Män och kvinnor ...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Män och kvinnor ...
Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 11, 2002 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ämne: Vad är manligt -- kvinnligt

En lärare i datakunskap lät en grupp manliga och en grupp kvinnliga
elever fundera på om en dator är en han eller en hon och ange fyra
skäl till sin slutsats.

De kvinnliga studenterna slog fast att datorn är en han. Det första
skälet var att man måste starta upp dom, tända dom. Det andra skälet
var att dom bär på en massa information men ingen tolkning. För det
tredje så antas dom hjälpa en med att lösa problem men hälften av tiden är det dom själva som är problemet. För det fjärde så är det så att när man väl fastnat för en så inser man att om man väntat lite till hade man
kunnat få en ännu bättre.

Killarna däremot sa att det råder inget tvivel om att datorn är en
hon. För det första förstår ingen utom vår herre deras inre logik. För det
andra så är det språk dom använder när dom talar till varandra
obegripligt för alla utomstående. För det tredje så lagrar dom i
minnet minsta fel man gör och plockar fram det förr eller senare. För det
fjärde om man till sist fastnat för en så går halva inkomsten åt till att
köpa tillbehör.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
233393
December 11, 2002 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

äsch löjligt en dator är en maskin inte han eller hon.

pblse
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
233398
December 11, 2002 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ärligt talat lite trött på man mot kvinna tjafset hela tiden nuförtiden, även om det ska föreställa humoristiskt, det börjar bli för mycket överallt.

Vi är alla människor, vi behöver inte sätta kön mot kön hela tiden även om det verkar vara högsta mode just nu.

Malla_gbg
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
233411
December 11, 2002 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

pblse wrote: Ärligt talat lite trött på man mot kvinna tjafset hela tiden nuförtiden, även om det ska föreställa humoristiskt, det börjar bli för mycket överallt.

Vi är alla människor, vi behöver inte sätta kön mot kön hela tiden även om det verkar vara högsta mode just nu.

Det är kommentarer som dessa som bidrar till att kampen mot könsförtrycket går så långsamt.

Det handlar inte om att "sätta kön mot kön hela tiden", det handlar om att vi tillsammans måste hjälpa till att utjämna skillnader och förändra attityder hos människor för att uppnå ett mer jämlikt samhälle! Jag förstår inte hur du kan tycka att "det börjar bli lite för mycket överallt"? Jag skulle snarare mena att det finns för LITE medvetenhet och aktion runt omkring oss. Det är tråkigt och lite skrämmande att du tycker att det är en modesak detta, hoppas inte fler är av samma mening och tror att könsdebatten skall gå över som ett klädmode.

Malla_gbg
Medlem
233412
December 11, 2002 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast nu när jag tänker efter så kanske den där kommentaren bara var menad att provocera. Det fungerade på mig! wink

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
233430
December 11, 2002 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

fan vad allvarligt alla tog på det där...

personligen tycker jag att det var skitkul... laugh

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
233434
December 11, 2002 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]Ämne: Vad är manligt -- kvinnligt
För det tredje så lagrar dom i
minnet minsta fel man gör och plockar fram det förr eller senare. För det
fjärde om man till sist fastnat för en så går halva inkomsten åt till att
köpa tillbehör.

Det där e ta mig fan sant..

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
233435
December 11, 2002 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

det är ju bara ett variant på sån där selektiv perception eller vad det nu heter.

jag tror att man skulle få ett liknande svar vilken pryl man än frågade efter.

pblse
Medlem
233437
December 11, 2002 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Malla_gbg

Var det inte det jag sa eller ? Att vi INTE skulle bråka om allt men du tolkade det helt snett naturligtvis.

Det är ju precis precis sånt som Robinson och alla andra docu såpor gör som gör att män och kvinnor drivs till att vara i luven på varandra precis hela tiden.

Det är som diskussionerna om nobel festen igår, bara för att ingen kvinna detta år råkade vara med fick hela festen genast skarp kritik, varför ??

Har vi gått tillbaka till 3 års åldern allihopa där allt måste vara millimeter rättvisa bara för sakens skull ?

Det är snarare schablon åsikter som dina som leder till att det finns en ständigt mer aggressiv könskamp som inte leder till något positivt alls utan bara att alla håller på sin rätt och ingen kan någonsin komma överens.

För övrigt tycker jag män är de som diskrimineras mest i sverige idag, titta bara på allt snack om pedofiler och hustru misshandlare och att män inte ska få ta anställning på dagis, gudrun shymans taliban snack, ...etc..etc precis som att ALLA män är presumtiva våldsmän.

Hur är det med reklamen på tv där det är helt ok att visa nakna män men så fort en kvinna är halvnaken så blir det ett j-k hallå.

Tänk lite innan du säger något istället för att vara feg och upprepa den vanliga ramsan om jämlikhet, för mig är inte jämlikhet samma sak som millimeter rättvisa i varje fall, det slutade jag med i tre års åldern.

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
233454
December 11, 2002 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har mitt fulla stöd pblse!!=)

TiNo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 284
233458
December 11, 2002 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: fan vad allvarligt alla tog på det där...

personligen tycker jag att det var skitkul... laugh

hehe jag håller med.

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
233465
December 11, 2002 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför ta det så allvarligt. Det är ju humor laugh

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
233509
December 11, 2002 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

personligen älskar jag skämt som är politiskt okorrekta och skämt som driver med utsatta människor... 8)

skämt om somalier, judar, estonia, bögar, kvinnor, män, skadeglädje i allmänhet o.s.v ser jag som mycket underhållande...

så man kanske egentligen "ska" ta det allvarligt... 😕

Malla_gbg
Medlem
233514
December 11, 2002 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

"Var det inte det jag sa eller ? Att vi INTE skulle bråka om allt men du tolkade det helt snett naturligtvis."

Tolka och tolka... Tro mig- jag har mött rätt många med argument som dina, och jag blir lika provocerad varje gång. =) Och en provokation behöver ju inte alltid vara synonymt med bråk- eller rätta mig om jag har fel.

"Tänk lite innan du säger något istället för att vara feg och upprepa den vanliga ramsan om jämlikhet, för mig är inte jämlikhet samma sak som millimeter rättvisa i varje fall, det slutade jag med i tre års åldern"

Vad är det som gör att så fort man tar upp diskussionen så backar män direkt som om man släppt en riktig bomb. Varför går du i försvarsställning? Vad har du att förlora på om kvinnor får samma ställning som män?

Resten av dina meningar tänker jag inte ens bemöda mig med att kommentera. Det tar för lång tid...

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
233530
December 11, 2002 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: personligen älskar jag skämt som är politiskt okorrekta och skämt som driver med utsatta människor... 8)

skämt om somalier, judar, estonia, bögar, kvinnor, män, skadeglädje i allmänhet o.s.v ser jag som mycket underhållande...

Jag med! laugh

pblse
Medlem
233573
December 11, 2002 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det som gör att så fort man tar upp diskussionen så backar män direkt som om man släppt en riktig bomb. Varför går du i försvarsställning?

Vad pratar du om ? Backar jag ? Nej knappast, jag står för mina åsikter.

Tyckte det var du annars som direkt kände dig tvungen att måla fan på väggen och du som kände dig tvungen att gå in i nån sorts kliché.

Men du har ju rätt naturligtvis, du är ju kvinna.

Vad har du att förlora på om kvinnor får samma ställning som män?

Hehe, det här är en av de saker jag finner mest komiskt med feminister, vad är det exakt ni vill ha som vi har ?? Det skulle jag gärna vilja veta.

Jag tycker minsann kvinnor har alla möjligheter i Sverige, vad är det för ställning du pratar om ? Kvotering eller ? Om inte kvinnor kan konkurrera på samma villkor då ska män trängas undan, det är jämlikhet eller ?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
233577
December 11, 2002 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

schhh.. det är farligt att säga så.

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
233579
December 11, 2002 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Malla är min nya favorit, tycker hon ska bli moderator. Go Malla Go....

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
233637
December 11, 2002 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

pblse wrote:

Vad är det som gör att så fort man tar upp diskussionen så backar män direkt som om man släppt en riktig bomb. Varför går du i försvarsställning?

Vad pratar du om ? Backar jag ? Nej knappast, jag står för mina åsikter.

Tyckte det var du annars som direkt kände dig tvungen att måla fan på väggen och du som kände dig tvungen att gå in i nån sorts kliché.

Vad har du att förlora på om kvinnor får samma ställning som män?

Hehe, det här är en av de saker jag finner mest komiskt med feminister, vad är det exakt ni vill ha som vi har ?? Det skulle jag gärna vilja veta.

Jag tycker minsann kvinnor har alla möjligheter i Sverige, vad är det för ställning du pratar om ? Kvotering eller ? Om inte kvinnor kan konkurrera på samma villkor då ska män trängas undan, det är jämlikhet eller ?

Tsss...

Tagga ner ett par snäpp killen...det är naturligtvist bra att du står för dina åsikter.Men jag undrar vad du är rädd över...att män och kvinnor borde bli mer jämlika är inte mer än rätt och detta ska man kunna säga utan någon hojtar feminist så fort en kvinna kan ha en annan åsikt än du själv.

Förövrigt så var själva trådskaparens syfte mer att roa än att starta en könskamp. 😀

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
233689
December 12, 2002 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

oj då, jag kollade inte in tråden förrän nu ikväll, det blev visst ganska hett 😀

Jag har naturligtvis inga avsikter att peka ut ett kön som bättre/sämre eller på något sätt göra narr av något kön. Jag tycker bara det är roligt att man "gör humor" på kvinnor och mäns olikheter. Däremot är jag naturligtvis helt emot diskriminering, könsdiskriminering osv.

Jag och min flickvän skrattade gott åt denna tillsammans, och då tänkte jag naturligtvis att jag skulle posta den här för att förgylla stunden för flera =)

Ta det inte så allvarligt, i själva verket så var det faktiskt min flickvän som skickade denna till mig. :blink:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 99
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL