Mardrömmar|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mardrömmar
Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 3, 2003 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknade nyss av mitt livs värsta mardröm... i alla fall vad jag kan minnas.
Inspirerad av andra "dröm"-tråden häromdan så vill jag ta upp en mardröms-tråd där ni kan berätta om mardrömmar ni haft på sistone.

Min: Satt och chattade och diskuterade "UFO'n" med en kille från södra sverige. Plötsligt säger han "HELVETE!!!!" o går offline!
Jag hade TV'n på och ser att det blir direktsända nyheter som avbryter det pågående programet. I nyheterna är det en livrädd snubbe som berättar att hela europa låg under vatten... miljontals människor höll på o drunkna i södra sverige och vågen skulle även upp till stockholm vilken sekund som helst. Då blev det strömavbrott.
Jag hör något dovt och plötsligt började golvet att tippa... jag hör skrik utifrån och jag går o tittar genom fönstret (jag bor på nionde våningen) och ser förskräckt på hur vatten stiger ungefär 3-4 meter /sekund och forsar med döda människor där nere. Så långt ögat kan nå är det vatten som stiger. Jag tar tag i min brorsa som är i chocktillstånd, öppnar fönstret och hoppar i vattnet som hade kommit upp till vår nivå då. Hör hur min mamma och min syrra skriker inne i lägenheten.

Jag vaknade av det stora andetaget jag tog innan jag och min bror täcktes av blodigt vatten.

Klockan är 2:55 och jag kan inte sova :cy: :cy: cry

Nå? vad drömmer ni?

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
426683
October 3, 2003 - 4:28 am
sp_Permalink sp_Print

Det lät ju som en kul dröm. Jag tycker om mardrömmar.

Jag kommer sällan ihåg va jag ha drömmt tyvärr.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
426686
October 3, 2003 - 5:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte haft en mardröm sen jag var mycket liten. Iaf inga som jag vaknat av eller kommer ihåg.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
426692
October 3, 2003 - 5:21 am
sp_Permalink sp_Print

Likt Mathias har inte jag heller haft mardrömar sen jag var liten. Och då rörde det sig oftast om sådana bisarra mardrömmar att det inte gick att förklara dem. Mer eller mindre förträngda ...

Minns själv aldrig vad jag drömt under natten numera, tyvärr.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
426716
October 3, 2003 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har för mig att man drömmer sex drömmar varje natt. Men det är inte ofta man kommer ihåg någon. Kommer man ihåg någon så är det bara en.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
426742
October 3, 2003 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Man minns bara sina drömmar om man blir väckt.

Jag har en liten mardröm.. Som återkommer och återkommer..

Det finns en lekplats vid mig, och en fotbolls plan..
Ibland drömmer jag att jag går längs kanten på vägen och så ser jag en man som är 2 meter lång, bär hatt och svarta kläder, man ser inte hans ansikte.
2 sekunder efter dör jag i drömmen.. Jag vet när man dör i en dröm, då vaknar man och det känns som man ramlat.. Jag tror också att när man dör på riktigt kommer man känna den känslan.

Drömmen har jag haft lite då och då i kanske 10 år

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
426783
October 3, 2003 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

hade en mardröm för någon vecka sedan. En riktig zombiemardröm..
Minns inte exakt vad som hände .. men minns att jag blev dödad, vilket är första gången jag nånsin varit med om i en dröm.
Det var en jävligt otäck känsla att känna hur livet rann ur mig samtidigt som zombisar satt och åt på mig. inte alla, men de flesta jag kände hade redan blivit dödade eller förvandlade av dessa monster.
Räligt som attans.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
426793
October 3, 2003 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

AHhh shit jag skulle fått lepra om den drömmen hade träffat mitt huvve

hade en dröm att jag va i en stad o såg en komet komma ner bland skyskrape taken o det av så jäkkla realistisk fifan den va hemsk men inte lika hemsk som min andra dröm som jag drömde strax efter att jag sett "djuävulens advokat"

Minns inte riktigt hur drömmen va men jag fick en kall o död känsla i hela kroppen som satt kvar i typ en halvtimma efter att jag vakna, men det va nått med tunnelbanan o att djävulen slaktat en massa människor o det va en massa folk där som flydde i panik o jag va skiträdd o kall o död känsla slet i min kropp o sen hörde jag folk prata i drömmen som typ blev intervjuade av nån reporter o dem såg ut som mina kompisar, sen så stog jafg framför en rejält chockad människa som väldigt likgiltigt sa till mig "Dem döda är där borta" o peka bort åt en stor hög med döda människor usssh... 🙄

vad som va läskigast med den drömmen var den där kalla o döda känslan och att jag på nått sätt kom fram till att jag va nån sorts ond djävul fast jag inte ville det

helt sinnesjukt 👿 😀

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
426795
October 3, 2003 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: hade en mardröm för någon vecka sedan. En riktig zombiemardröm..
Minns inte exakt vad som hände .. men minns att jag blev dödad, vilket är första gången jag nånsin varit med om i en dröm.
Det var en jävligt otäck känsla att känna hur livet rann ur mig samtidigt som zombisar satt och åt på mig. inte alla, men de flesta jag kände hade redan blivit dödade eller förvandlade av dessa monster.
Räligt som attans.

HRRRM *host* kanske ska skära ner lite på resident evil o silent hill va

Sorry kunde verkligen inte låta bli 😀 😀 (slå mig inte)

o callister din dröm va ju inte en man vill drömma kanske ussh för sånna där psycho grejjer, drömmer hällre om monster o skit

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
426799
October 3, 2003 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

saken är att jag inte nyttjat silent hill eller resident evil på länge.. men visst.. drömmen var oehört influerad av dessa och liknande..

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
426843
October 3, 2003 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: saken är att jag inte nyttjat silent hill eller resident evil på länge.. men visst.. drömmen var oehört influerad av dessa och liknande..

du har inte kollat på Braindead på senaste tiden då?

🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
426865
October 3, 2003 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jag drömde att snoppen trilla av en gång.. det var läskigt. :cy:

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
426870
October 3, 2003 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha the sex gurur guenos Worst nightmare

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
426967
October 3, 2003 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag drömde en gång att jag satt i ett sånt här älgtorn och sköt små harar och rävar. Men en del dog inte, de förlorade bara ett ben eller så. Då var jag tvungen att döda dem så de inte led 😛

Och när jag var liten drömde jag att jag såg den onda snubben i turtles uppe på min garderob 😛

Blekingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
427047
October 3, 2003 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Jag drömde en gång att jag satt i ett sånt här älgtorn och sköt små harar och rävar. Men en del dog inte, de förlorade bara ett ben eller så. Då var jag tvungen att döda dem så de inte led 😛

Och när jag var liten drömde jag att jag såg den onda snubben i turtles uppe på min garderob 😛

Och du har inte sökt upp en psykolog ännu?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
427079
October 3, 2003 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

hah fan vad europa översvämningen verkade fräck !

häromdagen hadde jag min första skräckis på lääänge. det låg en naken brud i runt 30års åldern på en säng som jag pullade, men grejen var det att hon hadde hår på bröstet, Väldigt grovt hår på bröstet, nu pratar vi Manligt grovt hår på bröstet.
mindre trevlig, typ där vaknade jag. :voo:

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
427094
October 3, 2003 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: hah fan vad europa översvämningen verkade fräck !

häromdagen hadde jag min första skräckis på lääänge. det låg en naken brud i runt 30års åldern på en säng som jag pullade, men grejen var det att hon hadde hår på bröstet, Väldigt grovt hår på bröstet, nu pratar vi Manligt grovt hår på bröstet.
mindre trevlig, typ där vaknade jag. :voo:

hehe.. märkte du inte att hon hade hår på bröstet innan du började? 🙂

Jag drömmer aldrig mardrömmar, iaf vad jag kommer ihåg.. sist jag kom ihåg att jag drömde nåt hemst var väl när jag va typ 10-12år.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
427113
October 3, 2003 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

nae, det bara kom och överraskade mig, men muffen var precis lagom djungel utförande.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
427160
October 3, 2003 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

dagen innan översvämningsdrömmen dog jag i en dröm igen.. fast den här gången var det inte precis lika äckligt.

jag var på ett köpcentrum och jag skulle gå in i en mataffär där... plötsligt ser jag en massa vakter och senare poliser som typ snackade walkie talkie och tittade in mot butiken... nånting skulle hända. Jag gick ändå in i butiken. Väl inne så släcks allt och man hör skott och skrik.. alla rusar ut men jag är precis i "crossfire" mellan dom som skjuter (poliser och någon annan)
Den delen gick lite snabbt så jag minns inte så mycket. Men helt plötsligt så hade jag en pistol, och jag satt mot en vägg brevid en korridor i mataffären. Jag skjuter runt hörnet utan att titta men träffar inget. Det var fullt av skjutna poliser överallt och hängda människor.
Sak samma... jag försöker ta mig till utgången, som var en glasdörr. Jag springer genom korridoren med skott efter mig och kommer äntligen fram till dörren, men den är igenkedjad och jag kan inte komma ut. Jag vänder mig om och där står en flicka som hon i "The Ring" fast med normala kläder, och hon står o siktar på mig med en pistol. Hon skjuter och jag typ skriker och råkar väcka mig själv med skriket.

Hade hjärtat uppe i halsen kan jag lova 😛

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
427221
October 3, 2003 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: dagen innan översvämningsdrömmen dog jag i en dröm igen.. fast den här gången var det inte precis lika äckligt.

jag var på ett köpcentrum och jag skulle gå in i en mataffär där... plötsligt ser jag en massa vakter och senare poliser som typ snackade walkie talkie och tittade in mot butiken... nånting skulle hända. Jag gick ändå in i butiken. Väl inne så släcks allt och man hör skott och skrik.. alla rusar ut men jag är precis i "crossfire" mellan dom som skjuter (poliser och någon annan)
Den delen gick lite snabbt så jag minns inte så mycket. Men helt plötsligt så hade jag en pistol, och jag satt mot en vägg brevid en korridor i mataffären. Jag skjuter runt hörnet utan att titta men träffar inget. Det var fullt av skjutna poliser överallt och hängda människor.
Sak samma... jag försöker ta mig till utgången, som var en glasdörr. Jag springer genom korridoren med skott efter mig och kommer äntligen fram till dörren, men den är igenkedjad och jag kan inte komma ut. Jag vänder mig om och där står en flicka som hon i "The Ring" fast med normala kläder, och hon står o siktar på mig med en pistol. Hon skjuter och jag typ skriker och råkar väcka mig själv med skriket.

Hade hjärtat uppe i halsen kan jag lova 😛

Psykolog någon? 😉

Gueno wrote: Jag drömde att snoppen trilla av en gång.. det var läskigt. :cy:

Det var ingen dröm... titta igen :bgrin:

Metz wrote: [quote=Garfzez]hade en mardröm för någon vecka sedan. En riktig zombiemardröm..
Räligt som attans.

HRRRM *host* kanske ska skära ner lite på resident evil o silent hill va

Eller vilken zombiefilm som helst 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 457
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL