July 23, 2002
Jag kan förstå att du är orolig. Det skulle jag också vara, men om man analyserar din situation så är din reaktion lite överdriven. Men den kan ju vara befogad, det vet vi inte.
Men vad har egentligen hänt? En man har pratat med din flickvän. Han har fått hennes telefonnummer. Han har ringt och vill träffa henne, men accepterade att hon inte ville. Han har sagt att han har suttit i fängelse. (Lär man sig förresten svenska i fängelser? Tror inte det.)
Har han ringt fler gånger? Har det hänt något annat?
August 21, 2005
nilsrock wrote: Jag kan förstå att du är orolig. Det skulle jag också vara, men om man analyserar din situation så är din reaktion lite överdriven. Men den kan ju vara befogad, det vet vi inte.
Men vad har egentligen hänt? En man har pratat med din flickvän. Han har fått hennes telefonnummer. Han har ringt och vill träffa henne, men accepterade att hon inte ville. Han har sagt att han har suttit i fängelse. (Lär man sig förresten svenska i fängelser? Tror inte det.)
Om en man skulle komma fram till min flickvän, berättat att han suttit i fängelse, frågar efter hennes telefonnummer, ringer sedan och säger att ingen behöver veta om att de träffar varandra, så skulle fan jag med bli skraj!
August 11, 2005
nilsrock wrote: Jag kan förstå att du är orolig. Det skulle jag också vara, men om man analyserar din situation så är din reaktion lite överdriven. Men den kan ju vara befogad, det vet vi inte.
Håller med. Har det hänt något mer?
September 28, 2003
Nilsrock, man lär sej kommunicera om man befinner sej bland människor som pratar ett visst språk.
Men det ligger ju något i det du säger. Trots det skulle jag vara jävligt orolig om något liknande hände min flickvän. Och jag skulle nog beväpna henne med åtminstone tårgas. Kanske tom kniv. Och även så att jag skulle fundera över att åka och prata med killen i fråga. Det hela kan ju ha varit ett missförstånd å din sida Callister men man kan inte vara säker nog. Och i vilket fall som helst. Så lär det nog avskräcka en hel del att en kille han aldrig träffat åker till honom och pratar, diskuterar vad du vill. Ta med dej din biffigaste mest skräckinjagande kompis också förresten. Ett karaktäristiskt drag i våldtäktsmän är att dom är ena jävla ynkryggar. Och om det inte ligger till så att han planerar något mot din tjej så är det ingen skada skedd.
July 23, 2002
fastbullit wrote: Nilsrock, man lär sej kommunicera om man befinner sej bland människor som pratar ett visst språk.
Ja, om man umgås och samtalar så gör man det. Det kanske sitter många "engelskspråkiga" på våra fängelser som mest pratar med varandra och inte lär sig svenska då. Jag vet inte hur det ligger till. Jag tyckte bara att det var en lite långdragen slutsats att hans dåliga svenska betydde att han var en våldtäktsman, men det blir lätt så när man oroar sig för nära och kära. Och vem vet, det kanske är en våldtäktsman. Jag ville bara stilla oron och obehaget lite gran med några logiska tankar.
Bra idée att tjejen bör vara försiktig. Dock är det inte så smart att bära kniv tycker jag. Det är också olagligt. Kan också vara en god idée som fastbullit säger att söka upp mannen och prata med honom, iaf om ringer fler gånger och tjatar eller om han ringer fast hon ber honom att inte ringa.
June 7, 2005
July 27, 2002
Sho. Öh, han har inte ringt något mer. Jag tror han är på jakt efter någon annan tjej, vilket vi får hoppas. 🙂
Min reaktion kanske är överdriven, men det är nog rätt individuellt.
Snubbe börjar snacka med henne på busshållsplats, provocerar till att ge henne sitt nummer (hon hade tydligen nekat först, men eftersom HAN gav henne sitt nr och bad henne ringa en signal för att kolla om det "funka", så) han ringer upp och vill träffas i smyg utan att någon vet om det. Han har suttit i finkan.
Det behöver ju itne vara farligt, men det kan vara det. Vad han gör nu härefter är ju det som spelar roll.
July 23, 2002
Callister wrote: Sho. Öh, han har inte ringt något mer. Jag tror han är på jakt efter någon annan tjej, vilket vi får hoppas. 🙂
Min reaktion kanske är överdriven, men det är nog rätt individuellt.
Snubbe börjar snacka med henne på busshållsplats, provocerar till att ge henne sitt nummer (hon hade tydligen nekat först, men eftersom HAN gav henne sitt nr och bad henne ringa en signal för att kolla om det "funka", så) han ringer upp och vill träffas i smyg utan att någon vet om det. Han har suttit i finkan.Det behöver ju itne vara farligt, men det kan vara det. Vad han gör nu härefter är ju det som spelar roll.
Jo, det är klart man blir orolig.
Hoppas han inte besvärar din tjej något mer.
Hoppas att han inte besvärar några andra tjejer heller för den delen utan hittar en ledig kvinna och de fattar tycker för varandra och lever lyckliga i socialt acceptabla former i alla sina dagar. 🙂
December 28, 2004
Är det en stalker så finns det bara en utväg...
June 17, 2005
träffade en tjej polare vid centralen och då satt hon med någon utlänsk snubbe som tog hennes nummer och ringde upp henne för att ge henne hans(verkar mer som han kollade att hon gett hennes riktiga)
aja sen kom jag och "räddade" henne, han snackade oxå bara engelska...1 timme senare kom första sms'et från honom...
lite långsökt men kan vara samma snubbe? fast vet inget om han va kriminell eller så.
lycka till, säg till om du behöver hjälp, vi 08 ser efter varandra 🙂
1 Guest(s)