December 15, 2003
I helgen så var jag men en kollega och satte in ett kök åt ett par och vid fikan så klagar frun i huset på sin dator som krånglade nåt oerhört. Min kollega sade då till henne att jag var "överjävlig" på datorer så jag tittade på den där och givetsvis kunde jag inte fixa det där så jag tog hem den och pulade lite igår efter jobb.
Ca fem timmar tuggade den div program (rensade bara från div virus och uppgraderade xp + optimerade xp lite grann då det bara var 256 mb ram i den+ gratisversionen av zonealarm) Idag lämnade jag den efter jobb och efter inpluggning så funkade den fint att gå ut på nätet med tyckte hon och ville ge mig pengar. Nej sade jag , det är min hobby jag vill inte ha nåt. Men hon ville ändå betala och undrade hur länge jag satt med den. Fem timmar till o från sade jag och fick då en tusenlapp 😉
"Du har ju dubbla kvaliteer!"
March 21, 2003
Pluxor wrote: jag HATAR att fixa folks datorer. Olyckligt vis har ju folk lärt sig att jag kan ta bort virus och spyware.. men fan vad trist det är.
Förstår inte varför folk inte kan uppdatera sitt win när den där lilla jordgloben till vänster kommer upp?
Jjo lite jobbit är dte men ofta så kan man kanske få sig en slant och då e det bara kul... :blink:
November 27, 2003
Har en del kul upplevelser från senaste DH där man hjälpte en de olika personer.
* Fixade MBR (han hade en misslyckad installation av ett andra windows) på clanbase admins dator: blev erbjuden ett flak Jolt.
* Fixade igång nätverket åt en åhhhhhhhhhh så söt tjej. Fick en kram. <--- min favorit
* Fixade en kompis laptop. Han bjöd mig på en helkväll på stan inkl. mat, sprit och allt!
* Fixade samma killes stationära: bjöd på flygresa till Tyskland.
Har även blivit rebjuden natura-tjänster men dessa tar jag inte upp här då vi ska väl hålla en repsektable nivå på konversationen.
:heart:
//Andreas
2 Guest(s)