Märkeskläder, tips mottages|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Märkeskläder, tips mottages
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1067879
August 11, 2006 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.
Inte spec dyra heller, pröjsade 1200:-/st för mina...

Vad väljer man? 24 St Big mac & CO eller en skjorta?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1067891
August 11, 2006 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Tindy]Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

Vad väljer man? 24 St Big mac & CO eller en skjorta?

Tveklöst en skjorta..
Det McDonalds serverar är inte att betrakta som människoföda.
:spy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1067942
August 12, 2006 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Tindy]Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

jag skulle bara betala 1200 för en skjorta om den vore typ magisk eller någonting.

hahaha =)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1068067
August 12, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Energie gör världens bästa jeans.

Är det nån som vet var man kan få tag på riktigt schyssta hawaii-skjortor?
Pris är nästan orelevant, bara de är snygga.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1068077
August 13, 2006 - 3:34 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Energie gör världens bästa jeans.

Jag kan nog sälja dig den finaste du sett, ifall du ger mig runt 100k. 😀

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1068109
August 13, 2006 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Energie gör världens bästa jeans.

Letade i sommras och hittade en på Stadium, jätte snygg kan dock ha varit den enda jag hittade :arg: fast snygg var den, lite dyr bara 600kr lr nått

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
1068134
August 13, 2006 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Fina skjortor är väl mest en definitionsfråga, enligt mig; O.Jacobson, Stenströms osv.

Medans andra nyrika brats kanske anser att en Gucci skjorta med emblemet överallt och lite till är mycket finare.

Enligt mig (once more), satsa på etablerade märken, självklart, men inte de som är så galet överhypade.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1068188
August 13, 2006 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Json_81]Energie gör världens bästa jeans.

Jag kan nog sälja dig den finaste du sett, ifall du ger mig runt 100k. 😀

Nästan skrev jag ju 😉

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1068189
August 13, 2006 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Neam wrote: Fina skjortor är väl mest en definitionsfråga, enligt mig; O.Jacobson, Stenströms osv.

Medans andra nyrika brats kanske anser att en Gucci skjorta med emblemet överallt och lite till är mycket finare.

Enligt mig (once more), satsa på etablerade märken, självklart, men inte de som är så galet överhypade.

[Image Can Not Be Found] Folk köper dessa lite överallt. Usch säger jag bara.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1069398
August 18, 2006 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

ohh woowww.. och jag köpte en ny bil, den var inte så dyr... pröjsade 780.000 kr...

Ärligt vem bryr sig vad du pröjsade? vill du visa din stacke kan du leta dig till andra ställen.

Att köpa märkeskläder är helt okej varför ska det vara så fel? Om de nu är märkeskläder och de flesta har det, så är det oftast snyggt!
Så att säga: Köp inte märkeskläder, köp det du tycker är snyggt är fel. Jag tycker märkeskläder är snyggt och skulle ärligt talat aldrig köpa mig något annat.

Dock känns ebay VÄLDIGT skumish, för i princip så är allt kopior från Shanghai eller Hong Kong. Det är svårt att se bara på bilder också, måste ha varan i hand för att se om det är äkta eller ej.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1069425
August 18, 2006 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=Tindy]Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

ohh woowww.. och jag köpte en ny bil, den var inte så dyr... pröjsade 780.000 kr...

Syftade mest på att de i vanlig fall går på en bra bit över 2'.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
1069427
August 18, 2006 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=Tindy]Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

Ärligt vem bryr sig vad du pröjsade? vill du visa din stacke kan du leta dig till andra ställen.

Att köpa märkeskläder är helt okej varför ska det vara så fel? Om de nu är märkeskläder och de flesta har det, så är det oftast snyggt!
Så att säga: Köp inte märkeskläder, köp det du tycker är snyggt är fel. Jag tycker märkeskläder är snyggt och skulle ärligt talat aldrig köpa mig något annat.

Shit va ologiskt du resonerar! Så bara för att alla har något så är det automatiskt snyggt? Någonsin hört uttrycket "Om [instert name] hoppar av en bro så gör du det också då?". Sen förstår jag inte alls den meningen som följer efter "Så att säga:"... menar du att det skulle vara fel att köpa det man tycker är snyggt? Så man ska alltså köpa märkeskläder oavsett bara för att det är märkeskläder?

Dessutom känns det lite konstigt att killen med 87 inlägg säger till killen med över 5000 att han ska leta sig till andra ställen. Dessutom när prisuppgiften är ett helt rättfärdigat inlägg då de flesta kollar på priset innan de handlar kläder, har inte så mkt med "stacke" (stake antar jag att du menar) att göra.

ON TOPIC: Håll dig borta från ebay, slutar sällan bra att handla kläder därifrån.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1069454
August 18, 2006 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=yazaka][quote=Tindy]Ralph Lauren gör rätt bra skjortor, har ett par själv.

Shit va ologiskt du resonerar! Så bara för att alla har något så är det automatiskt snyggt? Någonsin hört uttrycket "Om [instert name] hoppar av en bro så gör du det också då?". Sen förstår jag inte alls den meningen som följer efter "Så att säga:"... menar du att det skulle vara fel att köpa det man tycker är snyggt? Så man ska alltså köpa märkeskläder oavsett bara för att det är märkeskläder?

Dessutom känns det lite konstigt att killen med 87 inlägg säger till killen med över 5000 att han ska leta sig till andra ställen. Dessutom när prisuppgiften är ett helt rättfärdigat inlägg då de flesta kollar på priset innan de handlar kläder, har inte så mkt med "stacke" (stake antar jag att du menar) att göra.

ON TOPIC: Håll dig borta från ebay, slutar sällan bra att handla kläder därifrån.

Ja varför skulle det inte vara snyggt om alla har det? Jag tror inte att majoriteten av folk skulle gå runt med fula kläder bara för de bär ett märke?
Ja det jag menar efter "så att säga:" är att ser massa folk säga hela tiden Köp inte märkeskläder utan köp det du tycker är snyggt. Men märkeskläder ÄR snyggt! Och säkert 9/10 fall så sitten han som säger så och har en garderob fylld med märkeskläder.

Sen vill jag fråga vad har hela saken att göra med hur många inlägg man har skrivit? Bara för jag inte orkat vara så aktiv med att skriva massa inlägg behöver det inte betyda att mina ord är mindre värda?
Men om du vill så kan jag börja skriva massa inlägg i alla forumstrådar som finns. Wips så har jag över 5.000 inlägg... and so what?

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1069456
August 18, 2006 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem har bestämt att märkeskläder ÄR snyggt?

Jag letar ofta efter liknande plagg fast ett märke som inte alla har... Tycker det blir ganska trisst om alla har samma typ av plagg från samma märke...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1069516
August 18, 2006 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte precis 4 t-shirtar, 4 byxor och 1 skjorta för mindre än vad någon längre upp betalar för en skjorta och ja det är snyggt 😉

(Hade en jävla tur med :va:)

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 199
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL