June 28, 2001
Jag läste att folk som har övertro på sina prestationer presterar bättre i största allmänhet.
Och om man satsar på mål som man igentligen inte kan nå så kommer man längre än vad man gör om man bara satsar lite över vad man normalt sett klarar.
Högmod går före fall men det är ett måste för att vinna.
July 14, 2004
Mind wrote: Jag läste att folk som har övertro på sina prestationer presterar bättre i största allmänhet.
Och om man satsar på mål som man igentligen inte kan nå så kommer man längre än vad man gör om man bara satsar lite över vad man normalt sett klarar.
Dock är det ju taktiskt sett fetare o hålla detta inom sig, o säga "nej, de går åt helvete, jag är körd" till pressen osså inom sig vet man att man kommer kick-ass, då förvånar man fetmånga och får rubriken :
"BENGT BENGTSSON ÖVERRASKAR! VINNER GULD!"
Istället för "SUPERFIASKO FÖR BENGT BENGTSSON" ... ja du fattar vad jag menar.
Mind wrote: Jag läste att folk som har övertro på sina prestationer presterar bättre i största allmänhet.
Kommer att tänka på en skidåkare vid namn Henrik Forsberg...
Han som jämt var i kanonform och skulle slåss om medaljer en månad före stora tävlingar, när tävlingen kom hamnade han långt bak och var alltid förkyld..
:^o
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)