Man får inte kasta snöboll på polisen|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Man får inte kasta snöboll på polisen
squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 5, 2006 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Var ut en sväng i fredags med några polare, var ganska dragen när vi var påväg hem från krogen när jag fick syn på en piketbuss.
Jag fick något hastigt infall att det skulle vara kul att hiva en snöboll på bussen, så jag kramade en liten boll och lobbade den i en båge, så att den landade på taket på bussen.
Fem sekunder senare så var jag omringad av fyra snutar, lika taggade som ett gäng pittbullhundar på anabola.
Dom var helt tokiga och jag kunde inte för mitt liv förstå varför dom inte tyckte det jag hade gjort var roligt, så dom stod och skrek på mig och hetsade hela tiden, jag tyckte att jag var så skoj att jag bara garvade.
Det gjorde dom ännu mer hetsiga, det slutade med att jag bad dom att ge mig böter för våld mot tjänsteman eller arrestera mig, typ om det fanns någon paragraf om snöbolls kastande som dom kunde sätta dit mig på.
Tillslut fick dom nog och drog.

Helt ärligt, hur fan kan man ta sig själv på så stor allvar att man lackar ur totalt för en sådan sak? Kan tillägga att det inte nyutexaminerade snutar utan vuxna män 40 års åldern.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
1020298
March 5, 2006 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

pilétarna är ett kapitel för sig, tycker gott dom kunde lungt å sansat gått ur bussen å hivat tebax några snöbollar... ha med filmkamera nästa gång.. kan vara kul å lägga ut på nätet eller skicka till RPS

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1020299
March 5, 2006 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Hah, jo sådana poliser finns det gott om. En annan sak jag brukar störa mig på är kontrollanters beteende på spårvagnen (gbg), tror dom är FBI eller nåt. 😐

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
1020309
March 5, 2006 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

De flesta människor blir inte så glada om nån kastar snöboll på deras bilar.
Jag hade inte heller uppskattat det men jag hade nog inte gjort så stor grej av det heller.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1020320
March 5, 2006 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Onödigt att kasta tycker jag.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1020324
March 5, 2006 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Onödigt att kasta...
Onödigt av polisen att agera så...

Men vi kan ju aldrig veta vad poliserna gjort innan du kastade snöboll på deras bil. De kanske har fått ta hand om någon som gjort grovt motstånd och att de då redan var lite skärrade.

jensa_morini
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
1020328
March 5, 2006 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

så jävla rätt!!!! bara mucka på hehe

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1020332
March 5, 2006 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade jag varit snut och fått en snöboll på min bil hade jag mulat den jäveln som kastade snöbollen... 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1020334
March 5, 2006 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print
[-(
Jag tycker händelsen säger mer om dej och dina föräldrar än om polisen..
Fast iofs har nog Polisen viktigare saker att göra än att behöva göra sådant som dina föräldrar misslyckats med..Din uppfostran..
Tycker du det är brukligt att slänga snöboll på andras fordon? Och då såna som skattebetalare betalt?
Personligen tycker jag nog att dom skulle tagit in dej i piketbussen och örfilat upp dej en stund..
Vet hut..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1020346
March 5, 2006 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Är man så jävla dum att man kastar en snöboll på en pikébuss får man skylla sig själv.
Tänk efter lite nästagång kanske..

Sen att kalla honom dåligt uppfostrad är töntigt illgadd.. Har du aldrig kastat snöboll på en bil eller så i dina yngre dagar?

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1020350
March 5, 2006 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltid lika kul att kasta snöboll på bilar, helst gärna när man är skymd och dom inte har en aning om varifrån snöbollen kom 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1020351
March 5, 2006 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Alltid lika kul att kasta snöboll på bilar, helst gärna när man är skymd och dom inte har en aning om varifrån snöbollen kom 😉

Fegis! :bgrin:

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1020358
March 5, 2006 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [-(
Fast iofs har nog Polisen viktigare saker att göra än att behöva göra sådant som dina föräldrar misslyckats med..Din uppfostran..
Tycker du det är brukligt att slänga snöboll på andras fordon? Och då såna som skattebetalare betalt?
Personligen tycker jag nog att dom skulle tagit in dej i piketbussen och örfilat upp dej en stund..
Vet hut..

Aaa för jag har hört att bilar och så vidare går sönder av snöbollar...
EDIT: Speciellt taken är känsliga för kyla i hård form.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1020380
March 5, 2006 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Korkat fyllepåfund, knappast att jag inte gjort någotlikvärdigt, men smart var det knappast för det. Inget att gnälla över, res på dig och gå vidare.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1020385
March 5, 2006 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Är man så j**la dum att man kastar en snöboll på en pikébuss får man skylla sig själv.
Tänk efter lite nästagång kanske..

Sen att kalla honom dåligt uppfostrad är töntigt illgadd.. Har du aldrig kastat snöboll på en bil eller så i dina yngre dagar?

Nej, inte på bilar eller andra fordon heller, och det av den enkla anledningen att jag blivit uppfostrad att man inte får göra det.
Däremot på folk, vi kallade det för snöbollskrig..

Skulle jag någon gång ha gjort det, så lär du knappast sett mej gnälla över att den drabbade blitt förbannad.
Gör man något så dumt får man stillatigande ta konsekvenserna..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
1020388
March 5, 2006 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [-(
Vet hut..

så du har aldrig gjort något dumt på fyllan eller? men sitta å kritisera folk och deras föräldrar, som du i övrigt inte känner (misstänker jag) de kan du.. vet hut själv :arg:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1020391
March 5, 2006 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: [quote=ilg@dd][-(
Vet hut..

så du har aldrig gjort något dumt på fyllan eller? men sitta å kritisera folk och deras föräldrar, som du i övrigt inte känner (misstänker jag) de kan du.. vet hut själv :arg:

Visst har jag gjort en och annan dumhet på fyllan genom åren, men jag skulle aldrig aldrig gnälla över att någon drabbad gett mej en åthutning..Där har du en stor skillnad...
Jag har fått lära mej att stå för mina dumheter, inte beklaga mej över dom..

Blower
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
1020408
March 5, 2006 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

klockrent laugh vad ju bra att du inte gjorde som en arbetskamrat på andra jobbet->han pissade på piketbussen och d var snutar i den laugh

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1020414
March 5, 2006 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Blower wrote: klockrent laugh vad ju bra att du inte gjorde som en arbetskamrat på andra jobbet->han pissade på piketbussen och d var snutar i den laugh

Aj aj aj, då blev det böter? Rätt svårt att inte bli upptäckt. 😛

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1020420
March 5, 2006 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, kastar man en snöboll på länsmannen känns det som att man bara är ute efter problem.

Well, du kan ju skatta dig lycklig att du inte åkte in iaf.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL