June 28, 2001
Ni har kanske sett texten från swectråden men jag postar den här oxå!! Efter nåt sånt fattar man faktiskt att folk röstar på SD.. 😕
Ur artikel i Dagens Nyheter den 10/2 -00, ett samtal mellan Ali, Hamid, Abdallah och Richard, mot bakgrund av gängvåldtäkten i Rissne.
- Kärnan i varje gäng består av fyra, fem tajta kompisar, oftast killar. Men om något händer någon av dem kan de snabbt ringa ihop många fler för att fara i väg och hämnas. Och många har knivar: stiletter eller butterflies. Jag tar med mig knogjärn om jag vet att jag skall åka till ett ställe där jag kan bli hotad, berättar Richard.
- Min kusin blev sparkad av rasister. Det är sånt man är rädd för. Men hans gäng gav igen! säger Hamid stolt.
Att fyra ansåg det vara ett grovt brott att våldta en kvinna, men:
- Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid. Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat. Men arabtjejen får problem med sin familj. För henne är det en stor skam att bli våldtagen. Det är viktigt att hon har kvar oskulden när hon gifter sig.
De andra tre sitter tysta. Ingen säger att det är lika fruktansvärt för alla kvinnor att bli tagen med våld.
- En tjej som går ut på kvällen utan någon kille som kan skydda henne får skylla sig själv, fortsätter Hamid, särskilt om hon är full.
- Hon tar en dum risk, säger Ali.
- Jag skulle aldrig låta min syrra gå ut ensam, säger Hamid. Och jag tycker att det borde vara lagligt med tårgas i Sverige. Alla tjejer borde ha tårgas. Då skulle de där svinen som försöker våldta skylla sig själva.
- Men det är ju sjukt att tjejer måste ha tårgas för inte bli våldtagna! utbrister Richard."
Trots att samtliga anser det fel att begå våldtäkt gör de skillnad på våldtäkt av en svensk flicka mot våldtäkt av en invandrarflicka:
"Det var ingen tillfällighet att det var en svenska som skändades i Rissne - det framgår tydligt av samtalet med Ali, Hamid, Abdallah och Richard.
Alla fyra ser i någon mening ner på svenska flickor och hävdar att denna inställning är vanlig bland unga män med föräldrar som har invandrat till Sverige."
"Hemska händelser som den i Rissne är svåra att förklara. Många av de män som har våldtagit i grupp är sedan tidigare kriminella; övergreppet ingick i den kriminella karriären.
Men det handlar också om makt, kvinnoförakt och fördomar:
- Det är alldeles för lätt att få en svensk hora... tjej, menar jag, säger Hamid och ler generat över sitt ordval.
- Jag håller med om att många svenska tjejer är för lätta att få, säger Richard. De är godtrogna, och de blir utnyttjade.
- De ger för mycket, fortsätter Hamid. Det är bara billiga tjejer som har sex med killar innan de gifter sig. Jag skulle aldrig låta min syrra göra så. Det skulle bli rykten, hon skulle bli kallad hora och det vore en skam för familjen.
- Men du tycker ju att du får vara med tjejer hur du vill - är inte du en hora då? frågar Richard.
- Nej, det går inga såna rykten om en kille, svarar Hamid.
- Det är orättvist, säger Richard. Det borde inte gå rykten om nån. Varje tjej borde få vara med vem hon vill.
- Det tycker inte jag, säger Hamid. Många invandrarkillar är ju med svenska tjejer när de är tonåringar. Men sen när de ska gifta sig tar de en riktig kvinna från sin egen kultur som inte har varit med någon kille. Så ska jag göra. Jag har inte så mycket respekt för svenska tjejer. Man kan säga att de blir sönderknullade."
👿 👿 👿 👿 👿 👿
September 5, 2001
July 4, 2002
Kan hålla med om att dom småungarna som blev intervjuvade där är extremt barnsliga och är såna som födder rasism, men att folk skulle rösta på SD för såna uttalande har jag inte förstått, SD kan ju inte göra ett skit åt den saken ifall dom får makten, sverige hade aldrig kunnat införa såna regler som dom har i tex danmark, vi är alldeles för snälla, tycker folk är extremt löjliga som röstar på SD bara för dom har något emot invandrare, usch och tvi. 👿
January 30, 2002
Innan jag tror att den artikeln har funnits i Dagens Nyheter vill jag nog se en länk till den. När det gäller SD är det ju inte helt ovanligt med förvrängning av fakta och statistik...
Folk som röstar på partier såsom SD och ND har ingen respekt för demokrati. Vad dessa partier vill, är att isolera Sverige från övriga världen i tron om att just vi är så mycket bättre än alla andra.
Själv tycker jag det är helt ok att vi tar emot flyktingar. Vad som behövs i det här landet är att vi ställer högre krav på ALLA medborgare!
Det gnälls för mycket och speciellt från personer som skyller sina egna misslyckanden på svagare och utsatta grupper i samhället.
June 28, 2001
jan-e jag tror du får hitta en tidning istället för länk... Men som jag uppfatta det så är DNs policy att publicera allt.
Jag tycker att folk som har kommit till sverige och begår ett brott t.ex våldtäkt har en chans till på sig. Om denne person skulle göra nåt igen kan man skicka hem honom/henne!
June 18, 2001
I fallet asylsökande kanske. Men, kommer någon till Sverige för att de tycker det vore trevligt att bo här av andra orsaker anser jag att de ska kastas ut fortast möjligt vid första, bästa brottsliga gärning. (kanske inte fortkörning). Om en ful, fet tysk kommer hit och våldtar någon ska ha in i ett tyskt fängelse och stanna där.
Detta gäller såtillvida att personen inte har blivit svensk medborgare, men det är självklart.
May 10, 2002
otroligt dumt att säga sånt må jag säga.. det är sånt man får lust att.. ja man får lust bara
håller med dig jerry.. av den lilla snabbläsning jag läste av ditt svar alltså 😉
det är inte mer än rätt som dom som kommer till sverige med färjor bara för att få hamna i fängelse, för vi har så otroligt fina fängelser, då är det bättre att inom EU åtminstone ha lag på att om man döms till ett brott i ett annat land så måste man sitta det straffet i sitt eget land!
December 26, 2001
phriik wrote: [quote=Voodoozzz]Frukdansvärt!!!!.........men vad hjälper det att rösta på sd.
Att rösta på SD hjälper nog inte så mkt mot invandringen.. bara för att deras namn säger en något..
Dålig ironi :arg: . Jag vet vad SD står för, men om man vill ha ett samhälle med höga värderingar så de inte rätt parti att rösta på.
DaLys wrote: jan-e jag tror du får hitta en tidning istället för länk... Men som jag uppfatta det så är DNs policy att publicera allt.
Sökte på google fick en träff http://www.bgf.nu om det är där du har hittat det så.... Vet inte hur trovärdiga de är men de flesta invandrar hatare brukar kunna hitta på både det en och det andra.
August 7, 2001
Det är sådana som dom som förstör invandrares rykte, dessutom är media en stor faktor. Dom både förvärrar invandrares rykte och daltar med dom på samma gång. Själv tycker jag inte att det är det minsta konstigt att man ställer krav på att invandrare skall kunna prata flytande svenska och ha stor kunskap om sverige och svensk lag/ordning m.m När man skall bli svensk medborgare. Jag menar man kan ju inte bli svensk medborgare om man inte kan svenska och vet vilka lagar/regler/mentaliteter som råder. Sedan så tycker jag att om man enbart har uppehållstillstånd och begår kriminella handlingar så skall man få en varning. upprepas det så skall man utvisas, oavsett om man är minderårig eller inte. Är man minderårig så är man föräldrarnas ansvar, kan inte föräldrarna uppfostra sina barn ordentligt, så får dom nog följa med sitt barn hem igen, oavsett vilket land dom kommer från, å vilken ras dom tillhör.
Tänk själv. om du skulle fly/flytta till ett annat land. Skulle du då känna dig orättvist behandlad om dessa regler gällde dig? Sköter man sig och visar intreser för att bo kvar så är man mer än välkommen att stanna. annars kan man åka tillbaka. Sedan att många skyller kriminalitet på saker som t.ex. hemska upplevelser i landet som man kommer från, det är enbart skitsnack. Tänk på alla judar som flydde under 2:a världskriget som hade suttit i koncentrationsläger. dom hade minsan inget dåligt rykte, snarare tvärt om. Jag tror att invandrare skulle få ett betydligt bättre rykte om det började ställas lite krav. Jag menar man bosätter sig inte i sverige för att leva på bidrag. Möjligtvis kan man komma hit som flykting, men då skall man arbeta för sitt uppehälle, och anpassa sig efter svenska lagar och värderingar(även om man inte delar dom). Annars så söker man upp något annat land eller åker tillbaka till sitt krig. Men jag tycker att när man kommer hit som flykting så skall man få hjälp med bostad(i ett icke invandrar tätt område) och bidrag för uppehälle osv i ett tag så att man har chans att lära sig språket. Då det skall vara ett krav för att man skall få bidraget, att man studerar svenska. Tycker nästan att det är fånigt att man skall behöva ställa sådana krav, men med tanke på att det finns ett fåtal som inte gör det så verkar det ju vara en nödvändighet. När man sedan kan språket och har lärt sig dom svenska lagarna och värderingarna, så har man säkerligen inga problem att få arbete. Hade man vågat ställa krav på invandrare redan från början så skulle inte dom ha fått så dåligt rykte. Själv så skulle jag bli förvånad om inte dom kraven ställdes på mig om jag flydde till ett annat land och bli bidragsberättigad.
Mitt budskap är att man jättejärna får komma hit antingen för att man flyr eller för att man gillar sverige och dom som bor där, men man måste anpassa sig efter dom regler som redan gäller.
August 22, 2001
skamligt att det finns sånna här kräk i Svergie men det var juh ingen nyhet. Släpp in alla bara så får dom bilda gäng o förstöra Svergie. Det bordes införas "prov" för att komma in i Svergie. Bara folk som kan tillföra nått till Svergie borde få komma in och inte som nu alla snyltande värdelösa odugliga jävlar. Man misstänker juh att den där pojkvaskern inte hade så mycket innanför pannbenet. Jagar i flock men det e juh så dom jobbar dom där. ush. han borde få ett nackskott direkt.
September 15, 2001
Vilka as det finns...
Sitter här och är så satans förbannad så det är fan inte sant...
Läser en massa, just nu en verklighets baserad bok om ett mord på en 20-årig kvinna som våldtas, skändas, mördats och slängts i en å, antagligen för att aldrig mer hittas.
Men den stackars flickan hittas och utredningen inleds..
Men man famlar i blindo tills en kvinna berättar sin historia för polisen. På den mördade flikkans begravning(som blir en landsnyhet och alla vet vem den mördade är, så begravningen bevakas av pressen) ser hon mannen som våldtog henne och misshandlade henne brutalt. Hon berättar allt han gjorde mot henne; brännmärkte henne, slog henne med diverse tillhyggen och gång på gång på gång våldtar och torterar henne.
Att människor kan vara så grymma...Jag fattar inte...
Läste i tidningen för ett tag sedan att en kvinna hade torterats i månader av sin hyresvärd(!?) och dött av sina skador efter tortyren...
Mördaren, våldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren förde dagbok under tiden allting hände, han tyckte att hans brott var något bra och de skulle dokumenteras. I dagboken står det om halvt planerade mord han, om han hunnit, skulle utföra. Han fortsatte även skriva i fängelset, och här är ett urdrag:
”Av någon anledning gillar inte de andra internerna sådana som mig. Sådana som är anklagade för sexualbrott. Men jag kan inte se någon logik i denna inställning.
Hur många av männen här i fängelset har inte använt sin fysiska styrka för att få det de ville ha? Hur många har inte gått aningen för långt, tagit det där extra steget som de kanske inte tänkt ta från början?
Är det inte just det det innebär att vara man? Att förneka naturen? Att vägra acceptera gränser? Att använda sin fantasi för att förändra situationen man hamnat i?”
Är detta våldtäktsmäns inställning? Att man som man bara kan ta för sig, även om man slår sig till det??
Det finns män som slår sina fruar, sambos, flickvänner och barn. Är detta tillåtet?
Får man sparka, bränna, slå och misshandla på alla andra möjliga vis???
Även om man inte får så gör män detta, var och varannan dag.
Första kvinnan torteras brutalt i en vecka, trots att hennes hysteriska mamma ringer till polisen flera gånger per dag, men inget händer.
Man hittar sedan liket i en svart sopsäck med händer och fötter ihoptjepade. Hon hade dött, enligt obduktionsrapporten, av ett kraftigt knytnävsslag mot bakhuvudet som krossat skallen. Hon hade alltså levt när han skurit av henne hennes bröstvårtor, brännmärkt hennes kropp med cigarettfimpar och ljus. Han hade till och med använt ljus för att bränna sönder hennes underliv. Blåslampan var en av hans favoriter sa han. ”Synd att hon inte levde längre, det fanns ju så mycket mer man kunde leka med....”
Den andra kvinnan, hon som blivit våldtagen av honom tidigare, blev utsatt för samma sak fast under endast en natt. Hon överlevde. Men hon fick flytta, byta jobb, byta kläder, byta liv endast för att någon kommit och gjort henne så illa.
Det tog henne fyra veckor innan hon kunde gå ut och handla utan att det gjorde olidligt ont.
Den tredje kvinnan torterades under månaders tid. Dog.
Hemskt, inte sant.
Men detta sker... Det sker...
January 30, 2002
Finns idioter och rötägg bland både svenskar och invandrare! Håller helt med borgarna som vill införa motprestationer för soc. bidrag och sänkt a-kassa. Finns massor av svenskar som inte vill jobba och procentuellt sett finns det säkert lika många invandrare som inte vill jobba.
Tycker inte man kan påstå att just invandrare skulle vara en sämre "sort" än svenskar...
Dessutom kan man inte ta medborgarskapet från en person som väl fått det. Vad man kan göra åt sådant är ju att snabba på handlägningstider och ge alla som kommer hit en grundlig introduktion i samhällskunskap, rättigheter och SKYLDIGHETER.
Att det sedan finns någon liten "förorts-kicker" som tycker att det är häftigt att säga vidriga saker i media, ja vad ska man säga om det?!
Å andra sidan finns det ju även en massa korkade nazist/fascist-svin som förnekar förintelsen!
January 30, 2002
VALGAN wrote: skamligt att det finns sånna här kräk i Svergie men det var juh ingen nyhet. Släpp in alla bara så får dom bilda gäng o förstöra Svergie. Det bordes införas "prov" för att komma in i Svergie. Bara folk som kan tillföra nått till Svergie borde få komma in och inte som nu alla snyltande värdelösa odugliga j**lar. Man misstänker juh att den där pojkvaskern inte hade så mycket innanför pannbenet. Jagar i flock men det e juh så dom jobbar dom där. ush. han borde få ett nackskott direkt.
Lär ju knappast ligga i invandrares natur att bilda gäng, våldta svenska tjejer, osv.
Ang. införande av prov för att se vad en person kan tillföra sverige så låter det rätt så korkat! De flyktingar vi tar emot är ju här av humanitära skäl.
Jaga i flocka är det förresten inte bara invandrar gäng som gör. Även SVENSKA vänster- och högerextremister beter sig på detta sätt!
April 20, 2002
DaLys wrote: jan-e jag tror du får hitta en tidning istället för länk... Men som jag uppfatta det så är DNs policy att publicera allt.
Sökte på google fick en träff http://www.bgf.nu om det är där du har hittat det så.... Vet inte hur trovärdiga de är men de flesta invandrar hatare brukar kunna hitta på både det en och det andra.
Kollade in den där sidan du hade länkat till.....skrattretande!!!!
Det är såna som borde slängas ut och inte oskyldiga flyktingar.
Att de bara har mage att skriva sånt där och det värsta(som jag nästan alltid ser bland rasister) är: DE KAN INTE ENS SITT EGET SPRÅK!!!HA HA HA HA!
Ska de vara stolta över Sverige ska de väl för satans h.e.l.v.e.t.e LÄRA SIG SVENSKA!
Alla rasister är dumma i sin skalle och det ska vi ju vara glada över. Tänk om de varit smarta...hur skulle det sett ut då?
Om inte AFA hade gått på oskyldiga svenskar också hade jag stått bakom dem till 100% men tyvärr så är de flesta av dem också rätt korkade bakom pannbenet...:-)
Invandrare eller svensk: ALLA kan begå brott!
En rasist är inte bättre än en barnvåldtäktsman och en våldtäktsman oavsett om han har svensk eller utländsk bakgrund borde bli straffad tio gånger värre än som det är nu.
Tack för att jag fick uttrycka mig. Läs igenom detta noga innan ni kommer med nedlåtade uttalanden och "brainless" tankar.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 10, 2002
tintin du la spiken under hammaren, när det gäller både att rasister är dumma i huvvet och att straffet på våldtäkter borde höjas med 2378%, ett exempel på en idiot till "rasist" är en snubbe som är som lite av en idiot, när han först stjäl min kompis cykel, sen när han får reda på att han vet att min kompis vet att han stjält den så målar han om och tar bort växlarna på den men är ju så smart så han lämnar stöldskyddsgrejen kvar så polisen fick ju ta tag i det och han var tvungen att betala för skadorna på den!
inte bara det, han sommarjobbade på samma ställe som vi, han gick i samma skola som vi, och så när man kom fram till han och fråga varför han stal den så säger han "jag visste inte att det var någon annans cykel" asså.. när dom håller kan dom väl också lära sig läsa/skriva/tänka, idioter är dom! iaf dom jag träffat..
men det är ju exakt samma sak som dom där som vi egentligen pratar om som DaLys skrev fast tvärtom, utlänningar som säger så är ju exakt lika idiotiska som rasisterna här i sverige och resten av världen när dom håller på sådär
April 20, 2002
Helt rätt Abishai!
Ja, han verkar ju vara en riktig idiot...hehe.
Och jag håller med dig att det inte bara är folk från vårt avlånga land som är korkade....jag skrev ju faktiskt det.
Idioti finns inte endast innanför våra gränser, men att folk tar tillfället i akt när sånt här händer att smutskasta ALLA flyktingar och invandrare så undrar man ju hur dom bara kan hålla på så. Att folk blir rasister går ju oftast inte skylla på annat än deras föräldrar tyvärr...:-(
Det allra bästa vore om det gick att leva utan gränser helt och hållet och ha endast EN världsdel, men beklagligt nog så går inte det i nuläget.
Kanske om så där en 1000 år är vi i stadiet i vår evolution att vi förstår att alla är lika värda oavsett ursprung. Det enda som skiljer oss nu är hudfärg och kultur....de som säger annat borde kolla upp vad de säger innan de uttrycker sig illa....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)