October 6, 2003
Ja, nu har jag fått nog. Har mailat till konsumentverket ang. datorbutikens dåliga behandling av deras kunder. Så här lyder mailet:
Hejsan. Mitt namn är Rickard, jag är 16 år och bor i Stockholm. Jo, det är så att jag har ett litet klagomål. Jag beställde för två veckor sedan en dator plus lite andra datordelar från en internetbutik. Butiken är http://www.datorbutiken.com . När jag beställde stod det att samtliga delar fanns i lager, och då ska det inte dröja mer än en vecka att få datorn monterad och skickad enligt dom. En vecka går, och ingen dator kommer. Jag mailar och frågar var de har gjort av min kära nya dator. Då säger de att det saknas en komponent i min beställning och därför inte kan skicka hela kalaset. Då mailar jag tillbaka och säger att det var väldigt konstigt, eftersom att delen fanns i lagret när jag beställde. De skyller på att deras lagersaldo har strulat lite grann, och det kan jag väl acceptera. Nästa vecka kommer och jag börjar maila regelbundet för att hålla dem lite alerta. De meddelar där tre gånger, vid tre olika tillfällen att tre olika delar inte finns i lager. Jag frågar hur det kan komma sig och undrar ifall de tar delar från olika ordrar till en annan. De beklagar sig inte ens och säger att de har lite strul. Jag har nu tvingats byta ut de komponenter som saknas och de ska nu packa ihop allt under nästa vecka.
Jag frågar härmed er nu om en seriös firma som denna kan eller får göra så här mot sina kunder. De har inte ens bett mig om ursäkt.
Är det något ni kan göra? Maila och pusha dem lite?
Jag kräver en ursäkt av dem, kanske lite ersättning för allt jag fått byta ut.
Tack på förhand
Rickard
Vad tror ni? Kan det ge resultat?
June 23, 2002
Samma sak har ungefär hänt med min polare han fick vänta flera veckor på att alla delarna skulle finnas i lager till slut ändrade han beställningen o fick hem det till slut och nu har moderkortet varit sönder 2-4gånger och skickats fram och tillbaka har väl gått ett par månader nu..
Beställde en hdd från DB.com i Söndag och hämtade ut den idag det visade sig att DB.com inte packat in den ordentligt så förpackningen i botten hade gått upp. Men den funka trots allt ändå.. Tur det. 🙂
Tror inte Konsumentverket kommer bry sig så mycket om ditt problem finns många värre.
Lycka till iaf..
October 27, 2002
Jo visst handlägger kontumentverket sådana grejjer, men endast vid seriösa anmälningar. De har en handläggningstid på 6 månader på en anmälan, så det är i vilket fall som helst inte så aktuellt vid en sak som denna. Mitt råd till dig är att kontakta konsumentvägledningen i ditt län, så fick jag hjälp när db strulade.
June 2, 2003
datorbutiken.se va en kanon butik för ca 6mån sedan och innan dess snabba leveranser bra service , men för typ 2 mån sedan beställde jag 2 st 160GB hdds från dem det stog att de hade varan i lager, kom ett orderunderlag , sen att paketet hade gått till packning. men va faaaan det tog dom 6 dagar att få iväg paketet till "posten" fatta! så dom kan dom glämma mig som kund dom slöa jävlarna! 🙂 tacka vet jag komplett.se dom vet hur man driver en web butik 🙂
3 Guest(s)