August 22, 2005
Ogrebeast wrote: [quote=HELIX]Jupp [Image Can Not Be Found]
Den funkar jättebra och den finns ganska billigt i de flesta affärer..
Jaha, en sån där som gick sönder och en tjej slog sina framtänder sönder och samman. 🙄
hahaha, va sämst man är ifall man lyckas med det 😀
June 28, 2001
festisMER wrote: [quote=Ogrebeast][quote=HELIX]Jupp [Image Can Not Be Found]
Den funkar jättebra och den finns ganska billigt i de flesta affärer..
Jaha, en sån där som gick sönder och en tjej slog sina framtänder sönder och samman. 🙄
hahaha, va sämst man är ifall man lyckas med det 😀
jag vet att det var någon i min närhet som körde med en sådan och ramlade och bonkade i huvudet i kanten på nån byrå eller skrivbord.
effektiv so fan men ganska farlig
November 5, 2001
qom wrote: att situps inte är bra är ju bullshit, har gjort ~300st varje kväll nu sen förra sommaren
Verkligen inte bra att göra så många så ofta. Gör du verkligen situpsen korrekt? Alltså, är magmusklerna spända hela tiden eller fuskar du genom att gå upp/ner för långt? Efter 30st "riktiga" situps känns det ordentligt i min mage fast då är jag inte vältränad. Kör nu 30 situps, armböj och rygglyft varje morgon samt två minuters jägarvila varje morgon. Det är slitsamt att göra lumpen
[Image Can Not Be Found]
July 27, 2002
ruski2 wrote: Vad är rygglyft?
http://www.ridsport.se/images/fys3.jpg
Bra för:
Musklerna längs kotpelaren.
Så gör du:
Det är viktigt att rörelsen inte sker i höftleden utan i ryggen. Rörelsen ska vara långsam och kontrollerad. Runda ryggen och rulla långsamt ner och sedan upp igen lugnt och stilla tills ryggen är rak.
typ :blink:
Fast han kör på en grej, jag gör på golvet, vanligtaste
November 5, 2001
Callister wrote:
Så gör du:
Det är viktigt att rörelsen inte sker i höftleden utan i ryggen. Rörelsen ska vara långsam och kontrollerad. Runda ryggen och rulla långsamt ner och sedan upp igen lugnt och stilla tills ryggen är rak.
Tänk på att inte böja nacken utan ha blicken fokuserad i marken. Jag kör med händerna i på ryggen istället för över nacken. Vet inte om det gör någon skillnad.
October 1, 2003
qom wrote: att situps inte är bra är ju bullshit, har gjort ~300st varje kväll nu sen förra sommaren, får fortfarande träningsverk, du måste vara helt kass bara 🙂
det e ju det jag menar. det e ju långtråkigt å göra 300 st. så då kör jag den andra metoden som tar mycket bättre å på andra ställen....
annars så kan man ju ligga å pumpa situps tills man somnar... :/
November 5, 2001
Ewox wrote:
det e ju det jag menar. det e ju långtråkigt å göra 300 st. så då kör jag den andra metoden som tar mycket bättre å på andra ställen....
Antingen är du oerhört vältränad eller så gör du fel.
June 28, 2001
Arny wrote: [quote=Callister] Så gör du:
Tänk på att inte böja nacken utan ha blicken fokuserad i marken. Jag kör med händerna i på ryggen istället för över nacken. Vet inte om det gör någon skillnad.
på mitt gym sa dom att man ska rulla upp och gå ner med rak rygg.
fan kan folk inte enas om vad so är bässt
October 1, 2003
Arny wrote: [quote=Ewox] det e ju det jag menar. det e ju långtråkigt å göra 300 st. så då kör jag den andra metoden som tar mycket bättre å på andra ställen....
Antingen är du oerhört vältränad eller så gör du fel.
hmmm, då e jag väll vältränad då. för fel gör jag inte.....
men det kanske blir så om man tränar 4-5 dagar/v.... 😀
November 22, 2001
Arny wrote: [quote=qom]att situps inte är bra är ju bullshit, har gjort ~300st varje kväll nu sen förra sommaren
Verkligen inte bra att göra så många så ofta. Gör du verkligen situpsen korrekt? Alltså, är magmusklerna spända hela tiden eller fuskar du genom att gå upp/ner för långt? Efter 30st "riktiga" situps känns det ordentligt i min mage fast då är jag inte vältränad. Kör nu 30 situps, armböj och rygglyft varje morgon samt två minuters jägarvila varje morgon. Det är slitsamt att göra lumpen
[Image Can Not Be Found]
300 borde inte vara svårt om man tränar så mycket och ofta. När jag tränade förut så var jag uppe på ca 100 innan jag började med vikter istället för att göra så många.
Dock är det inte bra att bara träna en muskel och dessutom varje dag. Ska man bygga upp den måste den få vila oxo.
November 5, 2001
Json_81 wrote:
300 borde inte vara svårt om man tränar så mycket och ofta. När jag tränade förut så var jag uppe på ca 100 innan jag började med vikter istället för att göra så många.
Dock är det inte bra att bara träna en muskel och dessutom varje dag. Ska man bygga upp den måste den få vila oxo.
Tycker ändå att 300 låter snuskigt mycket. Får ont i magen av 30...
July 27, 2002
Arny wrote: [quote=Json_81] 300 borde inte vara svårt om man tränar så mycket och ofta. När jag tränade förut så var jag uppe på ca 100 innan jag började med vikter istället för att göra så många.
Tycker ändå att 300 låter snuskigt mycket. Får ont i magen av 30...
Ja men du tränar ju och orkar mer, thats the point.
När jag började träna för typ 2 veckor sedan så orkade jag itne så mycket heller. idag orkar jag 200% mer, om man tar det i procent 😀
March 7, 2003
325 situps, 100 backups, 80 armhävningar :E
nått mer jag kan addera till listan?
sen behöver jag nått att göra i vardagen för att smalna magen :E
Arny, jag kör ju inte 300på studs...reps..
75situps (5-10s vila mellan varje 25:e) sen 25 backups, 20 armhävningar, och så om igen..
1 Guest(s)