January 7, 2003
Hmm.. för ett par veckor sedan kom jag ut till parkeringen och fick se min vindruta krossad. Inget stulet, bara ren vandalism. Fullt med bilar runt om, både äldre och nyare men min blev målet. Fick sedan höra av grannarna (är rätt nyinflyttad) att i stort sett varje helg går det runt ett gäng och krossar bilrutor på nätterna längs denna gatan.
Man undrar varför inte polisen gör något när det är så känt, eller varför inte någon kamera kan sättas upp el.lik.
1700:- som jag kunde haft betydligt roligare för än att spendera på svinföda.
February 12, 2002
Lukascool wrote: Om nån kommer göra inbrott igen och jag ser det kommer jag fan att sparka bollarna av den...
Då ingår vi alla en pakt här och nu!.. Om vi ser nån göra inbrott eller nått annat sånt här, så sparkar vi bollar na av dem!
Vi kan ju bli som fight club eller nå sånt där..
July 19, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Lukascool]Om nån kommer göra inbrott igen och jag ser det kommer jag fan att sparka bollarna av den...
Då ingår vi alla en pakt här och nu!.. Om vi ser nån göra inbrott eller nått annat sånt här, så sparkar vi bollar na av dem!
Haha, jag fick en varning på Swec när jag skrev precis detdär 😀
January 17, 2002
laudanum wrote: Hmm.. för ett par veckor sedan kom jag ut till parkeringen och fick se min vindruta krossad. Inget stulet, bara ren vandalism. Fullt med bilar runt om, både äldre och nyare men min blev målet. Fick sedan höra av grannarna (är rätt nyinflyttad) att i stort sett varje helg går det runt ett gäng och krossar bilrutor på nätterna längs denna gatan.
Man undrar varför inte polisen gör något när det är så känt, eller varför inte någon kamera kan sättas upp el.lik.
1700:- som jag kunde haft betydligt roligare för än att spendera på svinföda.
Skaffa salthagel, kaffe och bullar och sätt dig i fönstret och vänta ut dom :bgrin: Det borde få dom på bättre tankar!
Jag skulle seriöst göra det... Grannarna tjallar säkert inte på dig heller eftersom dom bara blir glada.
September 12, 2001
HELIX wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Lukascool]Om nån kommer göra inbrott igen och jag ser det kommer jag fan att sparka bollarna av den...
Haha, jag fick en varning på Swec när jag skrev precis detdär 😀
Ja det är inte så konstigt inte.
Sådana våldsbeskrivningar finner jag onödigt...klart att man vill ta i med hårdhandskarna men sådant är alltid lättare sagt än gjort.
February 12, 2002
Jag kan vara ganska våldsam ibland.
Men visst är de så att det är lätt å sitta å skriva sånt där när man sitter här framför en skärm och knappar på ett tangentbord..
Men jag skulle nog bli ganska sur om jag kommer ner till min bil och såg nå snorungar slagit sönder min ruta och sabbat inredningen på bilen jag offrat blod svett å tårar för. 👿
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha hanterat en sån sak...
September 5, 2001
Ehe, visst ni är förbannade. Sanningen är att de killar som gör sådant är beväpnade, bättre med en krossad ruta än en krossad skalle?
Parkera bilen någonannan stans, där du har den under uppsikt. Min kompis i göteborg har några grabbar på film när de krossar hans framruta. Lämnade in det till snuten och grabbarna blev häktade och erkännde.
June 28, 2001
japp, vissa kan vara ganska farliga av sig, och många brott begås av folk som är knarkberoende, det kostar ju några tusen om dagen för att ha råd med knark.
farsan kom på en snubbe i runt 18års åldern när jag var liten, han var inne i handsfacket och rota, han blev skraj när farsan kom ut =)
farsan ville inte hota honom för han visste ju vart vi bodde, men vi visste inte vart han bodde. hans ursäkt för att rota där var att han letade efter öl, om det var sant kan han inte ha varit så smart.
sen dess har han aldrig låst dörrarna för han vill inte ha en pajad ruta 🙄
skulle det inträffa mig hadde jag plockat basebollsträt som står bakom dörren och sprungit ut o gapat sönder mig.
för att skrämmas lite =)
3 Guest(s)