August 10, 2001
Hej alla !
Jag kände bara att jag var tvungen att dela med mig av min nyfunna glädje "fotografering"! I normala fall hade jag lagt ner alla mina sparpengar på min burk men nu köpte jag kameraprylar för 11 000 :- istället och är supernöjd!
Det är faktiskt rätt coolt att ha ett makroobjektiv för 4 500 :- *ler*.
Over and out !
May 8, 2001
Makro är coolt, är det ngt särskilt du skall fota med detta ? Jag tog en gång en bild på en blomma på min mors balkong med just ett makroobjektiv, jag lade nästan linsen mot blomman sas.. Bilden vart iaf jävligt tuff ! En sådan skulle man förstora upp allt vad det går och hänga på väggen !
Släng upp några bilder här sedan vetja !
Mvh...
August 10, 2001
Jag har en Minolta 505 Si Super som jag köpte för ett år sedan. Makroobjektivet är ett Tamron 90 sp af mm/2,8.
Jag ska främst fotografera blommor med det och jag tog några igår på de som jag har ståendes på fönsterbläcket,hehe. Och så ett foto på min ena katts öga! Tror det blev rätt effektfullt faktiskt!
Kommer nog bli rätt dyrt att framkalla alla rullar jag förmodligen kommer skjuta av i snabb fart, hehe !
Någon som har några ideer vad man kan plåta förutom blommor med makro ?
/Agathorn
August 10, 2001
Nepps inte dyrt alls med tanke på kvallen på objektivet! Många proffs som använder sig av just detta objektivet också.
Beställde ifrån http://www.scandinavianphoto.se
1 Guest(s)