January 12, 2004
Stämmer det?
Vet att förr i tiden så var man det man jobbade med, att vara arbetslös var det värsta som kunde hända en människa, man tappade sin identitet.
Vet även att det finns dom som anser att det gäller än idag.
Att man tex blir en parasit om man måste söka soc. bidrag, A-kassa eller tom blir långtidssjukskriven.
February 21, 2003
det finns sjukskrivna och sen finns det "sjukskrivna"
det finns arbetslösa och sen finns det "arbetslösa"
har själv haft polare som levt på akassa för att det var bekvämt = parasit, sen finns det de som varit arbetslösa och tagit skitjobb = hyvens person...
har haft arbetskollegor som "gått in i väggen" eftersom de är jävla puckon och inte kan skit... och kollegor som gått in i väggen för att de jobbat hårt = hyvens person...
mitt sätt att se på det
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
July 14, 2004
tiggre wrote: det finns sjukskrivna och sen finns det "sjukskrivna"
det finns arbetslösa och sen finns det "arbetslösa"
har själv haft polare som levt på akassa för att det var bekvämt = parasit, sen finns det de som varit arbetslösa och tagit skitjobb = hyvens person...
har haft arbetskollegor som "gått in i väggen" eftersom de är j**la puckon och inte kan skit... och kollegor som gått in i väggen för att de jobbat hårt = hyvens person...
mitt sätt att se på det
word
November 27, 2003
Rätt säker på att ingen, eller väldigt få, identifierar mig som varken studerande eller "editor in chief" utan snarare Andreas och med allt vad det innebär. Ibland innebär det smärta, ibland styrka och i vissa fall smitare (*host*Sandra*host*)
Jag är inte beroende av varken mitt studerande eller NH för den delen och kan utan vidare släppa allt för att göra något annat och jag tror inte jag är unik på något vis på så sätt, men man väljer nog mer eller mindre vad man blir identifierad som genom sina tidigare val i livet. Inte alltid man haft något val dock 😉
//Andreas
January 12, 2004
ska kanske förklara varför jag startade denna tråden.
Jag pratade med min syster, och det visade sig att en gemensam bekant hade blivit av med sitt jobb, det tog omgivningen ca ett år innan dom visste att han hade blivit arbetslös. för han hade fortsatt att "gå" till jobbet varje morgon som vanligt.
Till slut så hade han inte orkat med att spela längre med följden att han hade brutit ihop och börjat supa.
Han orkade inte med skammen att vara arbetslös. 😮
Han hade försökt att få jobb, men han var för gammal (54 år).
July 18, 2003
Tindy wrote: Naa, så länge man kan spela att man har pengar är det lugnt.
Dock gör kläderna mer enligt mig.
Instämmer!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 20, 2002
DiDi wrote: Jag är arbetslös... Men inte tusan tycker jag att jag lever på systemet.
Jag söker de jobb jag är behörig för och även jobb som jag inte är behörig för. Försöker prata med olika kontakter om jobböppningar.
Det är svårt att få jobb... helt enkelt.
Jag håller med dig och snart känns det som att man kan ta vilket jobb som helst nästan... :arg:
2 Guest(s)