Manipulera bilden!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Manipulera bilden!
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
481934
December 12, 2003 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote:
Dehman. Käften.

Lika mycket "personpåhopp" som det jag sa till dig.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
481942
December 13, 2003 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

http://tinyurl.com/z0q0
Tycker inte den behöver manipuleras för att bli ful 😉

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
481947
December 13, 2003 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: Callister: Det du sa om mig är personligt påhopp. Det kan jag anmäla dig för.

Sen när blev personangrepp olagligt? Du kan bara anmäla förtal. Lagen om ärekränkning säger

"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Vilket betyder att om man medvetet och utan skälig anledning förnedrar någon annan offentligt så är det olagligt. Men å andra sidan så kompletteras lagen med

"Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."

Vilket betyder att om det finns belägg för det han säger och är väsentligt i sammanhanget så är det inte olagligt. Med andra ord så är Callisters uttalande inte olagligt eftersom det uttalandet hörde till sammanhanget. Sen om han har fel eller inte är ju en åsiktsfråga, vilket inte lagen kan avgöra.

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
481948
December 13, 2003 - 12:33 am
sp_Permalink sp_Print

edit

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
481963
December 13, 2003 - 1:34 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=BearznaiL]Callister: Det du sa om mig är personligt påhopp. Det kan jag anmäla dig för.

Sen när blev personangrepp olagligt? Du kan bara anmäla förtal. Lagen om ärekränkning säger

"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Vilket betyder att om man medvetet och utan skälig anledning förnedrar någon annan offentligt så är det olagligt. Men å andra sidan så kompletteras lagen med

"Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."

Vilket betyder att om det finns belägg för det han säger och är väsentligt i sammanhanget så är det inte olagligt. Med andra ord så är Callisters uttalande inte olagligt eftersom det uttalandet hörde till sammanhanget. Sen om han har fel eller inte är ju en åsiktsfråga, vilket inte lagen kan avgöra.

Det är såklart en tolkningfråga i detta fall...

Men jag måste hänvisa till att reglerna i forumet är utformade så enkelt som möjligt med hänvisning att i forumet är vi TREVLIGA mot varandra med en viss frihet under ansvar vilket alltför många missbrukar!

Så här kan vi inte ha det..jag vill se skärpning här.
BearznaiL kan onekligen förbättra sin attityd gentemot andra medlemmar i forumet vilket han bör göra å det snaraste.
Å andra sidan...ingen ska "leka" moderator i forumet när denne inte
ÄR en moderator...det är vi som är Forum admin och moderatorer som har till uppgift att se till att forumet fungerar som det är tänkt.

Ser ni något som går stick i stäv mot reglerna vill vi helst att ni påpekar detta via ICQ,mail eller PM så kan vi ta tag i saken.

Förstått???

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
481966
December 13, 2003 - 1:55 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Å andra sidan...ingen ska "leka" moderator i forumet när denne inte ÄR en moderator...det är vi som är Forum admin och moderatorer som har till uppgift att se till att forumet fungerar som det är tänkt.

Hoppas att du inte menade att jag "lekte" moderator genom att hänvisa till lagen. Jag kommenterade bara att man inte ska hota med polisanmälan för något som inte är olagligt. Jag invände mot faktafel snarare än mot dåligt uppförande.

Vet inte om det var mitt inlägg du syftade på, men jag vill bara vara säker på att syftet med mitt inlägg inte missuppfattas. 😕

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
481967
December 13, 2003 - 1:56 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=skiroy]Å andra sidan...ingen ska "leka" moderator i forumet när denne inte ÄR en moderator...det är vi som är Forum admin och moderatorer som har till uppgift att se till att forumet fungerar som det är tänkt.

Hoppas att du inte menade att jag "lekte" moderator genom att hänvisa till lagen. Jag kommenterade bara att man inte ska hota med polisanmälan för något som inte är olagligt. Jag invände mot faktafel snarare än mot dåligt uppförande.

Vet inte om det var mitt inlägg du syftade på, men jag vill bara vara säker på att syftet med mitt inlägg inte missuppfattas. 😕

Det är lugnt...jag syftade inte på dej.

Edit: ditt inlägg var helt ok.
Inget jag kan se som något "övertramp".

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
481991
December 13, 2003 - 5:17 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Mottroz]http://www.grendosa.com/dump/Manipulateeee.jpg :bgrin:

Oh my god, det är ju självaste Tony Hawk till höger 😛

Haha, det är ju faktiskt rätt likt om man fantiserar lite 😀

conformeR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
482406
December 13, 2003 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

http://conformer.pargas.net/Ma.....pulate.jpg

inte så proffsigt gjord, man ser ju spår efter vilka verktyg jag använt osv 😛

men rolig ändå :bgrin:, sökte efter austin powers på google å hittade en sida om masker

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 535
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL