April 18, 2003
Varför beställer ni från nätet när ni inte är nöjd med leveranserna? Har ni så bråttom så köp grejorna på stan isf. Kanske blir en krona dyrare men det är det värt. Jag har ALDRIG handlat så mkt som en pryl till datorn via nätet, köper allt av samma butik här i stan, snabba leveranser, som regel dan efter om dom inte har den hemma, och till i princip samma pris som via nätet med frakten.
Inte så illa tycker jag i synnerhet som jag inte bor i Stockholm utan i en mellanstor stad.
Hmmm, nu ljög jag visst, jag köpte ju en dator via personalköp för flera år sen, den gick via en annan firma... frånsett den så kommer allt annat från samma firma 🙂
February 21, 2003
BelGarath wrote: geeks...
köp en dator på siba som vanligt folk
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Sist jag var hos Siba:s supportavdelning och skulle hämta ut en fjärrkontroll jag beställt, så fick jag höra många intressanta fall under tiden jag väntade på min tur (vilket var ganska länge för övrigt). Hela tiden var det datorer som strulade och kunderna fick höra "Vi hittade inget fel, men undersökningen kostar 250 kr (eller vad det var)." Alla kunder blev ju rasande och påpekade att felen inte uppstår jämt utan att t ex DVD-spelaren strular då och då. En kille blev tokig och sa att ARN var nästa mål för hans del.
Jag visste ju redan innan att man inte ska köpa pensionärsdatorer, men nu fick jag det iaf bekräftat dessutom att Siba:s support är ett stort skämt. Skulle man börja snacka IRQ/DMA-adresser med dem t ex så skulle de nog bli helt ställda. Så ni som funderar på att köpa dator: INTE PÅ SIBA!!!
April 18, 2003
Men då var du ju i butiken så då var det väl snabbt gjort att byta den? För du kollade väl att du fått rätt kabel innan du for därifrån? Det är ju det som är det bästa med att handla lokalt och inte via nätet... som regel kan man alltid kolla så att man får rätt prylar samt att dom ser hela ut. Sen brukar det vara betydligt enklare att reklamera sånt som ev. är trasigt. Såvida man inte handlat på elgiganten då... 🙂
January 23, 2002
Måste säga att jag inte heller haft några direkta problem med datorbutiken. Inte mina kompisar som beställt där heller.
Några mindre trevliga erfarenheter har jag men det beror inte helt på datorbutiken.
Exempel:
1. Skicka tillbaka en ratt som gått sönder och bad samtidigt om att få byta till en annan. De kontakta mig å sa att jag kunde få byta men ratten jag ville byta till inte fanns i lager och leveransdatum var mycket osäkert.
Visst dröjde det ett bra tag till jag fick ratten men de hade ju meddelat situationen så det var ju mitt val, kunde byta till en annan om jag ville när som helst.
2. Returnera ett TV-kort som hade gått sönder, fick ett svar om att behandlingen av min retur kan ta ett tag eftersom de har säljer/har sålt mycket och därav även får mer att göra, även mer returer.
Tog ca 4 veckort vilket visserligen är lång tid men de förklarade ju situationen för mig.
3. En affär med datorbutiken som jag inte är fullt så nöjd med. Köpte ett extra kort med I/O till mitt SB Live. Fick kortet men upptäckte att det inte var med några drivrutiner till kortet trots att det skulle vara det. Ringde dom och det visa sig att jag köpt sista exemplaret och att de inte tar in fler för de sålde för dåligt. De bad om att få återkomma, ringde mig senare och meddelade att drivrutinerna finns att hämta på creatives hemsida, om jag önskade så kunde de hämta dem och skicka på en cdr-skiva till mig. Nu laddade jag ner dem själv men poängen är att de erbjöd sig att göra det.
Sen har jag aldrig varit med om särkilt lång leveranstid när jag köpt saker som finns i lager. Sen hoppas jag att ni som handlar där fattar att man inte kan lita helt på deras lageranvisningar på hemsidan, i så fall när det står 50+ eller liknande, de reserverar sig till och med för det om man läser i deras avtal. Samma gäller komplett.
November 16, 2002
jag har oxå haft samma problem med datorbutiken.com beställde en dator där och allt skulle finnas i lager men icke det va typ 2 veckors väntetid på gf ti200 som va fetaste då förutom ti500
det tog ca 5 o en halv vecka att få skiten efter att jag fick bekräftat att graffet inte fanns på lager o till råga på allt funka inte skiten det va maskinfel på graffet så det var bara att skicka tillbaka o då kom den bort i posten och jag fick vänta ytterligare en månad på utredning o väntan på ersättning *SUCK*
hursomhelst kolla på http://www.svartalistan.com/ o se hur många anmälningar du kan hitta på db.com
att rekomendera är ju faktiskt komplett.se o kylning.com(mest för kylnings delar) lr webhallen.se(mest för spel)
beställer själv inte så mkt på postorder men komplett funkar jäkkligt bra såvitt jag vet har ingen kompis som har klagat på dem
liksaså kylning.com o webhaallen.se ligger förvisso i sthlm men där får vi det som bor här dagen efter att man beställt 😀 😀
1 Guest(s)