinner ganska fort efter man slutar kura.

Kreatin?

I elit-styrketräningen så används stereoider rätt flitigt, även om jag inte förnekar att dessutom Samuel har tagit nån gång. Men Cole´s resultat, även med stereoider, är imponerade. Men sen undrar man varför dom vill se ut som ett köttpaket

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
825645
January 19, 2005 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Kizo]Herr Samuel är ju skön. 🙂

Kreatin?

I elit-styrketräningen så används stereoider rätt flitigt, även om jag inte förnekar att dessutom Samuel har tagit nån gång. Men Cole´s resultat, även med stereoider, är imponerade. Men sen undrar man varför dom vill se ut som ett köttpaket

nja, vete fan om jag är så impad eftersom jag vet att han använder steroider... Man vet ju aldrig hur han sett ut utan att kura.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
825686
January 19, 2005 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Kizo]Herr Samuel är ju skön. 🙂

Kreatin?

kreatinet håller cellerna öppna ...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 208
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL