October 27, 2001
O ska man kräva engelska kan man iof sig lika gärna kräva tyska, många från f.d. östländer som pratar tyska...
Ja, då kan vi ju likaväl kräva ryska, för det finns många som kommer därifrån?
I Sverige lär vi oss svenska och engelska, då är det ju lägligt om de som kommer hit kan behärska något av dessa språk, dels för att alla ska förstå varandra och för att kunna få arbeten.
Om vi ska snacka brottslighet finns det sådana (som abishai nämde) som bar kommer hit och gör brott och tänker: "Jaja, om jag kommer undan så får jag ju bytet och om jag åker dit så får jag ju sitta i fint fängelse", sånna ska man bara skicka till deras egna länders anstalter. Men folk som flyr krig, förtryck m.m. ska få bosätta sig här och anpassa sig. De flesta är bara glada och tacksamma och anpassar sig vänligt (,om vi vill blanda in politik (som jag vill i allt;) så kan man ju nämna hur idiotiskt systemet är som det är idag, de skyfflas in i förorten och får bidrag. Självklart ska de få bidrag men de ska lära sig språk och arbeta om de kan.). De flesta av dessa begår inte brott, det är deras barn, alltså andra generationen flyktingar. De börjar ställa krav, känner sig osäkra och faller ofta in i brottslighet. Jag ser ingen lösning på detta problem. Jag säger inte att alla andra generationens flyktingar är brottslingar, det har bara råkat bli så att de är en lite utstött grupp som glatt tags emot av brottsliga kretsar. Jag är ingen rasist, jag tycker bara synd om dem som faller in i brottets bana, vare sig de är svenskar eller inflyttade.
May 10, 2002
men att klämma in alla utlänningar på samma ställe är väl inte så smart? men det finns jävligt (om ni ursäktar mitt ordval) många ställen där det inte alls finns så mycket utlänningar där man kan kunna bygga nya lägenheter och starta nya fabriker o företag, t.ex hela norrland, finns ju hur mycket plats som helst, finns städer här uppe också serru
så länge folk inte kommer och förstör naturen här så 🙂
September 5, 2001
hmm....jag vill nog faktiskt ha bevis till att det sagts innan jag tror på det. Jag tror inte att det publiceras i någon vettig tidning...
Därimot vet jag att de flesta tjejer som våldtas har druckit alldelles för mycket....OM MAN NU VET ATT DE FLESTA TJEJER VÅLDTAS NÄR DE ÄR I ONYKTERT TILLSTÅND......VARFÖR I HELVETE DRICKER MAN SÅ MYCKET SÅ ATT MAN INTE VET VAD MAN GÖR!!!! OBS!!! det är aldrig okej med våldtäkt eller något annat frihetsberövande aktivitet.
tintin såg jag hade skrivit något vettigt....
ni andra vet jag inte varför ni blir sura på något som kanske aldrig ägt rum.
January 30, 2002
abishai wrote: men att klämma in alla utlänningar på samma ställe är väl inte så smart? men det finns jävligt (om ni ursäktar mitt ordval) många ställen där det inte alls finns så mycket utlänningar där man kan kunna bygga nya lägenheter och starta nya fabriker o företag, t.ex hela norrland, finns ju hur mycket plats som helst, finns städer här uppe också serru
så länge folk inte kommer och förstör naturen här så 🙂
När man fått uppehållstillstånd eller medborgarskap i sverige är man självklart fri att bosätta sig vart man vill. staten kan ju inte säga till en medborgare att denne måste bosätta sig på en viss plats. sedan kan man ju undra om det är så klokt att bara umgås med sina egna men som sagt, sverige är ett fritt land.
Ang. att flytta folk till norrland och sedan starta fabriker. vi lever inte i ett komunistland där staten bestämmer vad och hur mycket som ska tillverkas. det är helt upp till marknaden att bestämma vad, vart och varför en vara ska tillverkas.
Dessutom är många norrlandskommuner fattiga och har inte råd att ta hand om folk hur som helst. många kommuner i norrland har idag flyktingförlägningar (får bidrag från staten) men eftersom det inte finns några arbeten kan folk inte stanna heller.
tycker självklart inte att det är rätt att så många lever på soc. bidrag men jag anser att det är politiken det är fel. finns helt enkelt ingen motivation till att folk ska anstränga sig för att försörja sig själv. soc. bidrag ska vara en sista utväg inte en permanent lösning!
M.a.o skärp kraven, sänk bidragen och sänk inkomstskatt/arbetsgivaravgifter. Gör det lönt att jobba/anställa!
September 12, 2001
jan-e: Ditt inlägg var i det stora hela riktigt bra men att sänka arbetsgivaravgifterna gör inte företagen mer motiverade att anställa invandrare...det finns många här i sverige som kan vittna om att det är väldigt svårt att få ett jobb om man inte ser svensk ut eller har ett svenskt namn.
Känner personligen en kille som hade förtvivlat svårt att få jobben har sökte trots att han var mer än väl kvalificierad(civilingenjör).
Han lessnade och bytte till ett svenskare namn...se på sjutton...han fick jobbet han sökte.
Det förekommer en sorts rasism där..det ska vi ha klart för oss.
October 27, 2001
Skiroy, "ok".
Men tänk då om det finns jobb så att det inte räcker med bara svenskar eller personer med svenska namn. Att sänka arbetsgivaravgifterna ger självklart bättre företagsklimat och mer arbeten finns tillgängliga. Som det är nu måste företagen betala dubbelt så mycket som arbetaren får ut i lön, tänk då om företaget hade kunnat anställa 2 personer, öka produktiviteten men ha samma utgifter. Sen måsten man ju också lösa smygrasismen bland företagen. Man ska ju inte behöva byta namn för att få jobb.
July 3, 2002
GAH!! Asså.. dom klaggar på att dom mår dåligt av att bo här och att svenskar är trångsynt och främlingsfientliga och dum ihuvet rasister etc. men vadå har sverige bett om dom ? -NEJ . Är det nån som håller dom kvar här 'frivligt' ? nej.. så om dom mår så jävla dåligt och allt är skit.. ja flyytta tillbaxs.. ! Ja, jga är väldigt främlingfientlig.. men inte rasist.. min polare har blivit rånad och slaggen av invandrare.. men alla är inte så.. men om jag ser en grupp invandare på 3-7 pers minst som är runt 16-21.. ja då tror fan inte jag att ingen av dom gjort nått kriminelt.. kollade just på dokumentär på 3:an om NFS lr vad dom hette.. där var det lite mansikn bakom orden dom sa.. men jag är fan inte natzist/rastist.. bara en främlingfientlig svenne jävel! :arg:
January 30, 2002
KlaNg3n wrote: GAH!! Asså.. dom klaggar på att dom mår dåligt av att bo här och att svenskar är trångsynt och främlingsfientliga och dum ihuvet rasister etc. men vadå har sverige bett om dom ? -NEJ . Är det nån som håller dom kvar här 'frivligt' ? nej.. så om dom mår så j**la dåligt och allt är skit.. ja flyytta tillbaxs.. ! Ja, jga är väldigt främlingfientlig.. men inte rasist.. min polare har blivit rånad och slaggen av invandrare.. men alla är inte så.. men om jag ser en grupp invandare på 3-7 pers minst som är runt 16-21.. ja då tror fan inte jag att ingen av dom gjort nått kriminelt.. kollade just på dokumentär på 3:an om NFS lr vad dom hette.. där var det lite mansikn bakom orden dom sa.. men jag är fan inte natzist/rastist.. bara en främlingfientlig svenne j**el! :arg:
ehhh? tycker ditt inlägg är lite otydligt.... du gillar alltså NFS men är inte rasist?! såg också programmet och anser personligen att de individer som medverkade borde vara de första som landsförvisas vid en revolution!
Vidare menar du alltså att om du ser en grupp, yngre invandrare, så är de automatiskt kriminella?
Är man, som du säger dig vara, "väldigt främlingsfientlig" så är man ju rasist! ...eller vad vill du påstå att man är när man är rasist?
July 3, 2002
Ja men med tanke på att man själv är tonåring så kanske det inte är så konstigt, sen kanske det beror på vart man bor också... men jag är fan inte nazist som dom 'flesta' i NSF, bränner jag böker på bål? nee. Tycker jag att människor har mindre värde beronde på vad för religon man tror på? nee. Tycker jag att den 'vita' rasen är mer värd än nån annan hudfärg/ras? nee. Tycker jag att vi ska ändra på vår invandrarpoletik? ja, men inte lika dramatsikt som NSF. Så ja.. vill du kalla mig rasist.. jag är då inte ensam isådantfall 😕 ps. jag sa väl inte att jag gillade NSF ds.
August 19, 2001
En grupp unga invandrare som beter sig på ett visst sätt kan man nästa uteslua att de är störiga och jobbiga(kanske kriminella).
Tror de har att göra med mognad.Vissa kan va jävligt jobbiga.
Sånna här: Va fan glor du på svenne!? Ska du ha stryk! Så är de bara i grupp. Jävligt töntigt fy fan. Sen finns de då snälla varianten som jag har många kompisar som är. De var värst i grundskolan. Då var fann alla invandrare sånna. Fast man såg en viss skillnad på dem som bode i fina områden och dem som bode lite i dåliga områden. Och sen blir jag lite arg oxå på folk som har bott hela sitt liv i sverige och pratar med bryttning.
Fast värst av allt är de när de är en 100% svensk som snackar med bryttning. Fy fan vad jag hatar sånt.
De är iaf så jag ser de med min erfarenhet.
July 3, 2002
JuLmUnD wrote: En grupp unga invandrare som beter sig på ett visst sätt kan man nästa uteslua att de är störiga och jobbiga(kanske kriminella).
Tror de har att göra med mognad.Vissa kan va jävligt jobbiga.
Sånna här: Va fan glor du på svenne!? Ska du ha stryk! Så är de bara i grupp. Jävligt töntigt fy fan. Sen finns de då snälla varianten som jag har många kompisar som är. De var värst i grundskolan. Då var fann alla invandrare sånna. Fast man såg en viss skillnad på dem som bode i fina områden och dem som bode lite i dåliga områden. Och sen blir jag lite arg oxå på folk som har bott hela sitt liv i sverige och pratar med bryttning.
Fast värst av allt är de när de är en 100% svensk som snackar med bryttning. Fy fan vad jag hatar sånt.
De är iaf så jag ser de med min erfarenhet.
I agree with you.. äntligen en som tycker lite lika som jag.. fast jag är väl kanske lite för fientlig men bor man i ett rövhål så e det inte så konstigt.. men som sagt.. invandringsdpolitiken kanske ska försökas att minska lite på antal som 'flyr' hit.. 😕
June 17, 2001
Peggy wrote: DÖÖÖÖDDDAAA.....back
Ja du, ditt inlägg gav oss en hel del information.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med all den gentänka text du du skriver, men jag ska försöka att smälta den så gått det går!
Jag hoppas på fler sådan inlägg för jag har inte fått ge folk varningar på ett tag nu!
"Make my day"
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
Yeah, u did it.
Hittade lite andra inlägg från dig och då fanns det inget att tveka om.
Vill du veta lite ang våra regler på NH så hittar du dom här https://www.nordichardware.se/.....e=register och jag hoppas på att du läser dom asp!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)