July 13, 2002
Klassas med?
De är väl lite samma "status" som Ralph Lauren fast kör inte samma sorts kläder hela tiden, snyggare enligt min åsikt. Deras design är väl lite specier och sticker oftast ut mera ur mängden. Bra kvalitet, speciellt på vintertröjor, har några och de är absolut bland mina favoriter...
Fast jag skjuter från höften 😉 Finns i NK huset i alla fall om det säger något...
February 15, 2003
Marc O Polo finns lite överallt, jag kan ju ha fel, men jag tror inte dom har någon egen butik i Stockholm iaf ?
Det är ett ganska schysst märke, inte jättedyrt, men ändå inte något billigt skit. Kul att det inte är så mainstream också, har en hel del schyssta grejer faktiskt !
June 20, 2002
Finns en "Store Finder" på hemsidan, http://www.marc-o-polo.com , för de som undrar.
January 28, 2003
cool wrote: så e det vid samma klass som ralph lauren,hugo,armani??
Ralph Lauren, Hugo och Armani tillhör ju inte ens samma klass 😛
I USA så var jag inne i både en Ralph Lauren-affär och en Hugo Boss-affär. Kunde köpa helt vanliga Lauren t-shirts för 80kr medans motsvarande Boss t-shirt kostade 4-500kr.
July 13, 2002
cool wrote: så e det vid samma klass som ralph lauren,hugo,armani??
Skulle klassa dem såhär
Armani
Hugo Boss
Marc/Polo
Exklusivast längst upp; Armani är ju ganska dyrt, min lillebrorsas kostym därifrån tror jag kostade över 7000:-. Den största skillnaden är mellan armani och resten, de andra är mera jämnlika. Fast både Marc O'Polo och Polo kan ju slå till ibland och ta hutlösa priser för kläder... kollade på en tröja i polo's ställe i nk en ggn, den kostade typ 5000:- eller nått, fast den var iofs av kashmir.
Men som sagt, Marc O'Polo gör ju roligare kläder än Polo, det gör boss också.
August 27, 2003
Dehman wrote: [quote=cool]jag vet att det inte e samma kläder dem gör..klart inte. men jag frågade om det e lika bra märke
Vadå bra märke?
Det har jag också funderat ett tag på, vad är ett bra märke? är det automatiskt det som är dyrast? själv tycker jag att Batistini är ett bra märke då de har kläder som man inte blir helpank av.
July 13, 2002
HuGGe wrote: [quote=Dehman][quote=cool]jag vet att det inte e samma kläder dem gör..klart inte. men jag frågade om det e lika bra märke
Vadå bra märke?
Det har jag också funderat ett tag på, vad är ett bra märke? är det automatiskt det som är dyrast? själv tycker jag att Batistini är ett bra märke då de har kläder som man inte blir helpank av.
Jag menar bara kvalitet när jag säger "bra märke"... fast det är ju oftast knutet till priset.
snygga/funktionella/prisvärda kläder är en annan sak 🙂
February 15, 2003
MrWeizel, Ralph Lauren-tröjor för 80 spänn? Skulle inte tro det va.
Och när ni säger Armani, vilket Armani-märke menar ni ? Det finns nämligen tre, Giorgio Armani, Armani Jeans och Emporio Armani.
Hugo tycker jag är sådär, RL är dock schysst, men mina personliga favoriter är dock Dolce & Gabbana, GANT, Lacoste samt GUCCI.
EDIT: HomeruN har faktiskt schyssta vardags-tröjor från 4th of July, och Pucci, Burberry och Cavalli har endel schyssta grejer dom med !
January 28, 2003
Super-Svensson wrote: MrWeizel, Ralph Lauren-tröjor för 80 spänn? Skulle inte tro det va.
Varit i USA någon gång?
Bara för att de skinnar dig på pengar i brat-butiken på Norrmalm, så betyder inte det att de är lika dyra överallt.
Pappa köpte RL-skjortor för 300kr styck, och det är i MÄRKESAFFÄRER.
Och själv köpte jag en DKNY-skjorta, för 400 spänn...
(Dock var den på rea p.g.a 4 juli.)
2 Guest(s)