May 29, 2001
Var ut en sväng i fredags med några polare, var ganska dragen när vi var påväg hem från krogen när jag fick syn på en piketbuss.
Jag fick något hastigt infall att det skulle vara kul att hiva en snöboll på bussen, så jag kramade en liten boll och lobbade den i en båge, så att den landade på taket på bussen.
Fem sekunder senare så var jag omringad av fyra snutar, lika taggade som ett gäng pittbullhundar på anabola.
Dom var helt tokiga och jag kunde inte för mitt liv förstå varför dom inte tyckte det jag hade gjort var roligt, så dom stod och skrek på mig och hetsade hela tiden, jag tyckte att jag var så skoj att jag bara garvade.
Det gjorde dom ännu mer hetsiga, det slutade med att jag bad dom att ge mig böter för våld mot tjänsteman eller arrestera mig, typ om det fanns någon paragraf om snöbolls kastande som dom kunde sätta dit mig på.
Tillslut fick dom nog och drog.
Helt ärligt, hur fan kan man ta sig själv på så stor allvar att man lackar ur totalt för en sådan sak? Kan tillägga att det inte nyutexaminerade snutar utan vuxna män 40 års åldern.
Jag tycker händelsen säger mer om dej och dina föräldrar än om polisen..
Fast iofs har nog Polisen viktigare saker att göra än att behöva göra sådant som dina föräldrar misslyckats med..Din uppfostran..
Tycker du det är brukligt att slänga snöboll på andras fordon? Och då såna som skattebetalare betalt?
Personligen tycker jag nog att dom skulle tagit in dej i piketbussen och örfilat upp dej en stund..
Vet hut..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
ilg@dd wrote: [-(
Fast iofs har nog Polisen viktigare saker att göra än att behöva göra sådant som dina föräldrar misslyckats med..Din uppfostran..
Tycker du det är brukligt att slänga snöboll på andras fordon? Och då såna som skattebetalare betalt?
Personligen tycker jag nog att dom skulle tagit in dej i piketbussen och örfilat upp dej en stund..
Vet hut..
Aaa för jag har hört att bilar och så vidare går sönder av snöbollar...
EDIT: Speciellt taken är känsliga för kyla i hård form.
macrus wrote: Är man så j**la dum att man kastar en snöboll på en pikébuss får man skylla sig själv.
Tänk efter lite nästagång kanske..Sen att kalla honom dåligt uppfostrad är töntigt illgadd.. Har du aldrig kastat snöboll på en bil eller så i dina yngre dagar?
Nej, inte på bilar eller andra fordon heller, och det av den enkla anledningen att jag blivit uppfostrad att man inte får göra det.
Däremot på folk, vi kallade det för snöbollskrig..
Skulle jag någon gång ha gjort det, så lär du knappast sett mej gnälla över att den drabbade blitt förbannad.
Gör man något så dumt får man stillatigande ta konsekvenserna..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 16, 2005
ilg@dd wrote: [-(
Vet hut..
så du har aldrig gjort något dumt på fyllan eller? men sitta å kritisera folk och deras föräldrar, som du i övrigt inte känner (misstänker jag) de kan du.. vet hut själv :arg:
Johan Nicklasson wrote: [quote=ilg@dd][-(
Vet hut..
så du har aldrig gjort något dumt på fyllan eller? men sitta å kritisera folk och deras föräldrar, som du i övrigt inte känner (misstänker jag) de kan du.. vet hut själv :arg:
Visst har jag gjort en och annan dumhet på fyllan genom åren, men jag skulle aldrig aldrig gnälla över att någon drabbad gett mej en åthutning..Där har du en stor skillnad...
Jag har fått lära mej att stå för mina dumheter, inte beklaga mej över dom..
1 Guest(s)