Mail till konsumentverket|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mail till konsumentverket
Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
sp_UserOfflineSmall Offline
443355
October 26, 2003 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför beställer ni från nätet när ni inte är nöjd med leveranserna? Har ni så bråttom så köp grejorna på stan isf. Kanske blir en krona dyrare men det är det värt. Jag har ALDRIG handlat så mkt som en pryl till datorn via nätet, köper allt av samma butik här i stan, snabba leveranser, som regel dan efter om dom inte har den hemma, och till i princip samma pris som via nätet med frakten.
Inte så illa tycker jag i synnerhet som jag inte bor i Stockholm utan i en mellanstor stad.

Hmmm, nu ljög jag visst, jag köpte ju en dator via personalköp för flera år sen, den gick via en annan firma... frånsett den så kommer allt annat från samma firma 🙂

Frodo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
443363
October 26, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: geeks...
köp en dator på siba som vanligt folk

Att köpa en dator på siba är som att köpa en rymdfärja på en brädgård...det går inte.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
443434
October 26, 2003 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Varför beställer ni från nätet när ni inte är nöjd med leveranserna?

vi är för det mesta nöjda med leveranserna...

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
443440
October 26, 2003 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger som Helix ta kontakt med db.com och avbeställ och köp ifrån komplett.
Mindre problem, helt enkelt!

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
443523
October 26, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: geeks...
köp en dator på siba som vanligt folk

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Sist jag var hos Siba:s supportavdelning och skulle hämta ut en fjärrkontroll jag beställt, så fick jag höra många intressanta fall under tiden jag väntade på min tur (vilket var ganska länge för övrigt). Hela tiden var det datorer som strulade och kunderna fick höra "Vi hittade inget fel, men undersökningen kostar 250 kr (eller vad det var)." Alla kunder blev ju rasande och påpekade att felen inte uppstår jämt utan att t ex DVD-spelaren strular då och då. En kille blev tokig och sa att ARN var nästa mål för hans del.

Jag visste ju redan innan att man inte ska köpa pensionärsdatorer, men nu fick jag det iaf bekräftat dessutom att Siba:s support är ett stort skämt. Skulle man börja snacka IRQ/DMA-adresser med dem t ex så skulle de nog bli helt ställda. Så ni som funderar på att köpa dator: INTE PÅ SIBA!!!

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
443525
October 26, 2003 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Gtek hade samma problem tidigare också. Reservering av beställda varor funkade helt enkelt inte.

ERx
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
443570
October 26, 2003 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle köpa en korsad nätverkskabel hos elgiganten, ringer och de tar fram en åt mig, åker och hämtar den, sen så visar det sig att de gett mig en vanlig. :arg:

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
443633
October 26, 2003 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Men då var du ju i butiken så då var det väl snabbt gjort att byta den? För du kollade väl att du fått rätt kabel innan du for därifrån? Det är ju det som är det bästa med att handla lokalt och inte via nätet... som regel kan man alltid kolla så att man får rätt prylar samt att dom ser hela ut. Sen brukar det vara betydligt enklare att reklamera sånt som ev. är trasigt. Såvida man inte handlat på elgiganten då... 🙂

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
445273
October 28, 2003 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm, jag läser hela tiden om folk som klagar på datorbutiken.com men jag har ALDRIG haft några problem ifrån dem...

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
445292
October 28, 2003 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Då har du haft rejäl jävla tur.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
445311
October 29, 2003 - 12:33 am
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att jag inte heller haft några direkta problem med datorbutiken. Inte mina kompisar som beställt där heller.

Några mindre trevliga erfarenheter har jag men det beror inte helt på datorbutiken.
Exempel:
1. Skicka tillbaka en ratt som gått sönder och bad samtidigt om att få byta till en annan. De kontakta mig å sa att jag kunde få byta men ratten jag ville byta till inte fanns i lager och leveransdatum var mycket osäkert.
Visst dröjde det ett bra tag till jag fick ratten men de hade ju meddelat situationen så det var ju mitt val, kunde byta till en annan om jag ville när som helst.

2. Returnera ett TV-kort som hade gått sönder, fick ett svar om att behandlingen av min retur kan ta ett tag eftersom de har säljer/har sålt mycket och därav även får mer att göra, även mer returer.
Tog ca 4 veckort vilket visserligen är lång tid men de förklarade ju situationen för mig.

3. En affär med datorbutiken som jag inte är fullt så nöjd med. Köpte ett extra kort med I/O till mitt SB Live. Fick kortet men upptäckte att det inte var med några drivrutiner till kortet trots att det skulle vara det. Ringde dom och det visa sig att jag köpt sista exemplaret och att de inte tar in fler för de sålde för dåligt. De bad om att få återkomma, ringde mig senare och meddelade att drivrutinerna finns att hämta på creatives hemsida, om jag önskade så kunde de hämta dem och skicka på en cdr-skiva till mig. Nu laddade jag ner dem själv men poängen är att de erbjöd sig att göra det.

Sen har jag aldrig varit med om särkilt lång leveranstid när jag köpt saker som finns i lager. Sen hoppas jag att ni som handlar där fattar att man inte kan lita helt på deras lageranvisningar på hemsidan, i så fall när det står 50+ eller liknande, de reserverar sig till och med för det om man läser i deras avtal. Samma gäller komplett.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
445348
October 29, 2003 - 4:21 am
sp_Permalink sp_Print

jag har oxå haft samma problem med datorbutiken.com beställde en dator där och allt skulle finnas i lager men icke det va typ 2 veckors väntetid på gf ti200 som va fetaste då förutom ti500

det tog ca 5 o en halv vecka att få skiten efter att jag fick bekräftat att graffet inte fanns på lager o till råga på allt funka inte skiten det va maskinfel på graffet så det var bara att skicka tillbaka o då kom den bort i posten och jag fick vänta ytterligare en månad på utredning o väntan på ersättning *SUCK*

hursomhelst kolla på http://www.svartalistan.com/ o se hur många anmälningar du kan hitta på db.com
att rekomendera är ju faktiskt komplett.se o kylning.com(mest för kylnings delar) lr webhallen.se(mest för spel)

beställer själv inte så mkt på postorder men komplett funkar jäkkligt bra såvitt jag vet har ingen kompis som har klagat på dem

liksaså kylning.com o webhaallen.se ligger förvisso i sthlm men där får vi det som bor här dagen efter att man beställt 😀 😀

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
445376
October 29, 2003 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte haft problem med datorbutiken... Visserligen har jag bara beställt där en gång och då fick jag snabbare saker än jag beställt... 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 306
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL