Man blir jävligt sur!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Man blir jävligt sur!
Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
sp_UserOfflineSmall Offline
195600
August 23, 2002 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Funderingarna kring invandrare är många och långa. Jag tycker att dessa diskutioner aldrig kommer någonstanns.

Men jag hoppas att alla här tycker lika ang våldtäkter.
Jag tycker att det är ett så pass hårt brott mot de drabbade så att straffet borde vara betydligt hårdare. Att skaffa sig (ursäkta ordvalet) ett ligg för kvällen är ju inte så svårt, kvittar hur man ser ut så går det.

Jag tror inte heller att vi killar ser det på samma sätt som en kvinna, vi har nog inte samma perspektiv även om vi totalt ogillar sånt. Man kan nog som kille inte föreställa sig denna totala förnedring som uppkommer vid ett sådant tillfälle.
Vill även passa på att ge dig beröm för ett mycket bra inlägg Frolic.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
195611
August 24, 2002 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

bara "white trash" som röstar på SD, vi vet ju alla vad dom står för.

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
195724
August 24, 2002 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: bara "white trash" som röstar på SD, vi vet ju alla vad dom står för.

en samling "nötter" är vad dom är! Så här i valtider har jag kollat in de olika partiernas sajter för att bilda mig en uppfattning om hur jag ska rösta.
Måste säga att det är skrämande att läsa på SD och ND:s sidor. De har inget med demokrati att göra. Har också hamnat på en del obskyra forum där man kan undra om folk som skriver "är på riktigt"?! Folk som säger nej till aborter men samtidigt vill införa dödsstraff. Folk som samtidigt som de fördömer sharia-lag citerar ur g:a testamentet, osv. osv. Huhh! Hoppas att sådant folk aldrig kommer in i riksdagen.

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
196325
August 26, 2002 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

DaLys wrote: - Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid. Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat. Men arabtjejen får problem med sin familj. För henne är det en stor skam att bli våldtagen. Det är viktigt att hon har kvar oskulden när hon gifter sig.

Och han är inte utvisad för att? Ok ok, han är inte inblandad, men ändå. Jag blir ta mig fan helt vansinnig när jag läser sånt....

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
196340
August 26, 2002 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

jag blir bara rent förbannat när jag läste din quote, och jag har läst den där intervjun ett par gånger och otroligt nog så blir man lika förbannad varje gång.. ibland undrar man hur folk tänker, asså idioti borde klassas som ett brott, det är som hade det varit en svensk som sagt så om utlänningar hade det varit en helt annan sak, det är som så.. ja rent förbannat

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
196345
August 26, 2002 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

HELVETE va sur man blir...

tro mig jag är verkligen för ökad invandring, min bästa kompis är från bosnien osv... men asså när man läser sånt här blir man ju så jävla sur va... dom fattar ju verkligen inte att det är sånt här som gör att det finns rasister i sverige.... HELVETE 👿

abishai
Member
Medlem
196388
August 26, 2002 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

asså det där är ju rasism, alltså intervjun "Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid." och allt vad den j**eln skrev, det är ju bara att vända på gröten så har man ju rasister, exakt samma sak! det bästa skulle va att sätta alla idioter på en liten ö där dom får hålla på att hålla på bäst dom vill 👿

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 365
196568
August 29, 2002 - 3:20 am
sp_Permalink sp_Print

Har man fått komma till sverige som invandrare el flykting så skall man sköta sig ! Punkt slut ! Om en invandrare begår ett våldsbrott så tycker jag att han skall utvisas på stört. Detta skall vederbörande informeras om när dom kommer hit. Helt enkelt: Begår du brott så åker du ut ! Det skall inte vara några diskussioner ! Dom skall lära sig att leva efter våra lagar och förordningar, det är inget konstigt med det alls. Har inget med rasism att göra heller.

Mvh...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
196732
August 29, 2002 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju mest barn till invandrare som begår brotten. Men det var en arab i min skola som våldtog en tjej. Han blev faktiskt utskickad. Det var väl jävla bra för hans del för annars hade han säkerligen blivit nedsparkad.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
196742
August 29, 2002 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Det är ju mest barn till invandrare som begår brotten. Men det var en arab i min skola som våldtog en tjej. Han blev faktiskt utskickad. Det var väl j**la bra för hans del för annars hade han säkerligen blivit nedsparkad.

Tja...

Det är ju så att föräldrar är ytterst ansvariga för vad deras barn begår för handlingar innan dom är myndiga.

knepig fråga det hela men visst måste det till en attitydförändring i samhället tycker jag.

abishai
Member
Medlem
196804
August 29, 2002 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

men jag fattar dom som vill "sänka intaget av invandrare" lr vafaen det nu kallas, som i ungdoms debatten, det är inte så roligt att stå i tvättstugan och tjafsa med turktanten om vars ens kalsonger ha tagit vägen

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
196907
August 30, 2002 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

laphroaig wrote: Har man fått komma till sverige som invandrare el flykting så skall man sköta sig ! Punkt slut ! Om en invandrare begår ett våldsbrott så tycker jag att han skall utvisas på stört. Detta skall vederbörande informeras om när dom kommer hit. Helt enkelt: Begår du brott så åker du ut ! Det skall inte vara några diskussioner ! Dom skall lära sig att leva efter våra lagar och förordningar, det är inget konstigt med det alls. Har inget med rasism att göra heller.

Mvh...

tycker också att man inte ska få stanna om man begår "grövre" brott. Men, nu är det ju så att en del personer som är invandrare (eller har invandrarbakgrund) som är svenska medborgare och dessa kan vi faktiskt inte utvisa. Har man fått ett medborgarskap i ett land kan man inte fråntas det! I så fall kan "Sven Svensson" lika gärna dömas till utvisning.
Kanske lösningen är hårdare straff och effektivare polis (för alla i sverige, inte bara folk med utländsk bakgrund). I grund och botten tror jag att det är samhället det är fel på och inte visa individer. Den allmänna inställningen i dagens samhälle är ju: "sköt dig själv och skit i andra!".
Är ju upp till oss som redan finns här i sverige (och våra politiker) att ställa högre krav på individen och inte bara gnälla på att samhället inte tar hand om oss som om vi alla vore små barn! Kanske vi ska tänka: "sköt dig själv, och andra" istället!?

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
196910
August 30, 2002 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: men jag fattar dom som vill "sänka intaget av invandrare" lr vafaen det nu kallas, som i ungdoms debatten, det är inte så roligt att stå i tvättstugan och tjafsa med turktanten om vars ens kalsonger ha tagit vägen

Ha, ha! bor själv i ett relativt invandrartätt område och har fått tjafsa med några om tvätttider (lite svårt när de knappt kan svenska och knappast ngn engelska heller). Annars tycker jag att det inte är ngt större problem med att bo här. lite mera liv och rörelse än om man bor i ngt "svenskare" område. Bra stämning tycker jag!

abishai
Member
Medlem
197450
September 1, 2002 - 2:53 am
sp_Permalink sp_Print

men jag tycker det är iaf självklart att om man är svensk medborgare, eller att man bor i sverige så ska man kunna prata svenska eller åtminstone engelska! annars kan man lika gärna bygga väggar

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
197574
September 1, 2002 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Vafan, utvisa alla jävla brottslingar.. Vi kan väl hyra in oss i Sibirien eller nåt 😀

Raven
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
198042
September 2, 2002 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

för det första så tycker jag att invadrare ska gå igenom ett svensk prov innan dom får bli svenska med borgare. och begår dom brott innan dom blivit det så skicka iväg dom igen. sådana idioter som står högst upp borde inte få svenskt medborgarskap och skickas hem igen.!!! 👿 👿

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
198049
September 2, 2002 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Raven wrote: för det första så tycker jag att invadrare ska gå igenom ett svensk prov innan dom får bli svenska med borgare. och begår dom brott innan dom blivit det så skicka iväg dom igen. sådana idioter som står högst upp borde inte få svenskt medborgarskap och skickas hem igen.!!! 👿 👿

Håller med till 100%..

abishai
Member
Medlem
198069
September 2, 2002 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

instämmer raven, men jag tycker att det viktigaste är att i svenska fängelsen ska bara svenska medborgare få vara, tycker det är grymt dåligt att folk från andra länder kommer och gör brott för att få sitta i svenskt fängelse, skicka tillbaks dom i fängelse där!

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
198086
September 2, 2002 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

olagligt..........mmmmmmmmm inte bra :bgrin:

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
198149
September 2, 2002 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: men jag tycker det är iaf självklart att om man är svensk medborgare, eller att man bor i sverige så ska man kunna prata svenska eller åtminstone engelska! annars kan man lika gärna bygga väggar

njaa... men man kan ju i alla fall hoppas att den som bosätter sig här och har tänkt stanna försöker lära sig svensk. Men att man skulle sätta alla som inte behärskar svenska efter ett par år på straffläger? :cy:
Skulle bli tufft för alla svenskar som sticker till t.ex. afrika, asien eller liknande. Jag menar om de var tvungna att lära sig landets språk. Vad jag vet så är det en hel del svenskar som åker till t.ex. saudie arabien o jobbar men där är det inte tal om att lära sig arabiska.
O ska man kräva engelska kan man iof sig lika gärna kräva tyska, många från f.d. östländer som pratar tyska...
Problemet är att den svenska staten inte ser medborgarna som individer utan behandlar alla som ett kollektiv. Låt folk ta eget ansvar. Annars, skyl er själv. Frihet under ansvar 8)
Dessutom gillar jag inte när debatten bara handlar om en mindre del av medborgarna. Finns en hel del "infödda" svenskar som inte heller kan följa lagen.
Sedan är ju atityden hos en LITEN "klick" av de invandrade rätt så skrämande. Lär dom veta hut, att man inte får ngt gratis!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 269
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL