Magträning|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Magträning
p_webb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 486
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 26, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan! undrar ifall nån vet om det är bra att träna magen varje dag! har hört att man ska träna varannan dag helst men är det samma med magmusklerna? jag är 14år och tränar med en sak som heter magtränaren jag gör 100stycken varannan kväll men undrar ifall man kan göra varje?

grebbs
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
606663
April 26, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Lyssna på kroppen...?

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
606667
April 26, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns många som säger att för mycket träning bryter ner musklerna men de tror inte jag på. Sålänge man känner träningsverk i musklerna brukar jag vila, sen när de känns bra e de bara att köra igen.

Jag litar på min "känsla" för när det är bra eller inte=)

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
606676
April 26, 2004 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag styrketränar varje dag just nu,, men har tänkte lungna mig lite så man inte övertränar musklerna för då måste man vänta ett par veckor med att träna igen.. 😕

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
606688
April 26, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Izomatic wrote: Finns många som säger att för mycket träning bryter ner musklerna men de tror inte jag på. Sålänge man känner träningsverk i musklerna brukar jag vila, sen när de känns bra e de bara att köra igen.

Jag litar på min "känsla" för när det är bra eller inte=)

Att bryta ner musklerna är det du strävar efter, de byggs dock upp mycket större sedan.

För att träna mage får du göra situps med vikter på bröstet.
Finns mycket andra olika sätt och bättre sätt att träna mage om du har möjlighet till et gym.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
606697
April 26, 2004 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jo tränar man en viss muskelgrupp så ska man låta den vila ett dygn, annars hinner inte muskeln bygga upp sig tills nästa gång man sliter ner den, och då blir den inte större / starkare.

det tar ca 5 dar för en muskel att bli Totalt återställd, men så sällan behöver man inte träna, att träna en dag och vila en dag funkar för nästan alla.

Death On Wings
Member
Medlem
606700
April 26, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jo tränar man en viss muskelgrupp så ska man låta den vila ett dygn, annars hinner inte muskeln bygga upp sig tills nästa gång man sliter ner den, och då blir den inte större / starkare.

det tar ca 5 dar för en muskel att bli Totalt återställd, men så sällan behöver man inte träna, att träna en dag och vila en dag funkar för nästan alla.

Eller så kan man lägga upp sina pass så att man tränar olika muskel grupper mån-fre vilar lör-sön på så sätt får man en allsidig träning och nytjar inte samma muskelgrupp på samma sätt mer än 1 gång i veckan.

Mind
Member
Medlem
606702
April 26, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ja precis, så som "proffs" gör

Death On Wings
Member
Medlem
606703
April 26, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ja precis, så som "proffs" gör

Även amatör tränare som jag själv gör på detta sätt 🙂

Mind
Member
Medlem
606707
April 26, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

övning ger färdighet.

btw P_webb, tänk nu på att inte träna för mkt i din ålder, du växer fortfarande och tränar man hårt då så växer man inte lika mkt på längden.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
606713
April 26, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Mind]ja precis, så som "proffs" gör

Även amatör tränare som jag själv gör på detta sätt 🙂

Men man blir förvånad över hur jävla många amatörgymmare som ändå lyckas misslyckas på så många olika sätt. T.ex. försöka träna hela kroppen på ett 1h pass och tro att det ska ge nått... då kan man lika gärna sätta sig på en motionscykel eller gå på aerobics (så får du bättre utsikt i alla fall).

Att träna mage och tro att det bara mirakulöst ska komma fram rutor är naivt om du är lite... erhm.. "mullig". Nästan alla har rutor, oftast bara fett som döljer dem.

Så scenario 1(fett döljer dem): Börja träna seriöst, träna hela kroppen på gym minst 3 ggr/veckan (helst mera... i sånt fall kan du prova kosttillskott dessutom) och träna den hårt. I ett eller kanske två av passen kan du lägga in 2-3 magövningar (övre/undre/sida), men magen tränas nästan i de flesta övningar hur som helst. Träna för att bygga muskler så försvinner extravikten som utav bara helvete snabbt... som en rolig bonus 😀 Kontentan är att du kommer aldrig kunna BARA bränna det fett som täcker magen, det är kroppen som bestämmer vart det tas ifrån, har inget med vilken del av kroppen du tränan att göra (inte mkt i alla fall). Glöm inte att äta ordentligt (inte 7eleven bullar utan riktig bra husmankost), då bygger du muskler och ökar din förbränning... du kommer ha en jävla hög kroppsvärme den första tiden 😀

Scenari 2(du är tunn). Du har inget fett men i alla fall inga magmuskler. Ät som ett svin och träna helst hela kroppen som i scenrio ett. Men om du vill kan du ju satsa allt på bara mage... fast blir nog lite skevt.

ps: Finns som hjul man kan köpa (de visade nån variant på tv-shot förut men man ska ha en som är ett hjul med en pinne igenom bara, inga fjädrar), det fungerar bra för vissa... tränar hela magen tror jag. Men det är statisk träning så jag litar inte på den 😛

Death On Wings
Member
Medlem
606717
April 26, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara fråga om ditt inlägg var riktat mot mig och mitt sätt att träna eller om det bara var jag som upfattade det på det sättet när du quotade mitt inlägg.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
606756
April 27, 2004 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

Vila & kost är minst lika viktigt som själva träningen!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
606760
April 27, 2004 - 5:58 am
sp_Permalink sp_Print

1-2.5g protein per kroppskg. Snabba kolhydrater efter träning såsom omogen banan, proteintillskott osv. Detta är dock seriöst, men kör först ett år naturligt. Jag tror inte på de här tillskotten egentligen, får bara kroppen att börja tillverka mindre av detta ämne själv.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
606793
April 27, 2004 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Måste bara fråga om ditt inlägg var riktat mot mig och mitt sätt att träna eller om det bara var jag som upfattade det på det sättet när du quotade mitt inlägg.

Jag uppfattade det inte så.
Mer som att han kom att tänka på hur många som gör fel när ni började prata om "proffs" vs. amatör-gymmare.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
606913
April 27, 2004 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Träna, stretcha i 2 dagar, sen vilar du en. Ger mest.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
607036
April 27, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Måste bara fråga om ditt inlägg var riktat mot mig och mitt sätt att träna eller om det bara var jag som upfattade det på det sättet när du quotade mitt inlägg.

Det första är som en reaktion på ditt inlägg, höll med dig. Från "att träna" är självklart riktat till webb som startade tråden.

Death On Wings
Member
Medlem
607071
April 27, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=Death On Wings]Måste bara fråga om ditt inlägg var riktat mot mig och mitt sätt att träna eller om det bara var jag som upfattade det på det sättet när du quotade mitt inlägg.

Det första är som en reaktion på ditt inlägg, höll med dig. Från "att träna" är självklart riktat till webb som startade tråden.

Okej, ville bara veta 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
607111
April 27, 2004 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det här den enda övningen du gör?

Det är nämligen inte bra att bara träna en muskel.
Minst bör du ju ta motsatt sida oxå, i det här fallet ryggen.
Annars kommer du se konstig ut till slut.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
607114
April 27, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det här den enda övningen du gör?

Det är nämligen inte bra att bara träna en muskel.
Minst bör du ju ta motsatt sida oxå, i det här fallet ryggen.
Annars kommer du se konstig ut till slut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 153
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL