March 19, 2003
Lite frågor bara.
Fick höra att man endast behövde box för att få in ett baspaket med marksänd digitaltv, sant?
Så man får in typ 1,2,3,4,5 och ZTV.
Har funderat lite över om man kanske skulle köpa en box, jag bor i hyreshus så marksänt skulle funka.
Genom väggen kan jag få UPC Chellos DigitalTV, men vet inte om det är så lockande.
Är inte nån direkt TV tittare, men det kan vara trevligt att ha ett basutbud.
Just nu sitter jag endast med 1,2 och 4'an.
Så vad säger ni?
July 22, 2003
BarateaU wrote: Lite frågor bara.
Fick höra att man endast behövde box för att få in ett baspaket med marksänd digitaltv, sant?
Har funderat lite över om man kanske skulle köpa en box, jag bor i hyreshus så marksänt skulle funka.
Genom väggen kan jag få UPC Chellos DigitalTV, men vet inte om det är så lockande.
Just nu sitter jag endast med 1,2 och 4'an.Så vad säger ni?
Tror inte man kan få in digitala marksändningar om man har kabeltv. Men som jag fattar det så har du inte det. För att få in alla kanaler med digital marksändning så måste man ha väldigt bra bild på 4an. Bara så du vet. Fick skaffa en ny antenn med förstärkare för att få in alla kanaler.
March 19, 2003
Blaxxor wrote: [quote=BarateaU]Lite frågor bara.
Tror inte man kan få in digitala marksändningar om man har kabeltv. Men som jag fattar det så har du inte det. För att få in alla kanaler med digital marksändning så måste man ha väldigt bra bild på 4an. Bara så du vet. Fick skaffa en ny antenn med förstärkare för att få in alla kanaler.
Varför skulle man inte kunna ha marksänt om man har kabel tv? marksänt gär väll via en vanlig antenn?
July 22, 2003
BarateaU wrote: [quote=Blaxxor][quote=BarateaU]Lite frågor bara.
Varför skulle man inte kunna ha marksänt om man har kabel tv? marksänt gär väll via en vanlig antenn?
Saxat från Boxer.se
Boxer.se wrote: Fråga: Kommer jag att kunna se både marksända som satellit- och kabelsända program via min box?
Svar: Digital-TV-mottagare för det marksända digital-TV-nätet är speciellt anpassade för det marksända digitala TV-nätet likväl som digital-TV-mottagarna för parabol och kabel-TV är anpassade för sina respektive nät. Det går alltså inte att använda en mottagare för det marksända digital-TV-nätet för att ta emot signaler från en parabol eller från kabel-TV.
Url http://www.boxer.se/?page=873&display=2898:2737
Sry för lång quote
May 19, 2003
Blaxxor wrote: [quote=BarateaU][quote=Blaxxor][quote=BarateaU]Lite frågor bara.
Saxat från Boxer.se
Boxer.se wrote: Fråga: Kommer jag att kunna se både marksända som satellit- och kabelsända program via min box?
Svar: Digital-TV-mottagare för det marksända digital-TV-nätet är speciellt anpassade för det marksända digitala TV-nätet likväl som digital-TV-mottagarna för parabol och kabel-TV är anpassade för sina respektive nät. Det går alltså inte att använda en mottagare för det marksända digital-TV-nätet för att ta emot signaler från en parabol eller från kabel-TV.
Url http://www.boxer.se/?page=873&display=2898:2737
Sry för lång quote
det lär ju finnas en vanlig antenn, annars kan man skaffa en bordsantenn
March 19, 2003
Jag hade inte tänkt använda antennen från väggen då den är kopplad till UPC.
Typ köra med en bordsantenn.
Min täckning.
http://barateau.no-ip.com/uplo.....italtv.gif
Fågelvägen så bor jag 7km ifrån nacka masterna.
June 30, 2001
Jag har digitalbox från UPC. Den fick vi gratis, så det var bara att koppla in. Man får mycket bättre bild och ljud. Det enda dåliga är att det tar långt tid att byta kanal (runt 1 sekund).
Just nu har jag väl alla kanaler utom tv 1000, porrkanalerna och arab/turk-kanalerna.
June 20, 2002
BarateaU wrote: [quote=Marron]Jag fattar inte.. är det gratis att ha de där kanalerna?
Tydligen 😀
--
Hur är det med TV-licens, måste man ha det fortfarande? :bgrin:
Ja, det måste du ha såfort du har en TV hemma, även om du inte ens skulle kunna ta emot TV-sändningar med den.
Fanns något undantag förut, så man kunde paja tunern och slippa avgift, men det gäller tydligen inte för privatpersoner längre.
January 20, 2003
Alex_88_ wrote: Vi har ingen box eller abonemang bara kabel tv i vägen och vi får in 1,2,3,4,5,Z,DisMix,Mtv och den lokala tv stationen. Allt för bara den vanliga licens avgiften som alla har.
Ps kanske har glömt någon kanla tittar inte så mycket på tv
Hur FAN får du in femman och MTV?
3 Guest(s)